عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 52 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
446
5444
16794
127957
31165554
Your IP: 3.144.172.115

کتاب شعر بیداری اسلامی نوشته محمد علی آذرشب در مراسم اختتامیه کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی رونمایی شد.

به گزارش سایت مداحان قم؛در این مراسم که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از کتاب شعر بیداری اسلامی _ دیدار شاعران عرب سُرا با مقام معظم رهبری _ رونمایی شد.

 

کتاب شعر بیداری اسلامی در حقیقت ارائه گزارشی از این دیدار دارد؛ این گزارش بیانگر موقعیت ادبی مقام معظم رهبری در ادبیات معاصر فارسی و عربی، تسلط به شعر و نقد ادبی و ذوق سرشار معظم له در فهم تجربه شعوری شعر است. این کتاب همچنین نشان می‌دهد مقام معظم رهبری به خوبی با شعرای قدیم عرب همچون ابو تمام، متنبی، ابو فراس حمدانی و شعرای معاصر دنیای عرب همچون احمد شوقی، جواهری، نزار قبانی آشنا هستند.

آذرشب در این کتاب همچنین پیوست‌هایی را نیز درباره رابطه شعر و مقاومت و حرکت شعور افزوده است. مقالات پیوست شده در این کتاب مربوط به ابوالقاسم شابی است که در جوانی دار فانی را وداع گفت و در مدت کوتاه عمرش آثاری شاهکار از عشق و مقاومت از خود بر جای گذاشت.

سایت مداحان قم: پیوست دیگری شامل اشعار مقاومت و بیداری از شعرای بزرگ عرب مانند محمد مهدی جواهری و نزار قبانی و عمر ابو ریشه و تمیم البرغوثی نیز اضافه شده است. کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی با هدف ترویج و توسعه خلق شعر اخلاقی روز سه شنبه 7 خردادماه در تهران برگزار شد.

دراین کنگره جمعی از نخبگان، فرهیختگان، شخصیت‌های ادبی و هنری و اهالی فرهنگی حضور داشتند و مقالات خود درباره صائب تبریزی و مصادیق شعر اخلاقی در آثار این شاعر بزرگ را ارائه دادند. فراخوان نخستین همایش صائب تبریزی و شعر اخلاقی در بخش‌های مختلف، اسفندماه سال 91 منتشر شده بود. بخش عمده‌ای از مقالات برتر رسیده به این کنگره چاپ و به علاقه مندان عرضه می‌شود.

رونمایی از تمبر یادبود صائب تبریزی

تمبر کنگره ملی صائب تبریزی و شعر اخلاقی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. این تمبر که منقوش به مزار صائب تبریزی است به زودی در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

بخش عمده ای از مقالات برتر رسیده به این کنگره چاپ و به علاقه مندان عرضه می شود.

منبع:سایت مداحان قم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است