عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 20 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
127
4709
40903
107356
31144953
Your IP: 3.17.28.48

کتاب زندگي‌نامه مقام معظم رهبري با عنوان «شرح اسم» با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.

کتاب شرح اسم
به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي به نقل از کتابشهر ايران، در مراسم رونمايي از اين کتاب که در حوزه هنري برگزار شد، سيدمحمد حسيني با اشاره به نکات مثبت کتاب «شرح اسم»نوشته هدايت‌الله بهبودي، بر اهميت تاريخ‌نگاري درباره تاريخ معاصر و به ويژه انقلاب اسلامي تأکيد کرد.

وي اظهار داشت: درباره تاريخ معاصر کارهاي متفاوتي انجام شده است، اما اين اندازه کفايت نمي‌کند، بلکه بايد به ويژه از انقلاب مشروطه به اين سو کارهاي بيشتري صورت گيرد. ما نبايد اجازه دهيم که ديگران درباره تاريخ ايران بر اساس ميل خود و به دور از واقعيت‌ها دست به تاريخ‌نگاري بزنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: در حوزه تاريخ شفاهي شاهد کارهاي زيادي از سوي بيگانگان هستيم تا جايي که در اين اواخر بي‌بي‌سي در يک مستند تلاش کرده بود تا چهره جنايتکاران و درباريان زمان پهلوي را منزه جلوه دهد.

وي با تقدير از تلاش مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي و نويسنده کتاب، اظهار داشت: مؤسسه مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي يکي از مؤسسات معتبر است که البته درباره امام راحل کارهايي در دست اقدام دارد، همچنين روزشمار انقلاب نيز در دست تدوين است.

حسيني با بيان اين‌که کتاب شرح اسم مي‌تواند دست مايه‌اي براي هنرمندان، مستندسازان و ديگر محققان باشد، گفت:البته من معتقدم که زندگي مقام معظم رهبري داراي بخش‌هاي مختلفي است که در اين کتاب نيز به برخي از آنها اشاره شده است و مي‌بايست هر بخش از اين زندگي خود به صورت کتابي مستقل مورد توجه قرار گيرد، هر چند اين کتاب داراي نقاط مثبت بسياري است، اما نمي‌توان گفت که حق مطلب را درباره مقام معظم رهبري ادا کرده است، ولي به هر حال آغازي است براي کارهاي بزرگ‌تر.

در ادامه اين مراسم علي‌اکبر رشاد ، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اين‌که شرح اسم کتابي است که عميق، بادقت و صحيح نوشته شده است، به ويژگي‌هاي شخصيتي مقام معظم رهبري اشاره کرد و اظهار داشت: خدماتي که رهبر معظم انقلاب براي آنها قيام کرده‌اند و از عهده آنهار برآمده‌اند، بسيار است و گمان مي‌کنم تنها کسي که بعد از امام عصر (عج) در تبيين دين و دفاع از اسلام ناب بسيار تلاش کرده‌اند و بزرگ‌ترين خدمات را به انجام رسانده‌اند، ايشان هستند و بعد از حضرت حجت مقرب‌ترين بنده خدا به بارگاهش هستند.

وي افزود: مقام معظم رهبري همواره رنج‌ها، سختي‌ها و فتنه‌ها را به جان خريد و سپر بلاي دشمن در حفاظت از دين خدا شد.

رشاد با بيان اين‌که مقام معظم رهبري داراي ابعاد شخصيتي گوناگوني است، ادامه داد: ايشان در فقه و اصول در ميان علماي عصر بسيار دقيق‌النظر هستند، زمان‌شناس، موضوع‌شناس، اصولي و رجالي بارز و توانايي هستند و در شعر و حتي تاريخ‌نگاري و بسياري از علوم ديگر کارشناس‌اند، اما کتاب شرح اسم عليرغم دقت نظر و صحتي که از آن برخوردار است، تنها بعد سياسي شخصيت ايشان را مورد بررسي قرار داده است و اگر در مورد مقام معظم رهبري کتاب‌هاي گوناگوني نوشته شود، اين کتاب در گروه کتاب‌هاي سياسي قرار خواهد گرفت.

وي همچنين گفت: مقام معظم رهبري زاهدي به تمام معنا و از جهات عملي فردي ممتازند.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين خزائي رييس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي به ارائه گزارشي درباره روند تاليف کتاب پرداخت و علي معلم نيز ديدگاه‌هاي خود را درباره اين کتاب ارائه کرد.

در پايان پس از رونمايي از کتاب "شرح اسم"، از هدايت‌الله بهبودي نويسنده کتاب و حجت‌الاسلام و المسلمين خزائي با اهدا لوح، تقدير شد.

در مراسم رونمايي از کتاب "شرح اسم" محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حجت‌الاسلام خزائي رييس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي، علي معلم، عباس سليمي نمين، علي‌اکبر رشاد رييس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و برخي ديگر از چهره‌‌هاي علمي و فرهنگي کشور حضور داشتند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است