عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 40 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4648
6322
24250
115054
31020921
Your IP: 3.229.124.236

بخشی از آئین عزاداری در یزد

« یزد» :

عزاداری در یزد : در شهر یزد ، مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران ، شرکت کنندگان در مراسم محرم ، شبه تابوتی را به دوش می کشند که یادآور تابوتی است که پیکر امام حسین (ع) در آن از میدان جنگ به مزار همیشگی اش منتقل شد. حمل این تابوت در بین مراسم و شکل های مختلف آیین های محرم از کارهای اصلی و اساسی به شمار می رود.این تابوت را اصطلاحا (نخل) می نامند. چون طبق سنتهای محلی تابوت اصلی از شاخه های درخت خرما درست می شده است.برش عرض هر یک از این نخلها ، قوس قلبی شکل دارد و به ابعاد بسیار بزرگ ، حتی گاهی به اندازه یک ساختمان سه طبقه ساخته می شود و اغلب توسط بیش از صدوپنجاه نفر حمل می گردد. (چشم انداز ( ماهنامه فرهنگی – هنری وزارت ارشاد اسلامی) ، ش 1 ، ص 88)

جمعیت ، نخل را بر دوش می گیرند و 7 ، 9 یا 15 بار ، دور حسینیه به حرکت در می آورند که هیجان عظیمی از این بابت در دلها ایجاد می شود.( با ساکنان شهر یزد ، عبدالجبار قرائی ، ص 70)

روپوش نخل به رنگهای سنتی سبز و سیاه ، سبز برای خانواده پیامبر اکرم (ص) و سیاه به علامت عزاداری ، درست می شود. قسمت جلوی نخل با آینه تزئین می شود تا جمعیت و حمل کنندگان نخل بتوانند تصویر خود را در آن ببینند و به این ترتیب به درد و مصیبت شهادت امام حسین (ع) شریک باشند.در اغلب تکایا و حسینیه ها یزد در دهه محرم و روز عاشورا با مراسم خاصی ، آش ، شله زرد و خورش برای عزاداری و دسته های سینه زنی و مردم شرکت کننده در مراسم تهیه می شود.

کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

Tags: بخشی از آئین عزاداری در یزد« یزد» :عزاداری در یزد : در شهر یزد ، مانند بسیاری از شهرهای دیگر ایران ، شرکت کنندگان در مراسم محرم ، شبه تابوتی را به دوش می کشند که یادآور تابوتی است که پیکر امام حسین (ع) در آن از میدان جنگ به مزار همیشگی اش منتقل شد. حمل این تابوت در بین مراسم و شکل های مختلف آیین های محرم از کارهای اصلی و اساسی به شمار می رود.این تابوت را اصطلاحا (نخل) می نامند. چون طبق سنتهای محلی تابوت اصلی از شاخه های درخت خرما درست می شده است.برش عرض هر یک از این نخلها ، قوس قلبی شکل دارد و به ابعاد بسیار بزرگ ، حتی گاهی به اندازه یک ساختمان سه طبقه ساخته می شود و اغلب توسط بیش از صدوپنجاه نفر حمل می گردد. (چشم انداز ( ماهنامه فرهنگی – هنری وزارت ارشاد اسلامی) ، ش 1 ، ص 88)جمعیت ، نخل را بر دوش می گیرند و 7 ، 9 یا 15 بار ، دور حسینیه به حرکت در می آورند که هیجان عظیمی از این بابت در دلها ایجاد می شود.( با ساکنان شهر یزد ، عبدالجبار قرائی ، ص 70)روپوش نخل به رنگهای سنتی سبز و سیاه ، سبز برای خانواده پیامبر اکرم (ص) و سیاه به علامت عزاداری ، درست می شود. قسمت جلوی نخل با آینه تزئین می شود تا جمعیت و حمل کنندگان نخل بتوانند تصویر خود را در آن ببینند و به این ترتیب به درد و مصیبت شهادت امام حسین (ع) شریک باشند.در اغلب تکایا و حسینیه ها یزد در دهه محرم و روز عاشورا با مراسم خاصی ، آش ، شله زرد و خورش برای عزاداری و دسته های سینه زنی و مردم شرکت کننده در مراسم تهیه می شود.کپي برداري تنها با ذکر منبع مجاز است .{ منبع : سایت مداحان دات آی آر}

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است