عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 55 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
2061
3934
2061
113224
31150821
Your IP: 3.16.83.150

نام حضرت رقیه (س) در اشعار آیینی پررنگ تر شودخبرگزاری فارس: دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم با اشاره به شبهه‌ افکنی دشمنان علیه بنت الحسین(ع) خواستار پررنگ‌تر شدن نام حضرت رقیه(س) در اشعار آیینی فارسی و ترکی شد.

 


 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش «ماه خرابه نشین»، غلام‌رضا فلاح در نخستین همایش ادبی «ماه خرابه نشین» که با حضور شاعران آیینی آذری زبان در زینبیه حضرت رقیه(س) برگزار شد، با اشاره به آسیب‌های شعر آیینی خاطرنشان کرد: بیشتر آسیب‌های شعر آیینی در اشعار فارسی زبان وجود دارد و این آسیب‌ها کمتر در اشعار آیینی ترکی دیده می‌شود.

دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم افزود: این آسیب‌ها حتی در مداحی ترک زبان‌ها نیز کمتر به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: ممکن است در به کارگیری آرایه‌های ادبی اشعار ضعف وجود داشته باشد که یک امر طبیعی است اما ضعف‌هایی که به اعتقادات ما لطمه می‌زند و انحراف به وجود می‌آورد در اشعار آیینی زبان ترکی وجود ندارد.

فلاح تاکید کرد: نه تنها اسامی و نام شاعران آیینی ترک زبان از گذشته باقی مانده است بلکه اشعار آنان نیز با گذشت سال‌ها همچنان ماندگار است.

دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم در ادامه با اشاره به شبهه‌ افکنی عده ای از دوستان ناآگاه یا دشمنان اسلام علیه حضرت رقیه(س) ابراز داشت: این همایش ادبی با موضوع حضرت رقیه(س) در زمانی برگزار می‌شود که دشمنان اسلام با شبهه‌افکنی علیه حضرت رقیه(س) سعی دارند کرامات ایشان را زیر سئوال ببرند و این مسئله جای تقدیر دارد.

وی تاکید کرد: نام و موضوع حضرت رقیه(س) بنت الحسین(ع) باید در اشعار آیینی فارسی و ترکی پررنگ‌تر شود تا پاسخی به شبهه‌افکنی دشمنان اسلام باشد.

نخستین همایش ادبی «ماه خرابه نشین» با حضور شاعران آیینی ترک زبان به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) با همکاری زینبیه حضرت رقیه(س) و جامعه ادبی نیّر در این زینبیه برگزار شد.

منبع : فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است