ایرانی...

سعید جان سلام !

من دارم میرم دانشگاه، شب مهمون داریم  لطف کن خریدهای زیر رو انجام بده  تا برمیگردم

بساط شام رو روبراه کنم.


نان کنجدی سنگک        2 تا

سبزی خوردن بسته بندی نیشابور     4 بسته    ریحون و کشنیز و تره و جعفری

پرتقال بم        3 کیلو

برنج پاکستانی     یه کیسه ده کیلویی          برنج طارم فریدونکار

قند فریمان         یه کله 3 کیلویی

کشمش سبز کاشمر  ،    پسته رفسنجان    هر کدوم نیم کیلو

چای ارل گلی احمد                یه بسته نیم کیلویی        چای لاهیجان

                                                       قربونت دستت  زودتر بگیر دیرنشه

                                                                                  مریم

مریم جان سلام

خرید ها راانجام دادم و گذاشتم تو آشپزخانه

دو تا غلط  داشتی    شدی  -هیجده-      18/00

البته خودم درستش کردم.     قربانت سعید

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان دراقتصاد مقاومتی

سلام..

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان دراقتصاد مقاومتی

حجت ‌الاسلام‌ غلامرضا مصباحی‌ مقدم:

ملت ایران که پس از پیروزی انقلاب همه‌ی موانع را پشت سر گذارده، در آستانه‌ی دستیابی به دانش‌های بسیار پیشرفته با تهاجمی روبه‌رو شده است که جلوگیری از پیشرفت بیشتر ایران را به هر نحو ممکن هدف قرار داده است. در این برهه‌ی حساس اگر بنا باشد نظام جمهوری اسلامی عقب‌نشینی کند، یقیناً حد توقفی برای این عقب‌نشینی نخواهد بود، بلکه باید در همه‌ی عرصه‌های دانش نوین عقب‌نشینی کند.

در این برهه دشمنان ما تنها به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای نیستند، زیرا تمام تحلیل‌ها و اطلاعات خودشان نشان می‌دهد که ایران به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است. علاوه بر این، امروز کشورهای پیشرفته که به دانش‌های نوین دست پیدا کرده‌اند و دنیا را به وسیله‌ی این دانش‌های پیشرفته در قبضه‌ی قدرت خودشان گرفته‌اند، جهان را به دو اردوگاه کشورهای بسیار پیشرفته و کشورهای عقب‌مانده تقسیم کرده‌اند تا دائماً این کشورها را وابسته به خود نگهدارند.

نظام جمهوری اسلامی طی سی‌وسه سال گذشته مسیر دستیابی به دانش‌های نوین را پیموده و این علوم را یکی پس از دیگری در اختیار ‌گرفته است. دانشمندان جوان ایرانی به طور جدی در پی دستیابی به این دانش‌ها هستند و بحمدالله به مراحل خوبی از آن دست یافته‌اند و مسیر برای آنها هموار شده است.

فشارها و تحریم‌های اقتصادی مانند تحریم بانک مرکزی و تحریم فروش نفت متوجه این هدف است که مانع از پیشرفت‌های پیاپی ایران در دستیابی به دانش‌های نوین گردد .اقتصاد مقاومتی دقیقاً در چنین شرایطی معنی می‌یابد. یعنی در شرایطی که کشور تحت تهاجم اقتصای است و متقابلاً به دنبال مأیوس کردن دشمن از دستیابی به نقشه‌هایش است.

 

تجربه‌های گذشته

تجربه‌های گذشته ثابت کرده که ما می‌توانیم در قبال این تهاجم دشمن مقاومت کنیم. ما در دوران دفاع مقدس با این‌که دستمان خالی بود و همه‌ی کشورها به کمک صدام آمده بودند، توانستیم با مقاومت هشت ساله‌ی خود به جایی برسیم که دشمن را مجبور به شکست و پشتیبانان او را دچار یأس کنیم. آنها ناگزیر شدند بدون این‌که دستاوردی داشته باشند، این جنگ را خاتمه دهند.

در اقتصاد مقاومتی هم ما باید همان مسیر مقاومت در دوران دفاع مقدس را دنبال کنیم. یعنی باید بتوانیم با تکیه بر امکانات داخلی، نیروی انسانی، سرمایه، سرمایه‌گذار و امکاناتی که در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت در کشور وجود دارد و نیز با اتکا به خداوند و استفاده از ظرفیت‌های کمتر استفاده شده مانند شرکت‌های دانش‌بنیان، در برابر فشارهای جدید مقاومت کنیم و این دوران گذار را به‌سلامت بگذرانیم.

