عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 35 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3945
1933
14849
126012
31163609
Your IP: 3.142.98.108

آیت الله محمدی ری شهری در دیدار جمعی از اساتید و پیشکسوتان حوزه شعر آئینی کشورمان تالیف دانشنامه «اشعار عاشورایی» بر پایه منابع معتبر با منابع موجود از شعرای صدر اسلام تا کنون را از مهمترین اولویت های این حوزه برشمرد.

به گزارش سایت مداحان قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت عبدالعظیم حسنی، آیت الله محمدی ری شهری در این دیدار که اساتید پیشکسوت حوزه شعر آئینی از جمله، استاد غلامرضا سازگار، استاد عباس براتی پور، استاد مجاهدی، استاد فلاح، سیداحمد شمس و استاد محمود تاری حضور داشتند، با تاکید بر بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار با شعرای آئینی گفت: برای تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص اشعار آئینی می بایست همه احساس مسئولیت کنند و نباید صرفا به عملکرد تعدادی از سازمان های فرهنگی اکتفاکرد و امید بست.
رئیس موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث گفت: برای تالیف دانشنامه « اشعار عاشورایی » می بایست همه بزرگان و اساتید پیشکسوت شعر آئینی همکاری داشته باشند و امکانات موجود در موسسه دارالحدیث نیز برای انجام این کارمهم در اختیار قرار خواهد گرفت.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: این طرح می تواند با مساعدت گروه تهیه کننده دانشنامه امام حسین علیه السلام نیز همراه باشد و اساتید پیشکسوت حوزه شعر آئینی در اولین فرصت ممکن نشستی برای برنامه ریزی عملیاتی این طرح داشته باشند.
وی ایجاد کتابخانه تخصصی و تهیه مخزن جامعی از همه کتاب های شعر حوزه آئینی و نیز بهره مندی از سایر امکانات موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث را از ملزومات عملیاتی شدن این طرح برشمرد.
آیت الله محمدی ری شهری افزود: در قدم دیگر نیز لازم است برای ساماندهی حوزه شعر آئینی، کمیته ای برای تهیه کتاب اشعار عاشورایی در خصوص همه موضوعات مربوط به عاشورا اعم از مدایح و مراثی تشکیل شود.
رئیس موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث گفت: اشعار جمع آوری و انتخاب شده می بایست جامع و برای مراحل مختلف مورد نیاز در هیات های مذهبی اعم از مرثیه و مدیحه و اشعار مقدمه و موخره در نظر گرفته شود که هم از نظر قوت شعری و هم از نظر موازین شرعی دارای استحکام باشد و برای محرم امسال به عنوان یک منبع مستند و مورد تائید به جامعه ستایشگران اهل بیت علیهم السلام ارائه شود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این نکته که برای انجام کارهای بزرگ می بایست آن را با انگیزه الهی و از یک نقطه کوچک آغاز کرد، گفت: تالیف دانشنامه اشعار توحیدی و اخلاقی نیز از دیگر ایده های مهمی است که می بایست در مراحل دیگر نسبت به تالیف آن اقدام نمود.
در ابتدای این جلسه خادم القرآن عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در گزارشی گفت: در پی جلسه اي که باحضور جمع زیادی از شعرای آئینی و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار شد، نظرات و پیشنهادات مورد نظر جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: از جمله نظرات بیان شده، تشکیل کميته اي است که در جلسات مستمر، سامان دهي مسایل مربوط به حوزه شعر آئینی را در دستور کار داشته باشند که این جلسه نیز به پیشنهاد عزیزان و با انتخاب اساتید پیشکسوت حوزه شعر آئینی اکنون تشکیل شده است.
خادم القرآن عباس سلیمی با اشاره به نظرات بیان شده در دیدار قبلی شعرای آئینی با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام گفت: آگاه سازي جامعه و افزايش معارف اهل بیت در میان جامعه مخاطب از مطالب مطروحه بي اساسي و مبالغه آميز که مغاير با موازين شرع است و نیز تعیین مواردي که برخوردار از اصالت و دارای پيام و حکمت است از دیگر مطالب مد نظر اساتید این حوزه بود.
وی تصریح کرد: ضرورت استفاده از اساتيد و نخبگان و کارشناسان در مقوله نظارت بر سروده هاي آئيني و توجه به شعراي جوان نیز از جمله پیشنهادات مطرح شده است.
در این دیدار اساتید پیشکسوت حوزه شعر آئینی به بیان مطالب و نکات مورد نظر خود پرداختند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است