عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 110 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
5394
4495
24335
90788
31128385
Your IP: 18.216.190.167

استاد محمد علی مجاهدی «پروانه»به گزارش سایت مداحان قم به نقل از ایرنا، محمدعلی مجاهدی روز دوشنبه در آیین افتتاح هشتمین كنگره سراسری شعر رضوی در كرمان افزود: شاعران جوان ما باید برای رفع عطش خود از زلال معارف اسلامی از سرچشمه آب بردارند كه این سرچشمه از هزار و ۱۰۰ سال پیش آغاز به جوشیدن در حوزه شعر ولایی كرده كه البته با خود خار و خاشاك نیز آورده است.

وی ادامه داد: اگر شعر آیینی با آسیب روبرو شود كه در دو سه سال اخیر نمونه ای از آسیب ها را شناسایی كرده ایم و به دلیل نبود شناخت شاعر از ائمه معصومین (ع) است یا اینكه شاعران ما تنها به شنیده ها بسنده می كنند.
مجاهدی، اظهار كرد: باید گفته ها و شنیده ها را بررسی كنیم و آنها را در صورت انطباق با موازین الهی و ولایی، برای سرودن شعر به كار ببریم و هیچ گاه نمی توانیم فرهنگ گرانسنگ شیعی را فدای مسائل شخصی و عاطفی كنیم.
مسوول دبیرخانه دایمی كنگره سراسری شعر رضوی بیان كرد: اگر مراد شاعر از معشوق در شعر خود ائمه اطهار (ع) باشد در این رابطه خطوط قرمز بسیاری وجود دارد كه اگر از آنها عبور شود شرك محض خواهد بود.
وی به آسیب شناسی اشعار در كنگره شعر رضوی و مولفه های اختصاصی و بایدها و نبایدهای این حوزه اشاره كرد و گفت: اگر این موارد رعایت نشود شاعران با مشكل روبرو می شوند.
مجاهدی، تصریح كرد: شعر آیینی از نظر ساختاری و نمای بیرونی تفاوتی با سایر اشعار ندارد زیرا دارای سبك ها، اوزان، آرایه ها، شعرهای نیمایی و سایر موارد است اما آنچه ممیزه این اشعار است به لحاظ محتوایی است كه برگرفته از آموزه های وحیانی و متاثر از روایات ائمه معصومین (ع)، قرآن، نهج البلاغه، نهج الفصاحه، صحیفه سجادیه و كتب روایی دسته اول و كتب تاریخی قابل استناد است.
وی خاطرنشان كرد: شعر اعتراض، مقاومت، دفاع، شهادت و سایر حوزه ها از زیرمجموعه های شعر آیینی است كه یك پازل آن شعر ولایی است

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است