شرکت‌های دانش‌بنیان در حکم واسطه‌هایی بین شرکت‌های علمی و پژوهشی هستند که فناوری‌های نو را تولید می‌کنند. این شرکت‌ها با ابتکاراتشان مرزهای فناوری را گسترش می‌دهند. شرکت‌های دانش‌بنیان با اتکا به این دانش نو، دانش را به فناوری تجاری، کالا و تولید تبدیل می‌کنند و امکان عرضه‌ی آن را در داخل و خارج کشور فراهم می‌آورند.

 

تجاری‌سازی علم

در قانون برنامه‌ی پنجم توسعه پیش‌بینی شده که کشور تا پایان این برنامه ۰۰۰. ۲۰ شرکت دانش‌بنیان داشته باشد. رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان اشاره فرمودند که این عدد می‌تواند بیشتر از این هم بشود. امروز بحمدلله تعداد قابل توجهی از این شرکت‌ها شکل گرفته و ما می‌توانیم دانش‌های جدید را به فرآورده، کالا تبدیل کنیم و آنها را تجاری‌سازی نماییم. برای این کار لازم است ما مراحل زیر را بپیماییم:

اولاً خودمان را از محصولات این فناوری‌های جدید مستغنی کنیم تا از اتکا به کالاهای خارجی بی‌نیاز شویم.

ثانیاً باید بتوانیم خود دانش را تجاری‌سازی کنیم. به این معنی که افراد بااستعداد کشورهای مسلمان و کشورهای جهان سوم را که نمی‌خواهند زیر پرچم استکبار جهانی باشند، به ایران دعوت کنیم تا با گذراندن دوره‌های تحصیلی، دانش به آنها انتقال پیدا کند و این علوم از دست چند کشور پیشرفته‌ی خاص غربی خارج شود.

ثالثاً باید محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان را تجاری‌سازی کنیم. یعنی علاوه بر این‌که این کالاها در عرصه‌ی داخل مورد استفاده قرار دهیم، در عرصه‌ی بین‌المللی هم به عنوان یک رقیب قدرتمند عرضه کنیم. از آن‌جا که معمولاً تولیدات داخلی ما می‌تواند ارزان‌تر از تولیدات کشورهای پیشرفته‌ی صنعتی به بازارهای جهانی عرضه شود، ما می‌توانیم با عرضه‌ی این محصولات نیاز کشورهایی را تأمین کنیم که این نیازشان سبب وابستگی آنها به کشورهای صنعتی شده است. به این ترتیب می‌توانیم از وابستگی آنها بکاهیم و موجبات ارتباط و تعلق خاطر آنها به جمهوری اسلامی و ملت ایران را فراهم آوریم.

منبع:دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

پروفسور لطفعلی عسگر زاده، مبدع منطق فازی

سلام..

پروفسور لطفعلی عسگر زاده، دانشمند ایرانی ­ تبار ، که در جهان علم به پروفسور ” زاده ” شهرت دارد مبدع ” منطق فازی ” است. او در سال ۱۹۲۱ در شهر باکو در جمهوری آذربایجان به دنیا آمد . پدرش یک روزنامه­ نگار ایرانی بود که در آن زمان به دلایل شغلی در باکو بسر می­ برد و مادرش یک پزشک روس بود .
وی ده ساله بود که در اثر قحطی و گرسنگی سراسری پدید آمده در سال ۱۹۳۱ ، به اتفاق خانواده به وطن پدری ­اش ایران کوچ کرد . پروفسور “زاده” در دبیرستان البرز تهران، تحصیلات متوسطه را به پایان رساند و در امتحانات کنکور سراسری دانشکده فنی دانشگاه تهران ، مقام دوم را کسب نمود . در سال ۱۹۴۲ ، رشته برق را در دانشگاه به پایان رساند و در زمان جنگ دوم جهـانی برای ادامه تحصیـل به آمریکـا رفت . او در سال ۱۹۴۶ موفق به اخذ مدرک فوق­ لیسانس از دانشگاه صنعتی ماساچوست شد . در سال ۱۹۴۹ به دریافت مدرک دکترا از دانشگاه کلمبیا نائل شد و در همین دانشگاه با تدریس در زمینه “تئوری سیستم ها ” کارش را آغاز کرد . در سال ۱۹۵۹، پروفسور “زاده” کار تمام وقت خود را با سمت استادی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه کالیفرنیا در برکلی شروع کرد و در سال ۱۹۶۳ ابتدا در رشته الکتروتکنیک و پس از آن در رشته علوم کامپیوتر کرسی استادی گرفت. در فاصله سال­های۱۹۶۳ تا ۱۹۶۸، وی ریاست دانشـکده مهندسی برق دانشـگاه کالیفرنیا را در برکلی بر عهده داشت .
در واقـع پروفسـور “زاده” قبل از کار بر روی نظـریه مجموعه ­های فازی، شخصیت برجسته­ ای در تئوری کنترل بود. در اوایل دهه­ ی ۱۹۶۰ او به این نتیجه رسید که تئوری کنترل کلاسیک بیش از حد بر روی دقت تاکید داشته و از این رو با سیستم­های پیچیده نمی­ تواند کار کند . وی نظــریاتش را در سال ۱۹۶۵ با مقاله­ ی “ مجموعه­ های فازی ” ارائه داد .
اگر چه پروفسور ” زاده ” در سال ۱۹۹۱ بازنشسته شد، ولی همچنان فعالیت­های علمی خود را در دانشگاه کالیفرنیا ادامه می­ دهد و به صورت مستمر در کنفرانس­ها و سمینارهای مختلف شرکت و سخنرانی می­ کند . در حال حاضر پروفسور “زاده” به عنوان استاد ممتاز مهندسی برق، مدیریت مرکز نرم افزار کامپیوتری دانشگاه برکلی را عهده دار است . این مرکز بیش از ۲۰۰۰ نفر عضو دارد و ۱۰۰ موسسه علمی به آن وابسته هستند .

