عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 22 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
718
4144
21210
132373
31169970
Your IP: 3.15.221.136


تاریخ ویرانگرى آثار مقدس مکّه و مدینه از سال 1221 در زمان عبداللَّه بن مسعود شروع شد، وهابیّان به بقیع در مدینه و به قبرستان معلا در مکّه حمله کردند و اشیاء نفیس و جواهر به غارت برده شد.
سایت مداحان قم : تاریخ ویرانگرى آثار مقدس مکّه و مدینه از سال 1221 در زمان عبداللَّه بن مسعود شروع شد، وهابیّان به بقیع در مدینه و به قبرستان معلا در مکّه حمله کردند و اشیاء نفیس و جواهر به غارت برده شد. امّا پادشاه عثمانى انتقام گرفته و عبداللَّه بن مسعود و ده تن از همراهانش را اعدام کرد. مجدداً در سال 1351 تخریبها از سرگرفته شد که به عنوان نمونه فهرست گوشه‏اى از مکانهاى مقدّسى که به دست اشرار وهابى خراب شده را نقل می کنیم:

1- گنبد و بارگاه چهار امام معصوم در بقیع.

2- زادگاه رسول خدا: (متأسفانه وهابیان، هم بزرگداشت زادروز آن حضرت را ممنوع کردند و هم زادگاهش را تخریب نمودند).

3- خانه امّ هانى: (خواهر حضرت على علیه‏السّلام) که پیامبر اکرم (صلّى اللَّه علیه و آله) در شب معراج در خانه او بودند از آنجا به مسجدالحرام و سپس به معراج رفتند.

4- خانه ارقم: پس از 3 سال دعوت پنهانى، پیامبر عزیز، اسلام را به صورت آشکار اعلام و خانه ارقم را به عنوان پایگاه معرفى کرد، افراد زیادى در این خانه مسلمان شده‏اند.

5- خانه حضرت خدیجه (سلام‏اللَّه علیها): منزلگاه بزرگ رهبر اسلام، خانه اولین زن مسلمان، زادگاه فاطمه زهرا (سلام‏اللَّه علیها)، جایگاه نزول وحى.

6- خانه میزبانان پیامبر (صلّى اللَّه علیه و آله) در قبا و مدینه: خانه ابوایّوب انصارى که شتر حضرت هنگام ورود به مدینه و تقاضاهاى متعدد در مقابل آن خانه خوابید و همه اصحاب راضى شدند که قرارگاه پیامبر اکرم (صلّى اللَّه علیه و آله) خانه او باشد.

7- خانه على بن ابیطالب (علیه‏السّلام): اولین مسلمان، خانه نمونه اسلام، زادگاه بهترین جوانان اهل بهشت امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام).

8- خانه امام صادق (علیه‏السّلام): که نزدیک خانه ابوایوب انصارى و مورد احترام مسلمین بود.

9- مسجد «ردّالشمس» و مسجد «رایة» (که پیامبر اسلام صلّى اللَّه علیه و آله هنگام جنگ دستور مى‏داد در این نقطه پرچم بزنند).

10- بیت‏الاحزان: عزاخانه فاطمه زهرا (سلام‏اللَّه علیها) که داراى قبّه و ساختمان بوده است.

11- مرقد مطهّر حضرت عبداللَّه پدر رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله):کسى که بهترین فرزندان جهان را به جهانیان عرضه کرد.

12- گنبد و بارگاه ابراهیم فرزند رسول‏اللَّه (صلّى اللَّه علیه و آله) و فرزندان دیگر آن حضرت.

13- حرم مطهّر اجداد پیامبر (صلّى اللَّه علیه و آله) در مکانى در مکّه بوده است. مجموعه‏اى که به نام معلاه معروف بوده قبر عبدمناف، هاشم، عبدالمطّلب و ابوطالب در آن بود.

14- حرم مطهر حضرت حمزه سیدالشهدا در احد که ضریح و گنبد داشته است.

15- حرم شهداى فخ که در سال 169 هجرى در زمان حضرت موسى بن جعفر (علیه‏السّلام) به دست هادى عباسى به شهادت رسیدند. رهبرشان حسین بن على از فرزندان امام حسن (علیه‏السّلام) بود. وى با یارانش به طرز فجیعى که خیلى شباهت به کربلا داشت شهید، شدند.

16- حرم شهداى واقعۀ حرة: در سال 63 هجرى لشکر یزید به مدینه حمله و خانه‏ها را تخریب، به ناموس مردم تجاوز نمود و اموال را به غارت برد. مقتل رهبران این مقاومت به صورت حرم و مورد احترام بوده که تخریب شد.

17- جایگاه بیان احکام و مناسک حج توسط رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله) در عرفات.

18- گنبد و بارگاه و حرم اصحاب رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله):

ابوسعید خدرى، عثمان بن مظعون، جابربن عبدالله، سعدبن معاذ، ابن عباس (در طائف)، ابوذر غفارى (در ربذه)، مقداد، صُهیب و ...[1]



--------------------------------------------------------------------------------
[1] . اقتباس از کتاب گنجینه‏هاى ویران.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است