عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 195 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
609
3934
609
111772
31149369
Your IP: 18.116.63.236

ناصر فیض در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری:
واقعه عاشورا را به درستی نشان دهیم!

 ناصر فیض گفت: در انتقال ادبیات مذهبی و آیینی باید دقت كنیم كه آموزه‌ها را درست منتقل كنیم.
این شاعر با اشاره به این مطلب كه در مداحی‌ها باید رفت سراغ این كه واقعیت‌ها به درستی نشان داده شود، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: باید حواسمان باشد صرفا روی مسائلی تمركز نشود كه كم اهمیت هستند و روح آن واقعه و اتفاق را زیر سوال می‌برند.


وی همچنین با بیان این كه در تمام دنیا وقتی از قهرمان‌هایشان حرف می‌زنند، با احساس غرور همراه است، گفت: ما هم وقتی واقعه كربلا را می‌شنویم باید احساس غرور كنیم. آن را نباید طوری مطرح كنیم كه به شنونده احساس ضعف یا ترحم دست بدهد؛ چون واقعه بسیار مهمی بوده است و در تشنگی و سختی كشیدن خلاصه نمی‌شود بلكه باید ابعاد واقعی و پنهان تری از آن واقعه را به تصویر بكشیم.

این هنرمند متعهد با تصریح این نكته كه در عاشورا جهان ظلم در مقابل جهان مظلومیت قرار گرفته بود، اظهار كرد: در واقعه عاشورا اتفاق‌هایی افتاده كه می‌تواند برای تمام جهان درس باشد و نباید آن را در ابعاد كوچك خلاصه كنیم؛ چرا كه این كار حتی می‌تواند توهین آمیز باشد.

ناصر فیض تاكید كرد: بسیاری از تعزیه‌ها سینه به سینه نقل شده‌اند، آن‌ها را كسانی گفته‌اند كه توان ادبی چندانی نداشته‌اند ولی به خاطر اعتقاداتشان سعی كرده‌اند مسائلی را زنده نگه دارند. این تعزیه‌ها برای كسی خوب است كه ادبیات را به خوبی یاد گرفته باشد و برای كارهای پژوهشی به سراغ این ادبیات عامه هم برود. اما تعزیه یا چنین متن‌هایی به دوره دبستان تعلق ندارند.

وی با تاكید این كه این متون باید در دوره‌های بالا‌تر آموزش داده شوند، افزود: حتی در دانشگاه می‌توان واحد درسی به این موضوع اختصاص داد و روی آن‌ها كار پژوهشی انجام شود.

این هنرمند انقلابی گفت: می توانیم ادبیات تعزیه داشته باشیم، متن‌های سالم و ساده‌ای كه درست اجرا شود و متن‌های كلاسیك را هم نگه داریم و به عنوان الگو مد نظر قرار دهیم.

منبع : پاشگاه خبری حوزه

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است