عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 76 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
1107
3934
1107
112270
31149867
Your IP: 3.145.163.58

ارتقاي علم و دانش يکي از الزامات جامعه مداحان است

 

نشست علمي مداحان سراسر کشور با موضوع مرامنامه ستايشگران و ذاکران اهل بيت(ع) صبح سه شنبه 11 بهمن ماه با حضور حجت الاسلام سيدمهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، سيد مرتضي توکلي مديرعامل بنياد دعبل خزاعي و حجت الاسلام زائري مديرمسئول نشريه خيمه و جمعي از مداحان سراسر کشور در هتل هويزه تهران آغاز شد.

ادامه خبر در ادامه مطلب ....

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي: در ابتداي اين مراسم پس از تلاوت قرآن توسط مسعود سياح گرجي، کليپي از سخنان مقام معظم رهبري خطاب به جامعه مداحان و ذاکرن اهل بيت(ع) پخش شد. شعرخواني استاد محمدعلي مجاهدي بخش ديگري از اين مراسم بود.

پس از وي سيد مرتضي توکلي مديرعامل بنياد دعبل خزاعي گفت: خوشحال هستيم که همه نهادهاي همسو در خصوص مداحي اينجا جمع شدند و اميدواريم که اين همدلي وجود داشته باشد که انتظارات و منويات مقام معظم رهبري برآورده شود که اين کار تنها با همدلي و اتحاد اين نهادها برآورده مي شود.

در ادامه اين مراسم ذاکر خردسال اهل بيت(ع) اميرعباس صيفي به مداحي پرداخت که بسيار مورد استقبال ديگر مداحان پيشکسوت قرار گرفت.

سخنراني حجت الاسلام خاموشي بخش ديگري از اين مراسم بود. وي با قرائت آيه تطهير گفت: اسلام و بويژه تشيع در جهان داراي اوج نشيني و قله نشيني در نگاه دولت ها و ملت ها است.

وي افزود: جوانان کشورهايي که در آنها بيداري اسلامي صورت گرفته اکنون در کشور ما هستند، چون رهبر ديني جهان اسلام آنها را فراخوان داده است و آنها هم به اين فراخوان لبيک گفتند و آمده اند که خط بگيرند و ثابت کردند که گوش به فرمان رهبر واحد هستند.

خاموشي با طرح اين پرسش که چرا رهبر و ولي ما با جوان هاي اين کشورها صحبت کردند، تصريح کرد: چون رابطه ما با قلب و جان مردم حتي مردم غرب است. ما پيام بلندي داريم که اگر دنيا بخوبي و درستي از آنها مطلع شوند، از ما تبعيت مي کنند.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي در ادامه پيرامون مرامنامه ستايشگري گفت: يکي از الزامات جامعه مداحان ارتقاي علم و دانش است که به تبع آن حتما باور هم کسب مي شود. اوج احساس و عواطف را بايد اول شما خودتان برسيد و بعد منتقل کنيد. ارتقاي علمي را خود اين خانواده بايد تدبير کند.

وي با بيان اينکه کيفيت و هنر انتقال هم جزء الزامات جامعه مداحي است، تصريح کرد: برخي مادحين حوزه تأثير فراملي پيدا کردند و رقابت ممدوح در ميان افراد اين جامعه راه خيلي خوبي است. از الزمات ديگر آشنايي با محيط و پيرامون است اينکه يک تشکل در يک نقطه از جهان چقدر تأثيرگذار است را بايد درک کنيم. امروز در جهان هيئت امام حسين(ع) به عنوان تأثيرگذار قطعي پذيرفته شده چون تأثيرگذار است بايد دقت بيشتري داشت.

خاموشي در پايان با بيان اينکه ساختماني براي بنياد دعبل خزاعي تهيه شده است، اظهار داشت: از دولت و مجلس به خاطر کمک هاي صورت گرفته تشکر داريم اما زمينه کمک و توجه بيشتر وجود دارد. براي بيمه مداحاني که بيمه نيستند لازم است بودجه فعلي 4 برابر شود و از مجلس مي خواهم بيشتري داشته باشند. در مجموع ساماندهي در جامعه مداحان در شهرهاي مختلف صورت گرفته و بايد تلاش شود همدلي و همراهي بيشتري در اين جامعه صورت گيرد.

شعرخواني حجت الاسلام جواد محمدزماني و مداحي ذاکران خردسال اهل بيت(ع) محمد متين مالکي و سيد محمدمهدي موسوي زاده و مداحي ذاکر پيشکسوت اهل بيت محسن اعتماديان از ديگر بخش هاي اين نشست بود.

پايان بخش مراسم هم سخنراني دکتر سنگري در مورد مرامنامه ستايشگران و ذاکران اهل بيت(ع) بود. وي با بيان اينکه ضروري است تعاليم ديني و اسلامي را به مداحان آموزش دهيم افزود: بر اين اساس هيئت علمي در بنياد تشکيل شد که با مطالعه و تحقيق و برگزاري نشست هاي مختلف که نمايندگاني از مداحان و ذاکران هم در آن حضور داشتند مرامنامه ستايشگران و ذاکران اهل بيت(ع) تدوين شد.

سنگري اظهار داشت: اين مرامنامه که در 14 بند تدوين شده عصاره راهکارها و راهبردهاي اصول کار مداحي و ذاکري است که لازم است براساس مواد مندرج در اين مرامنامه کتاب هايي تدوين شود تا به صورت عيني بندها را تشريح کنند. در بررسي ها به نظر مي رسد لازم است 38 جلد کتاب در شرح عيني بندها تدوين شود.

وي با بيان نقش و اهميت مداحان و ذاکران گفت: براي افزايش سطح علمي مداحان نيازمند برگزاري دوره هاي آموزشي هستيم و دوره آموزشي هم نيازمند متن است که از اين کتاب ها مي توان براي اين امر استفاده کرد. مرامنامه نوعي ميثاق‌نامه و عهدنامه است که نشان مي دهد مداحان بايد چگونه باشند و نباشند .

دبير علمي همايش مداحان سراسر کشور تصريح کرد: پس از مرامنامه که منابع آن قرآن و روايات و منويات مقام معظم رهبري است منشور ستايشگري تدوين شد که مجموعه رهنمودهاي مقام معظم رهبري است. اين اثر در 5 جلد تدوين شده است.

در ادامه برنامه هاي صبح پنج کارگاه و هم انديشي علمي با موضوعات ادبيات(محتواي مجالس) به دبيري غلامرضا فلاح و مسئولي دکتر سياح؛ اخلاق در مداحي به دبيري علي رسولي و مسئولي علي حق آهي؛ آموزش و تأليف با مسئولي حسين فتحي و حسين يوسفي نژاد؛ مقتل و روضه خواني با مسئولي قاسم رضايي و دبيري کشمرزي و ضرورت ها و تهديدهاي مداحي با دبيري عليرضا مرادي و مسئولي ماشاء الله عابدي برگزار شد.

اداي احترام و نثار گل به مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) و تجديد بيعت با آرمان هاي معمار کبير نظام مقدس جمهوري اسلامي و شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس از جمله ديگر برنامه هاي نشست علمي مداحان سراسر کشور بود.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است