عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 23 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
2222
4144
22714
133877
31171474
Your IP: 3.141.41.187

قرائتی: متاسفانه مداحان جای واعظان را گرفته‌اند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به قرارگیری رشته‌های قرآنی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: زمانی که این همه رشته های مختلف داریم باید رشته های قرآنی نیز ترویج پیدا کند و کتب درسی قرآنی برای تمامی این رشته ها در نظر گرفته شود.

محسن قرائتی در همایش اساتید تفسیر سطوح عالی و خارج حوزه که در مدرسه حضرت آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان حتی در تفسیر قرآن نیز باید مخاطب شناسی داشته باشد اظهار کرد: نباید تفسیر به گونه ای عنوان شود که فهم آن برای مردم عادی سخت باشد و این نکته ای است که بسیاری از آن غفلت کرده اند.

سایت مداحان قم;وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی من ساده سخن گفتن با مردم است تصریح کرد: باید با همین زبان ساده مردم را به دین دعوت کرد و زمینه جذب جوانان به دین و نمازخواندن را فراهم کرد. حجت الاسلام قرائتی گفت: باید قرآن جایگاه اصلی خود را بدست بیاورد و ما برای درک مفاهیم آن برنامه ریزی کنیم نه اینکه برای ماه رمضان فقط به فکر ساخت و سریال باشیم بلکه باید از هم اکنون برای درک مفاهیم قرآنی برنامه ریزی کرد.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه باید ببینیم که سهم جوشن کبیر، منبر و روضه و مداحی در شب‌های قدر چقدر است و در این بین قرآن چه جایگاهی دارد عنوان کرد: تفسیر قران یکی از مهم ترین موضوعات جامعه است که نباید از آن غفلت کنیم و ادبیات تفسیر قرآن در هر دوره ای تغییر کند. رئیس ستاد اقامه نماز کشور به قرار گیری رشته های قرآنی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: زمانی که این همه رشته های مختلف داریم باید رشته های قرآنی نیز ترویج پیدا کند و کتب درسی قرآنی برای تمامی این رشته ها در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام قرائتی گفت: متاسفانه مداحان جای واعظان را گرفته اند و این موضوع نباید ادامه پیدا کند بلکه باید تفسیر قرآن به عنوان مهم ترین رویکرد در مجالس مختلف عنوان شود زیرا یکی از مهم ترین علل مشکلات جامعه ما کم توجهی به قرآن است.

منبع: بنیاد دعبل خزاعی / سایت مداحان قم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است