عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 45 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4485
5591
29678
120482
31026349
Your IP: 54.147.102.111

در گفتگو با محمد علی مجاهدی مطرح شد: در سه سده آغازين هجري آثار مستقل و فاخري ديني نداشتیم


دبیر هنری نخستین کنگره شعر آیینی شفق گفت: در سه سده آغازین هجری ما به تعداد انگشتان دست مان آثار مستقل و فاخر در زمینه دینی نداشتیم.
محمد علی مجاهدی با اشاره به نخستين اثر خود با عنوان «شكوه شعر عاشورا در زبان فارسي»  افزود: در نخستین اثر خود سعي كردم تا از جوانه هاي آغازین شعر عاشورا در زبان فارسي و شرايط ناگواري كه در سه سده آغازين هجري در جوامع اسلامي مخصوصاً در ايران حاكم بوده است، پرده برداري كنم و شرح بدهم چرا در اين مدت، ما به تعداد انگشتان دست مان آثار مستقل و فاخري در زمينه ديني نداريم.
دبیر هنری نخستین کنگره شعر آیینی شفق در خصوص اثر گذاری آثار پژوهشی خود در زمینه اشعار آیینی اظهار داشت: به هر حال اين پژوهش باعث شد عزيزاني كه ذهن كنجكاوي داشتند دنبال این كار بروند و در دنباله اين تحقيق توسط نويسندگان و شعراي جوان كارهاي ديگري انجام گرفته است. به هر حال به گواه صاحب نظران تدوین «شكوه شعر عاشورا در زبان فارسي» در جاي خودش كار ارزنده اي بود .
مجاهدی با اشاره به فرهنگ مهدويت در شعر فارسي ادامه داد: در زمينه شعر مهدوي و سيماي مهدي موعود در آيينه شعر فارسي سعي كردم از سده هاي آغازين هجري ريشه هاي شعر مهدويت، فرهنگ و فكر مهدويت را در شعر فارسي پيدا كنم. و به تدريج و پا به پاي تاريخ، قرن به قرن پيش بيايم و به لحاظ موضوعي شعر مهدوي را تجزيه و تحليل كنم و آن مقوله هاي ارزشي كه در فرهنگ مهدويت در شعر فارسي از دير باز مطرح شده را بنويسم و روشن كنم كه چرا شيعه براي فرهنگ مهدويت اين مقدار ارزش قائل است و ريشه اين باور در كجاست؟
نویسنده «كاروان شعر عاشورا» در پايان خاطرنشان كرد: «كاروان شعر عاشورا» به عنوان تجربه جامع شعراي عاشورايي سراي زبان فارسي از قرن هاي آغازين هجري تا زمان معاصر را در بر مي گيرد كه اين ويژگي با اقبال زيادي مواجه شده است. همين اثر همچون ديگر آثار منتشر شده به عنوان كتاب سال در موضوع شعر عاشورا و مهدويت برگزيده و معرفي شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است