عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 38 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4555
1933
15459
126622
31164219
Your IP: 3.133.141.6

بخشی از آئین عزاداری در خرمشهر

مردم این خطه از اولین شب ماه محرم ، سیاه پوش شده و بر سر در منازل خود علمهای عزاداری نصب می کنند. مردم در این ایام ، شبها در حسینیه ها گرد هم می آیند و مراسم عزاداری را برپا می کنند.این مراسم معمولا با روضه خوانی آغاز و به سینه زنی ختم می شود.شبهای این ایام در آنجا به نام اصحاب اباعبدا... نامگذاری شده است. اغلب مردم در جهت ادای نذورات خود ، گوسفند قربانی کرده و به مساجد و حسینیه ها هدیه می کنند و هر شب در تکیه ها و حسینیه ها بعد از پخت بین مردم توزیع می شود. مردم در دهه اول عموماً از بذله گویی و خنده پرهیز کرده و به خود کاملاً حالت عزا می گیرند. برخی از مردم در این ایام به محل حضور بزرگان دین و علما می روند و در آنجا به عزاداری می پردازند.شب عاشورا اغلب مساجد و حسینیه ها از مردم شب زنده دار پر می شود و در ابتدای روز عاشورا قرائت مقتل اباعبدا... و اصحاب شریفش آغاز شده و تا ظهر به طول می انجامد. پس نماز جماعت اقامه می شود و بعد از آن مراسم تعزیه و شبیه خوانی و به تصویر در آوردن مظلومیت اصحاب و اهل بیت و سوزاندن خیمه ها برگزار شده و تا غروب ادامه می یابد.از روز عاشورا تا روز اربعین نیز بسیاری از مردم روزانه زیارت عاشورا می خوانند و در روز اربعین هم مراسم بزرگداشت سیدالشهداء و بازگشت اهل بیت برگزار می شود.

سینه زنی :
در ایام محرم ، هر شب پس از پایان روضه خوانی و چند دقیقه استراحت و صرف چای ، عزاداران مراسم سینه زنی را با دایره گرفتن آغاز کرده و نوحه خوان ، نوحه سرایی خود را شروع می کند. با ملحق شدن عزاداران بیشتر به جمعیت و بزرگ شدن حلقه عزادار ، همزمان سینه زنی و گرد هم چرخیدن حلقه های تو در تو شروع می شود. بر اساس نوع و سبک نوحه سرایی ، فاصله ضربه های سینه زنی به حالتهای مختلف تقسیم می شود.

کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

Tags: بخشی از آئین عزاداری در خرمشهرمردم این خطه از اولین شب ماه محرم ، سیاه پوش شده و بر سر در منازل خود علمهای عزاداری نصب می کنند. مردم در این ایام ، شبها در حسینیه ها گرد هم می آیند و مراسم عزاداری را برپا می کنند.این مراسم معمولا با روضه خوانی آغاز و به سینه زنی ختم می شود.شبهای این ایام در آنجا به نام اصحاب اباعبدا... نامگذاری شده است. اغلب مردم در جهت ادای نذورات خود ، گوسفند قربانی کرده و به مساجد و حسینیه ها هدیه می کنند و هر شب در تکیه ها و حسینیه ها بعد از پخت بین مردم توزیع می شود. مردم در دهه اول عموماً از بذله گویی و خنده پرهیز کرده و به خود کاملاً حالت عزا می گیرند. برخی از مردم در این ایام به محل حضور بزرگان دین و علما می روند و در آنجا به عزاداری می پردازند.شب عاشورا اغلب مساجد و حسینیه ها از مردم شب زنده دار پر می شود و در ابتدای روز عاشورا قرائت مقتل اباعبدا... و اصحاب شریفش آغاز شده و تا ظهر به طول می انجامد. پس نماز جماعت اقامه می شود و بعد از آن مراسم تعزیه و شبیه خوانی و به تصویر در آوردن مظلومیت اصحاب و اهل بیت و سوزاندن خیمه ها برگزار شده و تا غروب ادامه می یابد.از روز عاشورا تا روز اربعین نیز بسیاری از مردم روزانه زیارت عاشورا می خوانند و در روز اربعین هم مراسم بزرگداشت سیدالشهداء و بازگشت اهل بیت برگزار می شود.سینه زنی :در ایام محرم ، هر شب پس از پایان روضه خوانی و چند دقیقه استراحت و صرف چای ، عزاداران مراسم سینه زنی را با دایره گرفتن آغاز کرده و نوحه خوان ، نوحه سرایی خود را شروع می کند. با ملحق شدن عزاداران بیشتر به جمعیت و بزرگ شدن حلقه عزادار ، همزمان سینه زنی و گرد هم چرخیدن حلقه های تو در تو شروع می شود. بر اساس نوع و سبک نوحه سرایی ، فاصله ضربه های سینه زنی به حالتهای مختلف تقسیم می شود.کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

نظرات  

 
0 #1 کوی دهدشتی بندر بوشهر 1389-09-30 22:08
با سلام اجرتان با حضرت سید الشهدا لطفا به ماهم سری بزنید
هیئت کوی دهدشتی بندر بوشهر

koyedehdashti.blogsky.com

koyedehdashti.blogsky.com

koyedehdashti.blogsky.com
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است