عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 192 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
2760
3934
2760
113923
31151520
Your IP: 18.221.165.246

هفتم صفر روز شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام همچون سالروز شهادت همه ی معصومین علیهم السلام یادآور مصائب فراوانی است که بر سر تک تک آن انوار تابناک رفته است.

 

هر چند داغ و درد شیعیان هنوز تازه است و تنها با ظهور حضرت مهدی علیه السلام التیام می یابد اما برگزاری مجالس ذکر منقبت و فضایل و مراثی حضرات معصومین خالی از اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن نمی باشد.

سایت مداحان قم: در پي اظهار نظر برخي از علما درباره عدم وجود مقدس حضرت رقيه بنت الحسين عليهماالسلام، مراجع عظام تقليد و علماي بزرگ عصر ما تاكيد كردند تشكيك در اصل وجود مقدس حضرت رقيه عليهاالسلام، نه تنها ظلم به آن مظلومه و پدر بزرگوار ايشان، بلكه ظلم به اهل بيت عليهم السلام است.

آيت الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا با تأکید بر رعایت شئون در مجالس عزاداری گفت: متأسفانه اخیراً عزاداری‌ها به صورتی درآمده که هر کس هرچه می‌خواهد، می‌گوید؛ در صورتی که مداحان و سخنرانان باید به صورت مستند صحبت کنند. عزاداری برای اهل بیت در مکتب اهل بیت(ع) بوده و بر آن توصیه فراوانی شده است. علامه امینی کتاب بسیار نفیسی دارد به نام «سیرتنا و سنتنا»، وی در این کتاب ثابت کرده است که پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان بر عزاداری تأکید فراوان داشته‌اند و این مسئله برای آنها مهم بوده است. حضرت باقر(ع) وصیت می‌کنند و مالی را به این امر اختصاص می‌دهند و می‌فرمایند: «بعد از مرگ من ۱۰ سال این مال را در مراسم حج صرف کنید و در منا برای مظلومیت من و مسائل من صحبت کنید».

امروز مصادف است با روز اول ماه صفر، رخدادهای این روز به شرح زیر است:

وارد کردن سر مطهر امام حسین (ع) به شام

بنی‌امیه این روز را به خاطر ورود سر مطهر امام حسین (ع‌) به شام عید قرار داد.

ماه محرم، فرصتي دوباره است تا بار ديگر زنگار از دل بشوييم و با حضور در مجالس عزاي سومين امام شيعيان با اهل بيت تجديد بيعت كنيم و البته در اين ميان مداحان و واعظان مجالس عزاداري نقش بي‌بديلي در تقويت شعور و شور حسيني دارند.

آيت الله عبدالله جوادي آملي از علما و استادان حوزه علميه قم در رابطه با برپايي مراسم‌هاي مذهبي در ايام محرم و صفر گفته است: مجالس مذهبي بايد مراسمي با شكوه و جلال خاص برگزار كنند و مداحان نيز از بيان مطالبي كه شان اين مجالس را خدشه دار مي‌كند بپرهيزند.

وي ضمن تاكيد بر جلوگيري از انحرافات در مجالس مذهبي اضافه كرد: مسئولان جامعه بايد در اين زمينه بيشتر تلاش كرده و از گسترش مسائل خرافي در اين گونه مجالس جلوگيري كنند.
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: سخنرانان و مداحان نيز بايد توجيه باشند و از بيان هر كلمه سبك كه باعث زير سوال بردن مجلس عزاداري مي‌شود جلوگيري كنند.
علاوه بر مراجع عظام تقليد و علما مداحان پيشكسوت و شاعران اهل بيت (ع) نيز بر جلوگيري از رواج انحرافات در مجالس عزاداري تاكيد نموده‌اند.   ادامه ی مقاله در ادامه مطلب

 

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است