عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 48 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
169
4144
20661
131824
31169421
Your IP: 18.119.107.96

ماه محرم، فرصتي دوباره است تا بار ديگر زنگار از دل بشوييم و با حضور در مجالس عزاي سومين امام شيعيان با اهل بيت تجديد بيعت كنيم و البته در اين ميان مداحان و واعظان مجالس عزاداري نقش بي‌بديلي در تقويت شعور و شور حسيني دارند.

آيت الله عبدالله جوادي آملي از علما و استادان حوزه علميه قم در رابطه با برپايي مراسم‌هاي مذهبي در ايام محرم و صفر گفته است: مجالس مذهبي بايد مراسمي با شكوه و جلال خاص برگزار كنند و مداحان نيز از بيان مطالبي كه شان اين مجالس را خدشه دار مي‌كند بپرهيزند.

وي ضمن تاكيد بر جلوگيري از انحرافات در مجالس مذهبي اضافه كرد: مسئولان جامعه بايد در اين زمينه بيشتر تلاش كرده و از گسترش مسائل خرافي در اين گونه مجالس جلوگيري كنند.
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: سخنرانان و مداحان نيز بايد توجيه باشند و از بيان هر كلمه سبك كه باعث زير سوال بردن مجلس عزاداري مي‌شود جلوگيري كنند.
علاوه بر مراجع عظام تقليد و علما مداحان پيشكسوت و شاعران اهل بيت (ع) نيز بر جلوگيري از رواج انحرافات در مجالس عزاداري تاكيد نموده‌اند.   ادامه ی مقاله در ادامه مطلب

 


* مداحان منحرف از جامعه مداحي خارج‌ هستند

صادق آهنگران يكي از مداحان پيشكسوت كشور در گفتگو با خبرنگار فارس در قم، گفت: مداحان بايد به فرمايشات مقام معظم رهبري، مراجع عظام تقليد و علما گوش فرا دهند و خود را از انحراف دور سازند.
وي افزود: بايد با برگزاري همايش‌هاي مختلف مداحان را با انحرافاتي كه دامن‌گير مداحان شده است آشنا كنيم و اجازه ندهيم تا آن‌ها اسير توطئه‌هاي دشمن شوند.
صادق آهنگران با بيان اينكه مداحاني كه اشعار سخيف و سبك و سبك‌هاي مبتذل غربي را وارد مداحي مي‌كنند از جامعه مداحان نيستند، اضافه كرد: هيچ يك از اين افراد در جامعه مداحان جايي نخواهند داشت و اسم آن‌ها را مداح اهل بيت (ع)‌ نمي‌توان گذاشت.

* مداحان وارد چالش نشوند؛

احمد شمس، يكي از مداحان قمي نيز معتقد است: اگر مداحان وارد چالش شوند، دچار انحراف شده و در مسير غلط قرار مي‌گيرند.
وي مي‌افزايد: از ديگر مواردي كه دچار انحراف در مداحي‌ها مي‌شود فخرفروشي مداحان به يكديگر است كه بايد به اين مساله نيز به صورت اساسي توجه شود.
اين مداح مي‌گويد: بايد با اخلاص و توجه به مسائل اسلامي محرمي بدون انحراف در مداحي داشته باشيم.

*آموزش مداحان مدون شود؛

مدير هيات رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: مداحان بايد به صورت مدون و اساسي آموزش ببينند و موسساتي براي اين امر تشكيل شود.
علي اكبر مداحي افزود: اگر آموزش‌ها به صورت مدون برگزار شود مداحان با نوع انحرافات آشنا مي‌شوند و هرگز در دام انحراف قرار نمي‌گيرند.
وي همچنين بر بهره‌گيري مداحان جوان از تجارب مداحان پيشكسوت تاكيد كرد و گفت: مداحان جوان بايد با درس‌گيري از اين مداحان از تجربيات آن‌ها استفاده كنند و به مداحي بپردازند.
مداحي در پايان گفت: بايد مسئولان فرهنگي كشور با برگزاري مسابقات مداحي، مداحان جوان را به صحيح خواندن تشويق كنند.

* مداحان جوان حد ظرفيت خود را بدانند؛

علي مالكي‌نژاد از مداحان و جانبازان هشت سال جنگ تحميلي هم در اين‌باره گفت: مداحان جوان بايد با بهره‌گيري از يك استاد مناسب ظرفيت‌هاي خود را درك كنند تا در مرحله عمل دچار مشكل نشوند.
وي داشتن معرفت را از ديگر مواردي ذكر كرد كه بايد مداحان جوان به آن پايبند باشند تا اسير توطئه‌هاي دشمن و انحراف نشوند.
اين مداح اهل بيت (ع)‌ افزود: مداحان بايد با بهره‌گيري از نظرات مراجع عظام تقليد به دستورات آن‌ها عمل كنند و مسير زلال مداحي ‌را دچار خدشه نسازند.
وي همچنين خطاب به مداحان جوان گفت:‌ متاسفانه اين مداحان گمان مي‌كنند افرادي كه از آن‌ها انتقاد مي‌كنند با مداحان جوان دشمني دارند، در حالي كه منتقدان، دشمن انحراف و خرافه‌گرايي در جامعه هستند.