پروفسور “زاده” دارای چهـارده دکتـرای افتخــاری از دانشگـاه­های معتبر دنیاست
پروفسور “زاده” دارای چهـارده دکتـرای افتخــاری از دانشگـاه­های معتبر دنیاست و بیش از دویست مقاله علمی را در کارنامه علمی خود دارد و در هیات تحریریه ده ­ها مجله علمی دنیا، دارای مقام مشاور است . وی جوایز و نشان­ های مختـلفی را دریافت نمـوده است که برخی از آن­ها به قرار ذیل است:


نشان ­ها:

· IEEE Education Medal , 1973.

· Eringen Medal , Society of Engineering Science, 1975.

· IEEE Centennial Medal , 1984.

· IEEE Richard W. Hamming Medal , 1992.

· Rufus Oldenburger Medal , American Society of Mechanical Engineers (ASME), 1993.

· IEEE Medal of Honor , 1995.

· Bolzano Medal , Academy of Sciences of the Czech Republic, 1997 .

· Edward Feigenbaum Medal , International Society for Intelligent Systems, 1998 .

· IEEE Millennium Medal , 2000 .

جوایز :

· Honda Prize , Honda Foundation, 1989 .

· Kampe de Feriet Prize , 1992.

· Grigore Moisil , Romanian Society for Fuzzy Systems, 1993.

· Okawa Prize , Okawa Foundation, 1996.

V . Kaufmann Prize , International Association for Fuzzy-Set Management & Economy (SIGEF) , 2004

اقتصاد مقاومتی راهکار بی‌اثر کردن تحریم‌ها

سلام..

اقتصاد مقاومتی راهکار بی‌اثر کردن تحریم‌ها


تحریم­ها تا چه اندازه می­تواند به اقتصاد کشور ضربه بزند و از آن مهم‌تر، اینکه اقتصاد ما تا چه اندازه قدرت استقامت و ایستادگی در برابر این تحریم­ها را دارد؟ اقتصاد مقاومتی در بی‌اثرسازی تحریم‌ها چه نقشی دارد؟

در این نوشتار، ابتدا مسائلی را مطرح می کنیم که دغدغه‌ی عمومی آحاد ملت در حوزه‌ی مسائل اقتصادی است؛ مسائلی مانند تورم روزافزون و افزایش قیمت­ها، تحریم و اثرات آن بر وضعیت کنونی و آتی کشور و اینکه آیا تحریم­ها بر تورمی که بر پیکره­ی این بیمار نشسته تأثیری دارد یا نه. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که تحریم­ها تا چه اندازه می­تواند به اقتصاد کشور ضربه بزند و از آن مهم‌تر، اینکه اقتصاد ما تا چه اندازه قدرت استقامت و ایستادگی در برابر این تحریم­ها را دارد و بنابراین موضوع اقتصاد مقاومتی و نقش آن در بی‌اثرسازی تحریم‌ها پررنگ می‌شود...

ادامه در ادامه مطلب...


ادامه نوشته

جايگاه شركتهاي دانش بنيان در تحكيم اقتصاد مقاومتي

سلام..

