عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 52 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3704
6322
23306
114110
31019977
Your IP: 3.237.65.102

خبرنگار سایت مداحان قم به گزارش ایکنا : رئیس شورای هیئات مذهبی بهبهان با تأکید بر اینکه اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی تنها محل حضور مداحان کهنسال و باسابقه نیست، گفت: با استفاده از سخنرانی‌ها و نظریه‌های با تجربه‌ها در این کسوت کیفیت کار ارتقا می‌یابد و این امر یکی از نکات مثبت برگزاری اجلاس است.


بشیر تجلی، رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهبهان‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به اینکه نفس برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی که 23 تا 25 مهر امسال در خوزستان خواهد بود، عملی شایسته است، افزود: قدردانی از اقدامات مداحانی که سال‌ها در عزاداری امام حسین(ع) تلاش کرده‌اند می‌تواند باعث افزایش روحیه و تأثیر در عملکرد آیندگان باشد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما باید از پخش مداحی‌های نامناسب جلوگیری کرده و به پخش مداحی‌های سنتی روی آورد، گفت: عزدارانی که در مراسم عزاداری حضور می‌یابند و با چنین مداحی‌هایی مواجه می‌شوند بدون هیچ‌گونه تأثیری از جلسه خارج می‌شوند بنابراین باید روحانیت و سازمان‌های متولی امور دینی همچون تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیشگام برنامه‌ریزی عزاداری امام حسین(ع) هستند مداح و مداحی را به سوی شیوه صحیح هدایت کنند.

تجلی با بیان اینکه شعر فارسی دارای 15 وزن اصلی است، گفت: می‌توان از این اوزان 15 هزار آهنگ به شیوه‌های مختلف خواند. بنابراین در مداحی مشکلی از نظر وزن شعر و سروده‌ها نداریم. چرا که کشور ما از نظر شعر آئینی بسیار غنی است و شعرایی همچون حبیب‌الله معلمی، سمیع، توفیق، ابراهیم سنایی بهترین اشعار مرتبط با حادثه عاشورا را سروده‌اند و هم‌اکنون کتاب‌های آنها در دسترس مداحان است.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهبهان تصریح کرد: اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تنها محل حضور مداحان کهنسال و باسابقه نیست. بلکه مداحانی از قشر جوان نیز در این همایش گردهم جمع می‌شوند و با استفاده از سخنرانی‌ها و نظریه‌های با تجربه‌ها در این کسوت کیفیت کار خود را ارتقا می‌دهند و این امر یکی از نکات مثبت برگزاری این اجلاس است. کتاب‌های بسیاری پیرامون شیوه صحیح مداحی منتشر شده است که البته سخنان مقام معظم رهبری و سفارشات ایشان درباره این موضوع باید مورد اهمیت قرار گرفته و پیگیری شود؛ بر این اساس باید جلسات مختلفی پیش از آغاز ماه محرم ویژه مداحان تشکیل شود تا آموزش‌های لازم و مفید به آنها ارائه شود.

وی با اشاره به تنوع‌‌پذیری جوانان افزود: جوانان حتی در برنامه‌های عزاداری خواهان تنوع هستند و انتظار ندارند متن شعری که در عزاداری سال گذشته شنیده‌اند امسال نیز مطرح شود؛ بنابراین مداحان باید متن شعرهای خود را تغییر دهند.

تجلی گفت: هم‌اکنون افرادی که مداحی را به عنوان شغل می‌دانند و ملبس به لباس مداحی باشند نداریم چرا که به دلیل فوت تعداد آنها کم شده و جایگزینی برای آنها نیز وجود ندارد. در حال حاضر نیز مداحان به پیشکسوتان برای آموزش مراجعه نمی‌کنند و خود به دنبال آموزش هستند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بهبهان گفت: در حال حاضر رادیو و تلویزیون‌های بیگانه با هدف به انحراف کشاندن مردم تبلیغات وسیعی را آغاز کرده‌اند که می‌توان از طریق جذب بهتر مداحان با صداهای مطلوب‌تر و افراد متدین این مسیر را به بهترین شیوه به پیش برد. هیئات مذهبی از یک ماه قبل از ماه محرم در پی تدارک مراسم عزاداری امام حسین(ع) هستند و این بیانگر آن است که قصد دارند عملکرد خود را در این زمینه ارتقا دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است