عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 40 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4218
1933
15122
126285
31163882
Your IP: 3.21.248.47

حجت‌الاسلام قرائتي : نامه حجت‌الاسلام قرائتي به مداحان با هيچ کتابي نمي‌توان در خيابان‌هاي نيويورک اقامه نماز کرد، ولي چند سالي است که شيعيان آمريکا نماز ظهر عاشورا را در وسط خيابان مي‌خوانند و اين امام حسين(ع) است که در سايه عزاداري او اين حرکات در سراسر جهان انجام مي‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني تشکل هاي ديني کشور به نقل از فارس ؛ حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز به مناسبت در پيش بودن ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان نامه‌اي به واعظان و مداحان، پديدآورندگان و حاميان حماسه حسيني نوشت که در ادامه مي‌آيد:

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليک يا اباعبدالله
محضر مبارک واعظان و مداحان، پديدآورندگان و حاميان حماسه حسيني دامت برکاتهم
سلام عليکم
چند سطري تذکراتي از قرآن و روايات به شما مبلغين عرضه مي‌کنم:
بر خلاف پندار وهابي‌ها که جشن و شادي و عزاداري را نوعي بدعت مي‌پندارند، بيان مصائب و مظلوميت ديگران در متن قرآن آمده است.
در قرآن مي‌خوانيم: «وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ بِأيّ ذَنْبٍ قُتلَتْ»؛ يعني به چه گناهي دختران کوچک زنده به گور مي‌شوند؟
اين سؤال در قيامت نشانه آن است که خداوند از مظلوميت يک کودک مشرک سخن مي‌گويد.(زيرا مشرکين بودند که دختر خود را زنده به گور مي‌کردند).
همچنين در سوره «بروج» بيان مي‌دارد که به چه جرمي مؤمنين در گودال آتش سوختند.
بنابراين بيان مظلوميتي که در متن قرآن آمده، هرگز بدعت نيست.
در سايه مکتب اهل بيت عليهم السلام ايام عاشورا هر سال با رونق بيشتري برگزار مي‌شود و از اين مائده آسماني که شهادت امام حسين عليه‌السلام و اصحابش است، بايد کل دين ترويج بشود، زيرا پيامبر صلي الله عليه وآله فرمودند: من از حسينم و معناي اين جمله آن است که مکتب من در سايه خون امام حسين عليه‌السلام باقي مي‌ماند.
در مکتب پيامبر اصل تقواست که بايد عزاداري‌هاي ما از هر گونه گناه دور باشد.
در مکتب پيامبر دروغ و غلو جايي ندارد که بايد عزاداري‌ها نيز اين گونه باشد.
در مکتب پيامبر عقل و احساسات و شور و شعور و منطق و فرياد در کنار هم هستند که بايد عزاداري‌هاي ما نيز اين گونه باشند.
در مکتب پيامبر حق الله و حق الناس بايد رعايت شود، نماز عهد الله و حق الله است که بايد همان گونه که در اين سال‌هاي اخير در برنامه‌هاي عزاداري حتي در وسط بازار و خيابان اقامه مي‌شود و مقام معظم رهبري از آن تجليل کردند توسعه يابد.
شما خود مي‌دانيد که امام حسين عليه‌السلام با اينکه مي‌توانست نمازش را در درون خيمه و فردي بخواند، جلوي چشم دشمن به جماعت آن هم با پرتاب ۳۰ تير اقامه کرد تا به ما بگويد در هيچ شرايطي از نماز نکاهيد.
شما خود مي‌دانيد که سر مبارک امام حسين عليه‌السلام بر روي ني قرآن خواند تا به ما بگويد بايد محوريت قرآن حفظ شود.
شما خود مي‌دانيد در خطبه‌هاي حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها براي دفاع از حق شوهرش و در خطبه‌هاي حضرت زينب سلام‌الله‌عليها چه مقدار از آيات قرآن استفاده شده تا به ما بگويد حماسه و سوز بايد از طريق آيات قرآن باشد.
در مکتب پيامبر اخلاق و سعه صدر و وحدت و دوري از تفرقه مورد توجه است، در عزاداري‌ها نيز بايد از هر حرکتي که سبب تفرقه، بداخلاقي، تبعيض، اسراف، آزار ديگران، تضييع حق همه اقشار شرکت کننده در عزاداري دوري شود.
شما خود مي‌دانيد اگر اشک‌هاي خالصانه همراه با دقت‌هاي ديني باشد، چه تحولي در فرد و جامعه به وجود مي‌آورد.
با هيچ کتاب و نوار و فيلمي نمي‌توان در خيابان‌هاي نيويورک اقامه نماز کرد، ولي چند سالي است که شيعيان آمريکا در ايام عاشورا نماز ظهر عاشورا را در وسط خيابان مي‌خوانند و اين امام حسين عليه‌السلام است که در سايه عزاداري او اين حرکات در سراسر جهان انجام مي‌شود.
حماسه عاشورا بايد بستري باشد که مردم با احکام ديني آشنا شوند، زيرا در حديث مي‌خوانيم ذکر مصيبت‌هاي امام حسين عليه‌السلام و يارانش سبب احيا و اقامه دين مي‌شود، يعني بايد نماز و روزه و حج و خمس و زکات در سايه عزاداري زنده شود.
امام صادق عليه‌السلام در آستانه شهادت فرمود: اگر نماز ضايع و سبک شمرده شود، شفاعت اهل بيت عليهم‌السلام دريافت نمي‌شود.
عزاداري‌ها بايد يا با نماز شروع شود يا به نماز ختم گردد.
در جلسات عزاداري بايد اسلام شناسي از قرآن و همه احکام بگويد.
در هر جلسه عزاداري آيه‌اي از قرآن تفسير شود، حکمتي از نهج البلاغه بيان شود.
سعي کنيم به جاي اينکه بيشتر مراسم با شعر و خواب پر شود، بيشتر وقت منبر و مداحي با قرآن و حديث و موعظه پر شود.
شما خود مي‌دانيد که رقابت و خودنمايي و اسراف و سد معبر و تبعيض و عزاداري بي‌موقع و عزاداري که در آن نماز سبک شمرده شود، ذخيره قيامت ما نخواهد بود.
در پايان نيز از قرآن مي‌گويم که خداوند مي‌فرمايد: «إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ»، هر چه تقوا بيشتر باشد، پاداش بيشتري دريافت مي‌شود.
سلام و صلوات خدا بر کساني که ما را با قرآن و اهل بيت عليهم‌السلام آشنا کردند و سلام و صلوات خدا بر شما که در منابر و مداحي‌ها مردم به خصوص نسل نو را با منطق و حماسه اهل بيت عليهم‌السلام آشنا مي‌کنيد.

منبع : بنیاد دعبل خزاعی

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است