عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 45 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
1553
2321
24366
135529
31173126
Your IP: 18.221.41.214

بخشی از آئین عزاداری در میانه

مراسم عزاداری در شهرستان میانه چند روز قبل از فرا رسیدن ماه محرم دسته های کوچک و بزرگی به نام ( شاخسی و واخسی) ( شاخسی و واخسی در اصل شاه حسین و وای حسین است که به جهت آسانی تلفظ به این صورت گفته می شود.) از محله های مختلف شهر به راه می افتند این برنامه غالبا بعد از نماز مغرب و عشا شروع می شود و تا پاسی از شب ادامه دارد.از ریش سفیدان محل گرفته تا نوجوانان 8-7 ساله در آن شرکت می کنند.

آنها در حالی که با دست چپ ، کتف همدیگر را گرفته و در دست دیگر چوبی کوتاه دارند ، پایشان را به زمین می کوبند و با گفتن ( یا حسین ، وای حسین ، تشنه عباس ، یا علی حیدر حیدر و ... ) با آهنگ و حرکات ویژه ای به اجرای این مراسم می پردازند. و به این ترتیب ازنزدیک شدن ایام دهه اول محرم و ماه عزای حسینی خبر می دهند. در حالی که چهره شهر تماماً دگرگون شده و سرتاسر سیاهپوش گشته است هیأتهای عزادار ، حسینیه ها و تکیه ها نیز آماده مراسم ویژه خود می شوند. از روز سوم این ماه کم کم هیأتهای سینه زنی و زنجیرزنی در کوچه ها خیابانها ، بازار ، مساجد ، میادین ، و حسینیه ها حضور پیدا کرده به سوگواری می پردازند. این وضع تا دوازدهم محرم همچنان با شور و حال تمام ادامه می یابد. مراسم شبیه خوانی در صبح روز عاشورا و شمع گذاری در شام غریبان ، یکی دیگر از سوگواریهای این ایام است که با روش سنتی خاصی دراین شهر اجرا می شود.

بعضی از این هیأتها دراربعین حسینی برای عرض تسلیت به ساحت مقدس ثامن الائمه (ع) به مشهد مقدس مشرف می شوند و جمعی نیز در سطح شهر به همان ترتیب مراسم سوگواری به پا می کنند.

کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

Tags: بخشی از آئین عزاداری در میانهمراسم عزاداری در شهرستان میانه چند روز قبل از فرا رسیدن ماه محرم دسته های کوچک و بزرگی به نام ( شاخسی و واخسی) ( شاخسی و واخسی در اصل شاه حسین و وای حسین است که به جهت آسانی تلفظ به این صورت گفته می شود.) از محله های مختلف شهر به راه می افتند این برنامه غالبا بعد از نماز مغرب و عشا شروع می شود و تا پاسی از شب ادامه دارد.از ریش سفیدان محل گرفته تا نوجوانان 8-7 ساله در آن شرکت می کنند.آنها در حالی که با دست چپ ، کتف همدیگر را گرفته و در دست دیگر چوبی کوتاه دارند ، پایشان را به زمین می کوبند و با گفتن ( یا حسین ، وای حسین ، تشنه عباس ، یا علی حیدر حیدر و ... ) با آهنگ و حرکات ویژه ای به اجرای این مراسم می پردازند. و به این ترتیب ازنزدیک شدن ایام دهه اول محرم و ماه عزای حسینی خبر می دهند. در حالی که چهره شهر تماماً دگرگون شده و سرتاسر سیاهپوش گشته است هیأتهای عزادار ، حسینیه ها و تکیه ها نیز آماده مراسم ویژه خود می شوند. از روز سوم این ماه کم کم هیأتهای سینه زنی و زنجیرزنی در کوچه ها خیابانها ، بازار ، مساجد ، میادین ، و حسینیه ها حضور پیدا کرده به سوگواری می پردازند. این وضع تا دوازدهم محرم همچنان با شور و حال تمام ادامه می یابد. مراسم شبیه خوانی در صبح روز عاشورا و شمع گذاری در شام غریبان ، یکی دیگر از سوگواریهای این ایام است که با روش سنتی خاصی دراین شهر اجرا می شود.بعضی از این هیأتها دراربعین حسینی برای عرض تسلیت به ساحت مقدس ثامن الائمه (ع) به مشهد مقدس مشرف می شوند و جمعی نیز در سطح شهر به همان ترتیب مراسم سوگواری به پا می کنند.کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است