جايگاه شركتهاي دانش بنيان در تحكيم اقتصاد مقاومتي

نقش شركت هاي دانش بنيان در تحقق اقتصاد مقاومتي از جمله مسائل و مباحثي است كه پس از فرمايشات و بيانات مقام عظماي ولايت، حضرت آيت الله خامنه اي، مورد تاييد و توجه اقتصاددانان و محققان و مسئولان جامعه قرار گرفته است. در واقع جايگاه برجسته شركتهاي دانش بنيان در تحولات و تغييرات اقتصادي، امري است كه فراموش شده بود و بيانات و سخنان مقام معظم رهبري در اين زمينه موجب اهميت و توجه به اين شركتها گشت.رهبر معظم انقلاب در ديدار با جمعي از محققان و پژوهشگران، عرصه علم و فناوري و مسئولان شركت هاي دانش بنيان با تاكيد قرار دادن اين شركتها، لزوم تحقق اقتصاد مقاومتي را بيان داشتند. از ديد ايشان، «شركت هاي دانش بنيان از بهترين مظاهر و موثرترين مولفه هاي اقتصاد مقاومتي هستند كه مي توانند اقتصاد مقاومتي را پايدارتر كنند». با توجه به اين رويكرد مي توان جايگاه اين شركت ها را در تحقق اقتصاد مقاومتي تحليل نمود.رابطه در هم تنيده اقتصاد مقاومتي با اقتصاد مبتني بر علم و دانش از طريق شركت هاي دانش بنيان استحكام مي يابد. اين شركتها هم در تحقق اقتصاد دانش بنيان نقش دارند و هم در مدل اقتصاد مقاومتي نيز كارايي و كاربرد دارند. حمايت از شركت هاي دانش بنيان موجب تحول در عرصه علم و دانش و كشف يافته ها و نتايج جديد اقتصادي مي شود، اين يافته ها مي تواند در اجراي اصول اقتصاد مقاومتي مورد استفاده قرار گيرد.امروزه با پيشرفت علوم بشري، كاربرد دانش در زندگي انسان در تمام عرصه هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي افزايش يافته و اقتصاد مبتني بر علم و دانش و شركت هاي دانش بنيان در عرصه اقتصادي اهميت يافته است. با توجه به سخنان مقام معظم رهبري اكنون «رشد اقتصادي حقيقي در گرو توليد ثروت از طريق دانش و علم مي باشد»، بنابراين با سرمايه گذاري و حمايت از شركت هاي دانش بنيان مي توان به ثروت و منابع مالي دست يافت.اقتصاد امروزي به سوي دانش جديد، فناوري روز و تكنولوژي جريان دارد و مي بايد در جهت تحكيم اقتصاد مبتني بر علم و دانش تلاش نمود، از اين رهيافت مي توان به جايگاه شركت هاي دانش بنيان در توليد علم و دانش پي برد. رهبر انقلاب اسلامي در اين باب بيان داشتند: «اگر شركت هاي دانش بنيان جدي گرفته شوند و از توسعه كمي و كيفي آنها حمايت شود، به واسطه ثروت آفريني از طريق علم، اقتصاد كشور به شكوفايي حقيقي خواهد رسيد». البته براي تحقق اين اهداف موانع و ضعف هايي وجود دارد. از جمله اينكه مي بايد تحولات علوم و دانش علاوه بر پيكره اقتصادي در تمامي عرصه هاي جامعه اعمال گردد و در داخل مسائل و پديده هاي اقتصادي نيز تا حد امكان روند و ارتباط رويدادها و جريان هاي اقتصادي را علمي نمود. حضرت آيت الله خامنه اي نيز در سخنان خود به اين مسائل اشاره كرده و خاطرنشان نمودند: «سيستم هاي سنتي و قديمي اعتبار سنجي از طرف بانك ها و موسسات پولي و نبود بيمه هاي خاص به منظور حمايت از خطر پذيري شركت هاي دانش بنيان، از جمله ضعف ها مي باشد.» از آنجايي كه براي حل هر مسئله اي، راهكاري نيز وجود دارد، براي رفع نقاط ضعف اين شركتها نيز مي توان راهكارهايي بيان داشت. مقام معظم رهبري براي حل اين مشكل، چنين بيان داشتند: «دستگاههاي دولتي بايد با رصد اختراعات و شناسايي نخبگان فكري و حمايت از آنها، زمينه ايجاد شركت هاي دانش بنيان جديد را به وجود آورند». همچنين ايشان اذعان داشتند كه مي بايد مانع سرمايه گذاري برخي كشورهاي خارجي براي شناسايي و جذب استعدادهاي داخلي شد. همان طور كه رهبر معظم انقلاب بيان داشتند، «يكي از مسائلي كه در زمينه شركت هاي دانش بنيان وجود دارد، اجرايي نشدن قانون حمايت از اين شركت ها است كه آيين نامه اجرايي آن بايد هرچه زودتر ابلاغ شود». وضع اين قانون مي تواند سياست ها و تصميم گيري هاي نهادهاي دولتي را براي حمايت از اين شركتها فراهم سازد. در كنار اين مسئله مي توان با تشكيل بانك اطلاعات و تقويت بخش خصوصي جايگاه شركت هاي دانش بنيان را در جامعه وسعت داد.

