عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 96 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
1836
4709
42612
109065
31146662
Your IP: 3.143.168.172

قائم مقام دبیر هنری نخستین کنگره شعر آیینی شفق گفت: در نخستین کنگره شعر آیینی شفق با آثاري روبه رو شديم که فراتر از انتظار ما بود که از کيفيت بالايي نیز برخوردار بودند.

 

به گزارش روابط عمومی نخستین کنگره شعر آیینی شفق، ناصر فیض در نشست رسانه ای نخستین کنگره شعر آیینی شفق با اشاره به برگزاری این کنگره در روزهای 20 و 21 آذر ماه افزود: نخستین کنگره شعر آیینی شفق در دو بخش «شعر» با موضوعات «شعر نبوی»، «شعر علوی و غدیر»، «شعر فاطمی»، «شعر عاشورایی»، «شعر رضوی»، «شعر مهدوی و انتظار»، «شعر کودک با مضامین آئینی و امامان معصوم»؛ مقاله یا کتاب پیرامون «شعر و ادب آئینی» و مقاله یا کتاب پیرامون «شعر و جایگاه ادبی زنده یاد آیت‌الله محمدحسین بهجتی شفق» برگزار می شود.
وی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره و نحوه داوری این آثار اظهارداشت: از ابتدای فراخوان این کنگره تا پایان مهلت ارسال آثار تعداد هزار و 178 اثر در زمینه شعر، تحقیق و پژوهش به دبیرخانه نخستین کنگره شعر آیینی شفق ارسال شده که پس از دسته‌بندی آثار ، داوری ها توسط هیات بازبین آغاز شد و سپس در مرحله دوم آثار از سوی محمد علی مجاهدی، جواد محقق، محمود حبیبی کسبی و خودم داوری شد و مرحله داوری نهایی نیز امروز شنبه 11 آذر ماه به پایان خواهد رسید.
قائم مقام دبیر هنری نخستین کنگره شعر آیینی شفق اظهارداشت: قرار است در این کنگره برخی از اشعار و مقالاتی که درباره شعر آئینی و جایگاه علمی و ادبی شفق است، قرائت شود و از نمونه‌های برتر در دو بخش شعر و پژوهش طی مراسمی تقدیر شود.
فیض با اشاره به اینکه از آثار ارسال شده می توان چند مجموعه شعر آیینی به چاپ رساند، اظهارداشت: در نخستین کنگره تمامی آثار ارسال شده معیارهای داوری آثار از جمله استحکام لازم و قوت اثر، استفاده از بیانات ادبی در شأن و مقام ائمه اطهار (ع)، نگاه متفاوت (بیان تازه ای از رویدادها)، درست نویسی، استفاده از صنایع لفظی، ادبی و ظرافت های شعری، استحکام در ساختار، شناخت شخصیت آیت الله بهجتی (شفق) و احاطه به آثار او و رعایت قواعد کنگره  را در اثرشان رعایت کردند. از این رو اغلب آثار جزو آثار موفق محسوب می شوند؛ اما ما ناگزیر هستیم تعدادی از آثار را به عنوان آثار برگزیده اعلام کنیم.
یادآور می شود، نخستین كنگره شعر آیینی شفق به همت حوزه هنری 20 و 21 آذر ماه در تهران و قم با حضور شاعران پیشكسوت، برگزیدگان و علاقمندان برگزار خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است