عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 22 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4362
5591
29555
120359
31026226
Your IP: 3.94.99.173

بخشی از آئین عزاداری در شوشتر

شهرستان شوشتر ملقب است به دارالمؤمنین ، شبه جزیره ای است با قدمت چندین هزار ساله ، زیبا و دیدنی در حاشیه رودکارون ، واقع در شمال استان خوزستان ، شهری باستانی و دارای اماکن طبیعی زیبا که هر بیننده ای را مجذوب هنر و معماری اصیل خود می کند. این شهر بیش از چهل بقعه و زیارتگاه دارد که به همین خاطر به (چهل پیر) شهرت یافته است. از جمله بقعه مالک ، صحابه مستجاب الدعوه پیامبر و اولین سردار شهید اسلام در ایران ، و بقعه امام زاده عبدالله که از نوادگان امام سجاد (ع) است و بقعه سید محمد که فرزند امام کاظم (ع) است و همچنین قدمگاه و زیارتگاه حضرت صاحب الزمان (عج).

شوشتر از شهرهای عالم پرور است. علمای صاحب نام و فضیلتی در خود پرورانده است همچون قاضی نورای شوشتری ، سید نعمت الله جزایری ، عارف نامی قرن سوم هجری ، سهل بن عبدالله شوشتری ، شیخ مرتضی انصاری شوشتری ، حاج شیخ جعفر شوشتری ، و حاج سید علی حکیم شوشتری ، استاد اخلاق و وصی شیخ انصاری. آثار باستانی شوشتر ، نشان دهنده فرهنگ تمدن پویای این شهر است. نزدیک به 109 اثر تاریخی در این شهر به ثبت رسیده است که از جمله عبارتند از :آبشارها که در سنه 1181 شمسی یا 1233 قمری ساخته شده ویکی از اماکن ملی ایران است و دیگر بندمیزان ، پل شادروان و قلعه سلاسل که هر سه به دستور شاپور اول ساسانی بنا شدند. اثر مهم دیگر این شهر مسجد جامع آن است که قدمت آن به زمان امام حسن عسگری می رسد.

«عزاداری در شوشتر» :

مراسم عزاداری سالار شهیدان در این شهر ، به طرز بسیار با شکوهی با شرکت بیشتر مردم بزرگوار می شود. روز هشتم محرم ، از تمام محله های شهر ، دسته ها وهیئت های عزادار به سمت مقام حضرت عباس که یکی از بقاع شهر است حرکت کرده و در آنجا به عزاداری می پردازند. در روز بعد یعنی روز تاسوعا ، سیل عظیم جمعیت و دسته های سینه زن و زنجیر زن ، به طرف بقعه برایء مالک راهی می شوند.در روز عاشورا مردم در حالیکه لباس سیاه بر تن کرده و به سرشان گل زده اند به طرف بقعه امامزاده عبدالله حرکت کرده و در آنجا مراسم عزاداری را هر چه باشکوهتر برگزار می کنند.و به هنگام ظهر ، صفوف جماعت برپا می دارند و یاد نماز ظهر عاشورا همگی به نماز می ایستند.

کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

Tags: بخشی از آئین عزاداری در شوشترشهرستان شوشتر ملقب است به دارالمؤمنین ، شبه جزیره ای است با قدمت چندین هزار ساله ، زیبا و دیدنی در حاشیه رودکارون ، واقع در شمال استان خوزستان ، شهری باستانی و دارای اماکن طبیعی زیبا که هر بیننده ای را مجذوب هنر و معماری اصیل خود می کند. این شهر بیش از چهل بقعه و زیارتگاه دارد که به همین خاطر به (چهل پیر) شهرت یافته است. از جمله بقعه مالک ، صحابه مستجاب الدعوه پیامبر و اولین سردار شهید اسلام در ایران ، و بقعه امام زاده عبدالله که از نوادگان امام سجاد (ع) است و بقعه سید محمد که فرزند امام کاظم (ع) است و همچنین قدمگاه و زیارتگاه حضرت صاحب الزمان (عج).شوشتر از شهرهای عالم پرور است. علمای صاحب نام و فضیلتی در خود پرورانده است همچون قاضی نورای شوشتری ، سید نعمت الله جزایری ، عارف نامی قرن سوم هجری ، سهل بن عبدالله شوشتری ، شیخ مرتضی انصاری شوشتری ، حاج شیخ جعفر شوشتری ، و حاج سید علی حکیم شوشتری ، استاد اخلاق و وصی شیخ انصاری. آثار باستانی شوشتر ، نشان دهنده فرهنگ تمدن پویای این شهر است. نزدیک به 109 اثر تاریخی در این شهر به ثبت رسیده است که از جمله عبارتند از :آبشارها که در سنه 1181 شمسی یا 1233 قمری ساخته شده ویکی از اماکن ملی ایران است و دیگر بندمیزان ، پل شادروان و قلعه سلاسل که هر سه به دستور شاپور اول ساسانی بنا شدند. اثر مهم دیگر این شهر مسجد جامع آن است که قدمت آن به زمان امام حسن عسگری می رسد.«عزاداری در شوشتر» :مراسم عزاداری سالار شهیدان در این شهر ، به طرز بسیار با شکوهی با شرکت بیشتر مردم بزرگوار می شود. روز هشتم محرم ، از تمام محله های شهر ، دسته ها وهیئت های عزادار به سمت مقام حضرت عباس که یکی از بقاع شهر است حرکت کرده و در آنجا به عزاداری می پردازند. در روز بعد یعنی روز تاسوعا ، سیل عظیم جمعیت و دسته های سینه زن و زنجیر زن ، به طرف بقعه برایء مالک راهی می شوند.در روز عاشورا مردم در حالیکه لباس سیاه بر تن کرده و به سرشان گل زده اند به طرف بقعه امامزاده عبدالله حرکت کرده و در آنجا مراسم عزاداری را هر چه باشکوهتر برگزار می کنند.و به هنگام ظهر ، صفوف جماعت برپا می دارند و یاد نماز ظهر عاشورا همگی به نماز می ایستند.کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

نظرات  

 
0 #1 علی رستمی 1391-02-02 13:51
ببخشید دز متن بالااز علمای دیگرشوشترمانندم رحوم علامه شیخ محمد تقی شوشتر،مرحوم آیت ا...جزایری،آیت ا...سیدمحمدحسن آل طیب نامی برده نشده است خواهشمند است اصلاح بفرمایید.
نقل قول
 
 
0 #2 حقیقی 1391-09-03 03:32
با سلام
مجموعه سازه های ابی شوشر با محوریت آبشارها در زمان ساسانیان بنا شده اند.
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است