عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 72 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4554
3934
4554
115717
31153314
Your IP: 3.144.48.135
خبرگزاری فارس: دادگاه ویژه مداحان تشکیل شود

عضو هیئت امنای خانه مداحان کشور:

دادگاه ویژه مداحان تشکیل شود

عضو هیئت امنای خانه مداحان کشور با اشاره به آسیب‌ها و انحرافات مداحی، گفت: دادگاه ویژه مداحان تشکیل شود.

 

خبرنگار سایت مداحان قم به نقل از فارس: از سوادکوه، قاسم رضایی در حاشیه یادواره سرداران و 424 شهید شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مداح بدون علم و آموزش نداشتیم، گفت: مداحان بزرگی مثل اکبر نظام از چهار مرجع تقلید اجازه نقل حدیث داشتند.


عضو هیئت امنای خانه مداحان کشور به بررسی وضعیت مداحی بعد از انقلاب پرداخت و افزود: بعد از انقلاب و به‌ویژه در دفاع مقدس تقاضا برای مداحی بیشتر از عرضه شده بود و هر کس هر چیزی داشت عرضه کرد و کثرت سبب کاهش کیفیت شد.
وی با بیان اینکه مخالف شور‌خوانی نیست ولی 99 درصد شور‌خوانی‌ها برگرفته از ترانه‌ها و حتی شبیه آن است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های تخصصی مداحی در کشور با اجرای مداحی‌های شبیه ترانه و کم محتوا توسط رسانه ملی از بین می‌رود.
رضایی با تاکید بر اینکه برکاتی در حوزه مداحی امروز کشور مانند متون مختلف درباره ائمه و تحصیلات مداحان وجود دارد، گفت: بیشتر مداحی‌های امروز مداحی اهل بیت نیست بلکه مداحی خودمان است که در آن خواسته دل‌مان را بیان می‌کنیم و مدح و سخن اهل بیت در آن جایگاهی ندارد.
مداح اهل بیت با تاکید بر اینکه در کنار فعالیت‌های آموزش و اجرای مداحی عامل بازدارنده‌ای هم باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: دادگاه ویژه مداحان و یا شعبه‌ای از دادگاه ویژه روحانیت به عنوان بازدارنده فعالیت‌های مداحی در کشور عمل کنند تا از آسیب‌ها و انحرافات مصون بماند.
عضو هیئت امنای خانه مداحان کشور افزود: مداحی کشور بدون ایجاد عامل بازدارنده خطرناک است.وی به برخی از آسیب‌های مداحی کشور اشاره و یادآوری کرد: تجلیل از استفاده قلیان توسط یک مداح در برنامه تلویزیونی و یا استفاده از انفیه و غیره توسط مداحان سبب جلوه نامناسبی برای مداحی‌های کشور شده است‌.
رضایی با بیان اینکه آسیب‌ها و انحرافات در بین برخی از مداحان وجود دارد و مداحان جوان ما دارای استعدادها و توانمندی‌های بالایی هستند، تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب و انحراف در بین مداحان ارتباط آنان با بزرگان روحانی و مداحان بزرگ که بیشتر آنها دارای اخلاق و روحیه حمایت‌گر دارند، قطع نشود.
وی با انتقاد از اینکه سبک مداحی در استادیوم‌های ورزشی مورد تمسخر قرار می‌گیرد و یا در تبلیغات چیپس و پفک استفاده می‌شود، افزود: در گذشته ترانه‌خوان‌ها از مداحان سبک و شعر می‌گرفتند مانند شعر شبانگاهان مختاباد که پس از 50 سال از شعر "مزن ظالم چوب خیزران" استاد اکبر ناظم گرفته شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است