عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 122 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3335
5591
28528
119332
31025199
Your IP: 44.223.5.218

دومین نشست کانون مداحان کشور

دومین نشست فصلی روسای کانون مداحان وشاعران آیینی استانها با حضور دکتر خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور- طاهری مدیر کل نغمات آیینی صداوسیما ، ،مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، در دفتر تهران برگزارشد.


به گزارش سایت مداحان قم؛ دراین نشست پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ،مدیر کل تشکل های دینی ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین از تلاش مداحان در خصوص نقش آفرینی آنان بر حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری   قدردانی کرد.

    آقای معممی مقدم در ادامه تخصیص مبلغ 20میلیون ریال اعتبار به کانون استانها جهت تشکیل کلاس های آموزشی و روشنگری مداحان با فرق و ادیان در آستانه ماه محرم یکی از اقدامات سازمان اعلام کرد و حضور مستمر نیروی در دبیرخانه کانون را مورد تاکید قرار داد.

   وی همچنین با اشاره به نقش آفرینی مداحان وشاعران اهل البیت (ع) در  جامعه گفت: مداحان بهترین تریبون داران برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه هستند.

    دراین جلسه خورسندی رییس کانون مداحان وشاعران آیینی کشوراقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی سایت ویژه مداحان ، پیگییری های انجام شده در خصوص صدور کارت شناسایی وهمکاری و هماهنگی با صدا و سیما جهت برگزاری اجلاس پیرغلامان  در استان گلستان را مطرح نمود.

   وی با تاکید بر تلاش مضاعف مسئولان کانون ها بر شناسائی و معرفی مداحان وشاعران دارای آثار به صدا و سیما افزود: استعدادهای بالقوه در سراسر کشور وجود دارد که بسیاری از آنان گمنام مانده اند.

    برپایه این گزارش رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور دراین نشست با مقایسه قراردادن انقلاب اسلامی با سایر کشورها گفت: تفاوت انقلاب اسلامی با سایر کشورها دراین است این انقلاب اتصال  به مکتب الهی و اهل بیت (ع) دارد .

    وی افزود: اتصال انقلاب اسلامی به فرهنگ اهل بیت (ع)، قرآن و عترت یک اتصال ظاهری نیست بلکه به معنای مفهوم گیری از قرآن و عترت است وراز مانا بودن انقلاب اسلامی اتصال به مکتب اهل بیت (ع) است.

       دکتر خاموشی تصریح کرد: با بیان اهمیت و جایگاه مهم مداحان وشاعران و هیات مذهبی به نصایح وهمچنین  توصیه های مقام معظم رهبری بردیدار شعرا و مداحان با ایشان اشاره و توجه به اشعار توحیدی ، قرآنی واحکام را از مطالبات مهم مقام رهبری دانست .

مداحان قم ؛   رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه خط انقلاب اسلامی و سبک زندگی حاصل از اتصال به قرآن و عترت تهدیدی است برای نگاه ماتریالیستی در دنیا معتقداست  زبان گویای شعر برای ساختن و ریختن یک ساختار اخلاقی در جامعه برای نسل های آینده و پاسخگویی به شبهه افکنی های دشمان بسیار موثرخواهد بود.

     دراین جلسه حجت الاسلام سید قاسم شجاعی در خصوص اهمیت شعر و شاعری و مداحی از دیدگاه ائمه معصوم (ع) مطالبی مطرح کرد.

   وی تعدادی از اشعار شعرای معاصر را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: گاهی اوقات یک بیت شعر کار چندین جلسه سخنرانی را انجام دهد.

     همچنین دراین نشست مدیر کل نغمات آیینی و رادیو نوا با اعلام آمادگی کامل برای معرفی و استفاده از آثار مداحان وشعرا در شبکه های مختلف گفت:مرکز نغمات آیینی این آمادگی را دارد که در صورت ارسال آثار مداحان شاخص از سراسر کشور در شبکه های مختلف استفاده شود.

    ابراهیم طاهری سپس به برگزارس یازدهمین دوره اجلاس بین المللی پیرغلامان در استان گلستان افزود: سعی خواهد شد با تجارب بدست آماده از دوره های قبل و همکاری وحمایت های استاندار محترم گلستان ونماینده ولی فقیه وامام جمعه  امسال این اجلاس با بهترین شکل ممکن برگزار شود.

    سایت مداحان قم؛ دراین نشست بختیاری قائم مقام بنیاد دعبل خزایی طی سخنانی پیرامون اقدامات بنیاد در خصوص بیمه و برقراری مستمری به افراد از کارافتاده مطالبی مطرح کرد.

     وی اظهارامیدواری کرد باتامین بودجه مورد نیاز این مرکز مشکل بیمه افرادواجد شرایط مرتفع خواهد شد.

     دراین نشست هر یک از روسای کانون مداحان استانها گزارش و نظرات خود را در خصوص مسایل مداحی از جمله همکاری بیشتر حراست سازمان در بحث صدور کارت شناسایی مداحان و شعرا وپیگیری و برطرف نمودن موانع پیش روی بیمه مداحان وهمچنین توجه صدا وسیما به کانون مداحان استانها بیان کردند.

    مصوبات جلسه:

-مقررشد پس از صدور کارت شناسایی روسای کانون استانها نسبت به ارسال مدارک روسای کانون شهرستانها جهت صدور کارت شناسایی اقدام شود.

-مقرر شد روسای استانها نسبت به اعزام افراد به مراسم پیرغلامان اقدام نمایند.

- مقرر شد جلسات ماهیانه هئیت رئیسه  جهت رسیدگی به مسایل و مشکلات و اجرایی نمودن مصوبات برگزار شود.

- مقررشد دبیرخانه کانون با حضور نیروی فعالتر شود.

-مقرر شد مداحان بالای سن 55 سال شناسایی و جهت استفاده از بیمه به بنیاد دعبل خزایی معرفی شود.

-مقرر شد کمیته شعرا فعال شود.

-مقرر شد سبک زندگی اسلامی توسط مداحان در جحامعه نهادینه شود.

-مقرر شد جهت بارگزاری سایت کانون مداحان روسای کانون ها همکاری لازم بعمل آورند.

- مقرر شد سایت کانون مداحان در سریعترین زمان بطور رسمی آغاز به کارنماید.

-مقرر شد کمیته های اجرایی کانون فعال و نتایج فعالیت را به مرکز اعلام نمایند.

نظرات  

 
0 #1 نماینده جمعي از هيئات مذهبي مشهد مقدس 1392-06-08 10:39
السلام عليك يا اباعبدالله الحسين عليه السلام



به مدد خداوند و ياري حضرت صاحب زمان عج هيئتي راه اندازي كرديم با نام خدمت گزاران علي بن ابي طالب عليه السلام كه فقط ظهر هاي شهادت برگزار است و از تمامي بچه هيئتي ها دعوت به عمل مي اوريم تا با حضور و ياري ما مرحمي بر دل امام زمان عج باشد



ظهر شهادت امام جعفر صادق عليه السلام

سخنران:شيخ عماد دخاني

مداح:كربلايي الياس دوستي

زمان:دوشنبه 92/6/11

ادرس :مشهد-مقدم نخرسي-خيابان پروين اعتصامي-پروين16 -مسجد حسين بن علي عليه السلام

ساعت:13:30

راهنما:09354644286

جمعي از هيئات مذهبي مشهد مقدس

جهت ياري ما اين مطلب رو در سايت خود قرار دهيد
يا علي
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است