* مداحان جوان تنبل و عجول هستند؛

سيدمهدي ميرداماد، يكي از مداحان اهل بيت هم درباره اهميت نقش مداحان در ايام محرم گفت: نسل جوان امروزي بايد به سه مرحله خود ساختگي، بهره‌گيري از درس استادان و تمرين و تلاش اهتمام ورزند.
وي افزود: اگر مداحان جوان اين سه مرحله را رعايت كنند، بدون شك هيچ گروهي از آن‌ها به انحراف كشيده نشده و براي بيان مطالب خود به خرافات روي نمي‌آورند.
ميرداماد با بيان اينكه مداحان جوان ما تنبل و عجول هستند، گفت:‌ اين گروه از مداحان هيچ‌گاه از خود ايده،‌ نظر و سبك اسلامي ارائه نمي‌دهند.
وي اضافه كرد: بايد روي مداحان جوان بيشتر سرمايه گذاري كنيم و در جلوگيري از انحرافات تلاش كنيم.

* پيشكسوتان به مداحان جوان تذكر دهند؛

حبيب چايچيان، متخلص به حسان شاعر قديمي اهل بيت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: تمام مداحان پيشكسوت بايد به مداحان جوان تذكر دهند و آن‌ها را از انحرافات به دور سازند.

وي افزود: اگر به اين مساله توجه نشود، آينده مداحي‌ها در كشور به خطر مي‌افتد.

حسان، خطاب به شاعران نيز گفت: شاعران جوان هم بايد از سرودن اشعار سخيف و سبك بپرهيزند و با بيان اشعاري مناسب عظمت مجلس عزاي امام حسين (ع) را كم نكنند.
وي افزود: نبايد مسير مداحي كه سال‌ها با اخلاص توسط افراد مخلصي طي شده است امروزه اسير مسائل خرافي شود و به اين مسير خدشه‌اي وارد گردد.

* مقاتل مستند گلچين و در اختيار مداحان قرار مي‌گيرد؛

دبير كانون شعرا و مداحان استان قم گفت: اين كانون در حال حاضر در تلاش است تا مطالب مقاتل مستندي كه در كشور وجود دارد گلچين كرده و در اختيار مداحان اهل بيت(ع) قرار دهد.

غلامرضا فلاح افزود: همچنين دستورالعمل جامع و كاملي از بيانات مراجع عظام تقليد قم در خصوص نوع عزاداري‌ها تهيه شده و در اختيار تمامي مداحان سراسر كشور قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: اگر مداحان بر طبق اين دستورالعمل‌ها فعاليت كنند هيچ‌گاه جامع مداحي كشور دچار انحراف نخواهد شد.

* با خرافه گرايان در ماه محرم برخورد مي‌شود؛

فرماندار قم در جلسه ستاد ايام محرم و صفر گفت: محرم همواره در پيشگيري بسياري از مسائل و رويدادهاي جهان اسلام نقش داشته است و در جنگ 8 ساله نيز رزمندگان ما اين واقعيت را به صورت شفاف احساس كردند.

علي نيكان قمي با بيان اينكه در ماه محرم و صفر دشمنان اسلام برنامه هاي خاص و ويژهاي جهت خاموشي شور اهل بيت (ع) در ميان جوانان ايراني را دارند ادامه داد: بايد تمامي دستگاه هاي فرهنگي در اين زمينه گام برداشته و اجازه ندهند اين دو ماه به تهديدي از سوي دشمن تبديل شود.

وي افزود: همه ساله دشمنان اسلام در تلاش بودند تا با رواج خرافات جوانان را از اصل ولايت دور كنند و در اين زمينه لازم است، مداحان اهل بيت(ع) و سخنرانان توجه خاصي به نوع سخنان و شعرهاي خود داشته باشند.

نيكان قمي با اشاره به لزوم آسيب شناسي در كشور گفت: بايد با اين روش از ترويج خرافات جلوگيري كنيم و اجازه ندهيم انحرافات غربي در مجالس عزاداري گسترش يابد.
فرماندار قم در ادامه به نصب تصوير مداحان و تمثال ائمه اطهار (ع) در سطح شهر اشاره كرد و گفت: هيچ هياتي حق ندارد جهت تبليغات از اين روش استفاده كند و با افرادي كه اقدام به چنين كاري مي‌كنند، برخورد خواهد شد.

وي ادامه داد: همچنين طبق توافق با دستگاه‌هاي مربوطه تمامي مجوزهاي ايجاد ايستگاه صلواتي در سطح شهر قم توسط فرمانداري صادر مي‌شود كه موجب ساماندهي كامل اين ايستگاه‌ها مي‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است