عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 85 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4722
3934
4722
115885
31153482
Your IP: 18.190.217.134

ناصر فیض: موسسات مربوط به شعر از تجربه موسسه شهرستان ادب در پرورش استعدادهای شعری استفاده کنند.

به گزارش سایت مداحان قم به نقل از خبرگزاری تسنیم، نشست «بررسی شعر جوان» با حضور اسماعیل امینی، ناصر فیض و مصطفی محدثی خراسانی در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در شبستان مصلای تهران برگزار شد.


ناصر فیض، شاعر طنزپرداز در بخشی از این نشست گفت:جوهره شعر قطعا و فقط با آموختن شعر ادامه پیدا نمی‌کند. قطعا اگر کسی مانند یغمی خشت‌مال نیشابوری استاد و گروهی را برای آموزش داشت روزی به شخصیتی مثل صائب بدل می‌شد. به هر حال آموزش فنون هم در عرصه شعر لازم و ملزوم است.

وی افزود: الان هر ارگانی تلاش می‌کند که برای خود ساختار طنز و ادبیات داشته باشد. این مسئله باعث این می‌شود که آن کسی که کارش این حوزه است پولی را دریافت نمی‌کند و بودجه به سراغ کسانی می‌رود که در این عرصه کاری را انجام نمی‌دهند. ما گروه‌های بسیاری موفقی بعد از انقلاب داشته‌ایم مانند حوزه هنری که سیدحسن‌ حسینی و قیصر امین‌پورها را پرورش داده است. فضایی مانند شهرستان ادب یک الگوی مناسب است که در این عرصه فعالیت خود را دارد ادامه می‌دهد.

این شاعر طنزپرداز تصریح کرد: آنهایی که کاملا گذشته را منکر می‌شوند و فقط به آینده نگاه می‌کنند کاری را جلو نمی‌برند. به نظر من باید تلفیقی در این عرصه صورت گیرد که کار عرصه هنری ما را جلو ببرد.

فیض ادامه داد: اگر نمونه‌های موفقی وجود دارد باید از آن نمونه‌ها درس بگیریم و آنها را الگو قرار دهیم. اکنون بسیاری به هنر نگاه اقتصادی دارند درحالی که ما باید با الگوهای موفقی همراه بشویم که با کمترین هزینه کار خود را جلو می‌‌برند. بسیاری از مسئولان و موسسات بودجه‌های خود را خرج آزمون و خطا می‌کنند درحالی که این کار بسیار اشتباه است. بارها در کشورهای خارجی شاهد بودم که مسئولان سفارتخانه‌های ما همان شعرهای قدیمی را به بچه‌ها یاد می‌دادند و این نشانه‌ها می‌گوید ما نتوانستیم که شعر انقلاب را صادر کنیم. من با صدای بلند اعلام می‌کنم که الگوی مناسب وجود دارد.

وی در پایان گفت: همین جمع شدن‌ها در گروه‌های اینچنینی تاثیر بسیاری دارد. کتاب‌های شعر جشنواره‌ها تابحال بدرد ما نخورده است چرا که تا زمانی که فکر کنیم گزارش کار مهم‌تر از شعر و فرهنگ است، کاری جلو نمی‌رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است