عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 72 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4354
3934
4354
115517
31153114
Your IP: 18.117.196.184

سایت مداحان قم به نقل از خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصررفیعی شب گذشته(یکم اسفند) در همایش طلیعه ولایت" ویژه شعرا و مداحان شهر مقدس قم" که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد

با اشاره به آیه آخر سوره مبارکه" شعرا" اظهار داشت: داشتن باورقوی و اعتقاد قلبی، عمل صالح و خالص، دائم الذکر بودن و حمایت از مظلومان از خصوصیات شاعرانی است که مورد تایید اسلام هستند.

وی با بیان این که در روایت داریم مومن باید با جان، شمشیر و لسان خود جهاد کند خاطرنشان کرد: با توجه به این حدیث کار شعرا و مداحان نیز به نوعی جهاد است.

حجت الاسلام رفیعی عنوان داشت: جهاد در میدان جنگ جهاد اصغر، جهاد با نفس جهاد اکبر و جهاد تبلیغی و زبانی جهاد کبیر است، مداحی و شاعری اهل بیت(ع) جهاد و خدمت بزرگی است که تاثیر زیادی در احساسات و عواطف مردم دارد.

وی در ادامه به تشریح آفت ها و آسیب های مداحی پرداخت و ابراز داشت: مداحان باید حرکت و خواندنی عالمانه داشته باشند، با آگاهی مداحی کنند.

حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: این کافی نیست که یک مداح تنها از نحوه شهادت معصومین(ع) اطلاع داشته باشد و باید در مورد آن بزرگواران تحقیق و نسبت به آن ها شناخت مناسبی داشته باشد.

سایت مداحان قم : عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه تاکید کرد: سخافت در اشعار و مداحی و خفیف شمردن ارزش های دینی از آفت های مهم عرصه شعر آیینی و مداحی است، آوردن مضامینی مانند ناتوانی ائمه در برابر مصائب خلاف حقیقت و نشان دهنده عدم درک جایگاه والای آن بزرگواران است.

وی در ادامه با بیان این که سیاست ما از دیانت ما جدا نیست گفت: مداح نباید سیاست زدگی داشته باشد، این درست است که مداح باید نسبت به مسائل کشور، منطقه و جهان واکنش نشان دهد و نسبت به آن ها اشاره داشته باشد و حتی آن ها را ذکر کند، اما باید از سیاست زدگی پرهیز کرد.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: مداح و منبری و شاعر نباید خرج سیاست شوند و هزینه سیاسی کاری برخی باشند، باید مسیر و موضع درست را انتخاب و آن را در حد نیاز و تناسب تبیین کنند.

وی در پایان یادآور شد: مداحان نباید دوگانه رفتار کنند، برخی در انتخابات ریاست جمهوری سینه چاک بودند و بعد با ادبیات بداخلاقانه در مقابل، موضع گرفتند، مردم این رفتارها را نمی پذیرند.

 

سایت مداحان قم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است