عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 20 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
337
4709
41113
107566
31145163
Your IP: 18.227.161.132

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: مداح و منبری نباید برای کاندیدی هزینه شوند.


به گزارش خبرنگار مهر و سایت مداحان قم، حجت الاسلام والمسلین ناصر رفیعی شامگاه سه شنبه در همایش طلیعه ولایت که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ‌اظهار داشت: خداوند در آخر سوره شعرا، به ویژگی‌های شاعران دینی و اسلامی اشاره کرده و می‌فرماید شاعری که دارای چهار ویژگی باشد شاعر دینی و مورد تایید اسلام است و سایرین را مذمت کرده است.
وی عنوان کرد: اولین ویژگی شاعر دینی آن است که دارای باور باشد، چرا که اگر انسان خود به موضوعی باور نداشته باشد نمی‌تواند در آن زمینه تاثیرگذار باشد.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، دومین ویژگی شاعر دینی را عمل صالح برشمرد و ابراز داشت: عمل خالص، عملی است که انسان را به خداوند نزدیک کند و باعث تقرب انسان به درگاه الهی باشد.
حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: از دیگر ویژگی شاعران دینی آن است که زیاد ذکر خدا دارند و از افرادی که مورد ظلم واقع شدند حمایت می‌کنند و با ظالمان دشمن هستند.
تبلیغ دین با زبان از جمله جهادهای اکبر است
وی با بیان اینکه تبلیغ دین با زبان از جمله جهادهای اکبر است، ابراز داشت: یک مداح باید حرکت و خواندنش عالمانه باشد و این امر کافی نیست که بدانیم تنها در کربلا به اهل بیت پیامبر(ص) و یارانش چه گذشته است، بلکه باید شخصیت و ابعاد وجودی اصحاب و یاران سیدالشهداء(ع) را شناخت.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مداحان باید توجه داشته باشند که در جلسات میلاد تنها به خواندن مدح بسنده نکنند و جا دارد به نکات تاریخی نیز اشاره داشته باشند.
حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه باید در نقل مطالب، به مستند و مستدل بودن آن توجه داشت افزود: شاعر و مداح اهل بیت(ع) نمی‌تواند بگوید که دین ما از سیاست جدا است و نسبت به این مهم بی‌توجهی کند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، اضافه کرد: سیاست زدگی با توجه به سیاست فرق می‌کند و امروز ما نمی‌توانیم نسبت به مسائل جهان اسلام بی‌توجه باشیم و از کنار ان‌ها به راحتی عبور کنیم.
استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: برخی از مداحان در دوره‌های قبل برای یک کاندیدا سینه چاک می‌دادند و امروز هم انتقاد‌ها و نقد‌های بداخلاقانه‌ای نسبت به‌‌ همان فرد انجام می‌دهند که باید توجه داشت مداح و منبری نباید برای کاندیدی هزینه شوند.سایت مداحان قم/

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است