روزنامه رسالت، شماره 7611 به تاريخ 19/5/91، صفحه 6 (انديشه ) نويسنده: محمدامين طاهايي

 

تبیین نقش و جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه‌ اقتصاد مقاومتی


یکی از رویکردهای مناسب جهت تحقق اقتصاد مقاومتی رویکرد استراتژیک است که در آن، نقاط ضعف و تهدیدزای اقتصاد تحلیل می‌شود و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی استخراج می‌گردد. توسعه‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راهبردهای مهم و اثرگذار جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

اصطلاح اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری مطرح و سپس به مفهوم رایج مباحث اقتصاد سیاسی تبدیل شد. صاحب‌نظرانی با رویکردهای گوناگون در این حوزه اظهار نظر کرده‌اند؛ برخی با ادبیات علم اقتصاد، برخی با ادبیات اقتصاد اسلامی و برخی نیز نقش مؤلفه‌های حوزه‌های فرهنگ و سیاست را در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار داده‌اند.

با توجه به شرایط طرح اقتصاد مقاومتی، به نظر می‌رسد که یکی از رویکردهای مناسب جهت تحقق اقتصاد مقاومتی رویکرد استراتژیک است. در واقع برای اینکه راهکارهای مناسبی جهت توسعه‌ی اقتصاد مقاومتی داده شود، ضروری است که پس از تعریف مفهومی اقتصاد مقاومتی، نقاط ضعف و تهدیدزای آن مورد تحلیل واقع شود و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی استخراج گردد و در مرحله‌ی بعد، راهبرد خاصی جهت تبدیل این نقاط ضعف به قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت تبیین شود.

ادامه در ادامه مطلب..

ادامه نوشته

تفاوت

فرق ما با دوستای اصلاح طلبمون که ادعای روشن فکریشون میشه در اینه که الان که اصطلاحا در انتخابات باختیم انگ تقلب به نظام جمهوری اسلامی نزدیم و جار و جنجال نکردیم و تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار نگرفتیم..
ما به رای هم وطنامون احترام میذاریم و از این لحظه به بعد برای اعتلای اسلام و ایران، محکم پشت رییس جمهورمون می مونیم و ازشون حمایت میکنیم..
ومن الله التوفیق..

برنامه اصلح..


سلام...

برنامه های اقتصاد مقاومتی کاندیدا ها ریاست جمهوری

با کلیک بر روی هر کدام از اسامی و بخش اقتصاد مقاومتی

برنامه ها را می توانید ملاحظه فرمایید..

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای دکتر سعید جلیلی

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای دکتر غلامعلی حداد عادل

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای دکتر محسن رضایی

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای دکتر حسن روحانی

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای دکتر محمدرضا عارف

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای دکتر محمدباقر قالیباف

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای مهندس سید محمد غرضی

* برنامه های اقتصاد مقاومتی آقای دکتر علی اکبر ولایتی

با انتخاب اصلح ایرانی آباد و سربلند داشته باشیم..

ی ا ح ق


عیار اقتصاد مقاومتی

سلام..


در این ایام جا دارد، به دلیل اهمیت اقتصاد مقاومتی در برنامه های کاندیداهای ریاست جمهور


لینک برنامه های اقتصاد مقاومتی هر 8 کاندیدا آورده شده


باشد با مطالعه آن انتخابی آگاه و اصلح داشته باشیم..


لینک اقتصاد مقاومتی


ی ا ح ق

اقتصاد مقاومتی جمهور آینده

سلام...


بیانات رهبری برای رئیس جمهور آینده در مورد اقتصاد مقاومتی


باشد با انتخاب اصلح اقتصاد مقاومتی در ایران قوت گبرد..


لینک دانلود


ی ا ح ق