عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 29 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
5430
6322
25032
115836
31021703
Your IP: 54.87.17.177

حسین اسرافیلی، شاعر پیشکسوت کشورمان معتقد است که شاعران در سرایش شعر انقلاب آئینی و اسلامی از اسطوره‌های دینی حقیقی و آرمان‌گرایانه ملی در این حوزه بهره گرفته‌اند.

حسین اسرافیلی، شاعر پیشکسوت آیینی و حوزه انقلاب اسلامی عنوان کرد: در شعر انقلاب اسلامی با ورود و استفاده مناسب شاعران از اسطوره‌های دینی حقیقی و اسطوره‌های آرمان‌گرایانه ملی روبه رو شده‌ایم. البته اسطوره‌های دینی به افسانه نزدیک نیستند و واقعیت‌های تاریخ را دربر دارند.

اسرافیلی عنوان کرد: اسطوره پدیده‌ای است که باید باشد، ولی نیست و آمال و آرزهای انسان در اسطوره متجلی می‌شود. فرهنگ قومی و ملی و ادبیات ایران مشحون از اسطوره‌های ملی است که تبدیل به افسانه شده و در دیوان‌های شاعران و داستا‌ن‌های مختلف نمودار شده‌اند.

این شاعر پیشکسوت آیینی افزود: اسطوره‌های ملی ما از جمله رستم غیرتمند، هدفمند و آرمانی بوده‌اند و در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که افرادی چون امام خمینی(ره)، بسیاری از شخصیت‌های دفاع مقدس و امثال تختی به عنوان اسطوره در آثار ادبی و تاریخی متجلی می‌شوند.

وی توضیح داد: اسفندیار ایران با آشیل یونانی تشابهاتی دارد که این نشان دهنده آرمان‌های مشترک در انسان‌های اقوام مختلف است. یکی از ویژگی‌های ممتاز ادبیات ما برقراری پیوند و استفاده مطلوب از اسطوره‌های ملی و دینی است که شخصیت‌هایی چون حماسه‌سازان عاشورا، ابوذر و سلمان فارسی جایگاه خاصی در ادبیات انقلاب اسلامی دارند.

اسرافیلی افزود: در ادبیات انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود که در تشبیه و استعاره از اسطوره‌های دینی و ملی از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس استفاده مطلوبی می‌شود و به راستی هر شهید اسطوره‌ای جاویدان است. گذشته تاریخی ما خصوصاً در سال‌های دفاع مقدس نشان می‌دهد که مردم ایران در هنگام خطر و ستیز با دشمنان مهاجم خارجی بیش از هویت ملی بر هویت دینی تکیه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آنچه تکیه‌گاه رسیدن به پیروزی به شمار می‌آید، در اشعار سال‌های اخیر بیشتر هویت دینی دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است