عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 38 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
522
5444
16870
128033
31165630
Your IP: 3.145.130.31

گروه اجتماعی: رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات طی نشستی خبری امروز، سوم مهر ماه، با اعلام پايان ساخت ضريح جديد امام حسين(ع) گفت: طی هفته جاری از اين ضريح در شهر قم رونمايی می‌شود.

گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) حسن پلارك، رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات امروز، دوشنبه سوم مهر ماه طی نشست خبری با اصحاب رسانه به تشريح مراحل ساخت، رونمايی، انتقال و نصب ضريح جديد امام حسين(ع) پرداخت و گفت: طی هفته جاری ضريح جديد امام حسين(ع) رونمايی می‌شود.

وی با تأكيد بر اينكه ستاد بازسازی عتبات عاليات يك ستاد مردم نهاد است كه تحت نظارت دولت قرار دارد، اظهار كرد: به درخواست خود ما سازمان حسابرسی راهبر از سال گذشته به بازرسی دقيق هزينه‌كردهای ستاد اقدام كرده است.

 

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات اعلام كرد: هر آنچه بعد از سقوط صدام در سال 81 به بعد در عتبات عاليات صورت گرفته، همه توسط مجموعه ستاد بازسازی عتبات عاليات به نمايندگی از سوی مردم ايران بوده است.

وی با تأكيد بر اينكه ضريح ساخته شده برای بارگاه مطهر امام حسين(ع) از زيباترين ضريح‌های ساخته شده است، اظهار كرد: از نظر هنری، فنی، سازه‌ای و ... كار بسيار سنگينی برای اين ضريح انجام شده است.

پلارك افزود: چهار سال ساخت اين ضريح به طول انجاميد و استاد فرشچيان طراحی اين ضريح را بر عهده داشت، همچنين از بهترين استادان خطاط، قلم‌زن، منبت‌كار و ... برای ساخت ضريح استفاده شد كه در پايان كار اين ضريح 12 تن وزن، 20 پنجره، 22 متر و 86 سانتيمتر مساحت دارد و در آن از چهار و نيم تن نقره، 120 كيلو گرم طلای 18 عيار، دو تن مس، 700 كيلو برنج و 650 كيلو ساير فلزات برای اتصالات استفاده شده است و هزينه آن تقريباً چهار ميليارد برآورد شده است.

وی درباره نحوه پرده‌برداری ضريح جديد امام حسين(ع) عنوان كرد: تا روز پنج‌شنبه از اين ضريح رونمايی می‌شود كه البته اين رونمايی به صورت عمومی نخواهد بود و از روز جمعه به مدت 15 روز برنامه‌های بازديد از آن آغاز می‌شود.

پلارك در مورد روند انتقال اين ضريح به كربلای معلی، اعلام كرد: اول ماه ذی‌الحجه قطعات مختلف ضريح باز می‌شود و 50 درصد آن در جعبه‌های مخصوص با محافظت ويژه از طريق هوايی به كربلا منتقل می‌شود و 50 درصد بقيه نيز با نصب بر روی تريلی و طی مسيری در داخل ايران به كربلا منتقل می‌شود.

وی با تأكيد بر اينكه تلاش می‌شود بيشترين استفاده معنوی از فضای استقبال و بدرقه از ضريح امام حسين(ع) صورت گيرد، اظهار كرد: مسير حركت اين ضريح در ايران هنوز مشخص نشده است و به زودی اعلام می‌شود و بعد از انتقال به عراق با توجه به اينكه بايد منتظر پايان ماه محرم و اربعين حسينی باشيم، در ماه صفر ضريح قبلی باز و طی 15 تا 20 روز در ماه ربيع‌الاول ضريح جديدی نصب می‌شود.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات با اشاره به اينكه ضريح قبلی امام حسين(ع) چهار بار تعمير شده است و با توجه به حجم بالای زائران، توليت در مورد تعويض ضريح احساس نياز كرده بود، گفت: با توجه به حضور ستاد بازسازی همراه با اعتماد بالا در عتبات و عنايت آيت‌الله سيستانی نسبت به ساخت ضريح در ايران طی توافق‌های به عمل آمده اين ضريح در ايران ساخته شد و پيش‌بينی می‌كنيم اين ضريح عمری 400 ساله داشته باشد.

وی با اشاره به اتمام طرح‌ «يا حسين(ع)» كه مربوط به تعويض سنگ‌های حرم، گچ‌بری، آئينه كاری و ... حرم امام حسين(ع) بود، اظهار كرد: به جز اشكالات جزئی موجود كه در حال رفع شدن است، طرح يا حسين رو به اتمام است و مراسم اختتاميه اين طرح برگزار خواهد شد البته با توجه به آنكه تا ضريح جديد نصب نشود نمی‌توان اين مراسم را برگزار كرد و پس از نصب ضريح اين مراسم برگزار می‌شود.

پلارك از اعلام آمادگی مسئولان عراقی برای تأمين امنيت انتقال ضريح از خاك عراق به كربلا خبر داد و گفت: مسئولان عراقی علاقه‌مند هستند كه مراسم استقبال و بدرقه ضريح در داخل شهرهای عراق نيز صورت گيرد البته هنوز توافقی در اين مرود صورت نگرفته است.

وی در مورد ضريح قديمی امام حسين(ع) نيز گفت: شورای سياست‌گذاری عتبات عاليات پيشنهاد كرده است كه قطعات ضريح قبلی به كشورهای مختلف هديه داده شود و قرار است اين پيشنهاد به مسئولان عراقی ارائه شود، البته ممكن است اين ضريح به موزه آستان امام حسين(ع) نيز منتقل شود.

وی از آغاز مرحله سوم بازسازی عتبات عاليات كه شامل توسعه تمامی حرم‌های مطهر در عراق است، خبر داد و گفت: پس از انجام مراحل اول و دوم كه شامل: غبارروبی، انجام اقدامات ضروری و رفع نيازهای فوری حرم‌ها بود اكنون مرحله سوم كه شامل توسعه همه حرم‌های مطهر ائمه(ع) در عراق است آغاز شده است.

رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات، اولويت اول در توسعه حرم‌های ائمه را توسعه حرم امام علی(ع) عنوان كرد و گفت: به همين منظور ساخت صحن حضرت زهرا(س) با هدف توسعه حرم حضرت علی(ع) آغاز شده است و از اوايل سال جاری مرحله عمليات عمرانی آن آغاز شده است و با ساخت آن كه زمانی چهار ساله تعريف شده است ظرفيت حرم حضرت علی(ع) 10 برابر می‌شود.

وی در مورد طرح توسعه حرم امام حسين(ع) نيز اعلام كرد: در اين طرح بين‌الحرمين به صورت دو طبقه طراحی شده است كه طبقه اول آن به صورت صحن روباز درآمده و طبقه پايين آن نيز در زير بخش بين‌الحرمين كنونی ايجاد می‌شود، همچنين خيمه‌گاه تا بين‌الحرمين نيز آزادسازی شده و به صحن حرم متصل می‌شود.

منبع : ایکنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است