عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 28 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
882
4144
21374
132537
31170134
Your IP: 18.220.59.69

با هدف ارتقاء سطح فعاليتهاي دهه مهدويت؛
هم انديشي هيئت خادم الرضا(ع) و ستاد برگزاری جشنواره دهه مهدویت  با مداحان و شعرا استان قم برگزار شد

خبر آرشیوی

به گزارش واحد خبر خادم الرضا هفتمین  نشست هیئت خادم الرضا (ع) با موضوع مهدویت با حضور شعرای آئینی و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مرکز همایشهای اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
بنابراين گزارش عرب مشاور عالی استاندار قم و رئيس ستاد جشنواره دهه مهدویت  در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: حدود 10 سال است که دهه مهدویت برنامه ريزي شده  و امروز این دهه از مرز قم عبور کرده و در جای جای کشور به طور رسمی در حال شکل گیری و فعالیت است.
وی ادامه داد: گسترده شدن ستاد مهدویت در سراسر کشور که به همت جوانان هیئت خادم الرضا(ع) راه اندازی شده به طور قطع با حضور مادحین و شعرای آیینی جديتر دنبال خواهد شد و این جوانان باید از نظرات و تجربیات شعرا و مادحین استفاده کنند تا این دهه به صورت فراگیر در کشور و حتی خارج از مرزهای کشور به اجرا درآید.
در ادامه سید مهدی حسینی از شعرای آیینی کشور در سخنانی اظهار داشت: پیوند میان شاعر، مداح و مدیر هیئت در برگزاری مراسم مهم است و باید برنامه ریزی ها به گونه ای پیش رود که مدیران هیات در برنامه ریزی های خود تجدید نظر کنندو به سوي فعاليتهاي هدف دار و تاثير گذار روند.ادامه خبر در ادامه ی مطلب....


وی با بيان اينكه به فرموده رهبري مسئولين جلسات از جمله شعرا و مادحين بايد طوري عمل كنند كه پس از مدتي مستمعينشان ارتقاء سطح پيدا كنند ادامه داد: برخی مادحین به سراغ شعرهایی می روند که سهل الوصول است و شعرهاي جديد آئيني كه داراي ظرافت و ويژگي هاي منحصر به فرد است را اجرا نمي كنند
اين شاعر آييني در پايان با تاكيد بر ايجاد رابطه متقابل بين شعرا و مادحين خاطر نشان كرد: اگرمادحين در شعرها ابهام دارند با شعرا مطرح کنند تا این رابطه دوسویه باعث ارتقا سطح مجالس ما شود.
حاج رضا فلاح از اساتید مداحی و شعرای اهل بيت عصمت و طهارت گفت: بحث مهدویت را نباید فقط از دریچه شعر نگاه کرد و این مساله در واقع یک فرهنگ است و انچه در این خصوص به جامعه القا می شود از طریق مادحین است و این مساله را رهبری بارها در جلسات مطرح نموده اند.
وی تصریح کرد: ما از امام زمان (عج) خیلی صحبت می کنیم ولی چیز زیادی نمیدانیم و اگر بخواهیم این فرهنگ را در جامعه فراگیر کنیم باید ابتدا خودمان این فرهنگ را به خوبی بشناسیم.
این استاد مداحی خاطر نشان کرد: جوانان سعی کنند ارتباطشان را با پیشکسوتان تنگاتنگ کنند تا به کمک هم بتوانیم به ارتقا سطح کیفی مجالس اهل بیت بیافزاییم.
حاج رضا عاصی از پیشکسوتان مداحی قم نیز با بیان اینکه غیر از مداح باید سخنرانان مطرح با ارائه نکات ناب و ناگفته از حضرت ولی عصر(عج) در جلسات حضور داشته باشندابراز داشت: مداحان نیز باید قبل از اتمام سخنراني در مجلس حضور داشته باشند تا بتواند پس از اتمام سخنرانی مردم را در همان مسير به جلو برند.
وی ادامه داد: در برخی جلسات از برخی سخنرانان استفاده می کنند که موضوع صحبتشان بسیار ضعیفتر از سطح جلسه است و این مساله جلسات را دچار مشکل می کند.
وي با اشاره به سختي به دست آوردن شعر در سالهاي گذشته خاطر نشان كرد: امروز به لطف الهی و با همت شعرای آیینی از نظر شعر مشکل نداریم و مادحین باید شعرهای ناب و برتر را گزینش کنند و با آمادگی آن را به مردم منتقل کنند.
عاصی ادامه داد: متاسفانه اکثر جلسات ما هدف ندارد و برخی کارهای ناپسند در سالهای اخیر در مراسم نیمه شعبان وارد شده است که صاحبان مجالس می توانند در ساماندهی این وضعیت بسیار موثر باشند و ستاد مهدویت بر روی برگزار کنندگان مراسم کارکنند.
حاج احمد ولی نیز که از مادحین قمی است در اين خصوص  گفت: راه ارتباطی بین مادحین و شعرا خیلی کم است و این مساله نياز به يك كارگروه مشترك دارد تا به رابطه بين اين دو عمق و هويت ببخشد.
علوی از انجمن شعر استان قم نيز در سخناني كوتاه اظهار داشت: دبیرخانه شعر آيينی در قم تشکیل شده و ما آمادگی داریم جلسات مشتركي را با مادحين برگزار كنيم تا مداح و شاعر رودرو قرار گيرند و با هماهنگي بتوانند آثار خوبي را در مجالس به اجرا درآورند.
حاج احمد واعظی از مادحين و شعراي مشهد مقدس مهمان ويژه اين نشست بود كه در سخناني به اهميت ارتباط تنگاتنگ شاعر جوان امروز با جامعه مداحان اشاره كرد وحضور شعرا در مجالس راباعث افزايش ارتقاء سطح شعر دانست و بر اين مساله تاكيد كرد.  
وي درادامه به آسیب شناسی موسسه های به ظاهر فرهنگی و مذهبي كه اقدام به توليد و تكثير بدون فيلتر  محصولات مذهبي مي نمايند پرداخت و اظهار داشت: اين موسسات باعث بوجودآمدن فضای نامناسب فرهنگی در عرصه مداحی شده اند و درحال حاضر هیچ فیلتری برای كنترل این جریان وجود و در اين زمينه بايد كار شود.
وي در پايان خاطر نشان كرد: خوشبختانه امروز در بحث شعر آئيني شعراي قم خوش درخشيده اند و آثارشان در سطح كشور منحصر به فرد است و مادحين نيز بايد با اجراي اين آثار ارزشمند به رشد و تعالي آن كمك كنند.

 

منبع : سایت خادم الرضا ع

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است