عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 19 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4141
5444
20489
131652
31169249
Your IP: 3.137.161.222

رییس هیات مدیره خانه مداحان کشورگفت: برخی مداحان مجلس عزای امام حسین (ع) را جلسه جک‌گویی کرده‌اند و این یکی از شگردهای مداحان برای پیشی گرفتن از رقیبان است و این ضربه جدی به مفهوم تشیع می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ایسنا)، علی آهی در همایش بزرگ مداحان و شاعران آیینی استان البرز در کرج اظهار كرد: مداحان باید از علم کلام، سیره اهل بیت(ع)، تاریخ، مقتل و ادبیات آگاهی کامل داشته باشند تا با توجه به آن اشعار و مطالب خود را انتخاب و در اختیار مدعوین قرار دهند. ادامه در ادامه مطلب

وی با اشاره به این‌که «آگاهی مداحان تاثیر بسزایی بر ترویج و تبلیغ شیعه در جامعه دارد» افزود: مداحان باید از مکتب‌های مختلف مانند بهایی، صوفی، تشیع و عرفان‌های جدید آگاه باشند، تا در کار خود به خطا به تبلیغ آیین‌های دیگر نپردازند.

رییس هیات‌ مدیره خانه مداحان کشور، با تاکید بر لزوم آموزش مداحان تصریح کرد: مداحان برای تاثیرگذاری هرچه بهتر باید انواع آموزش‌های عمومی و تخصصی را ببینند و همچنین ضمن گذراندان آموزش‌های عقیدتی، ادبیات و تاریخ را نیز به خوبی و در حد عالی یاد بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت شعر در مداحی گفت: مداحان و شاعران باید شعر را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند چون برخی شعرها از نظر موضوعی و بعضی نیز به لحاظ ادبی، معانی، زمانی، مکانی و عقیدتی نادرست هستند و ممکن است در ذهن شنونده دوگانگی ایجاد کند.

آهی یادآورشد: مداحان و شاعران اهل بیت (ع) همچنین باید از سطح آگاهی عمومی مناسبی برخوردار باشند، باید امام شناس نیز باشند تا بتوانند در مدح، منقبت و ستایش ائمه معصومین (ع) شعر بسرایند.

وی با اشاره به این‌که «برخی مداحان مجلس عزای امام حسین (ع) را جلسه جک گویی کرده‌اند» گفت: این یکی از شگردهای مداحان برای پیشی گرفتن از رقیبان است و این ضربه جدی به مفهوم تشیع می‌زند.

وی در پایان گفت: مداح نباید نوکر مجلس شود، بلکه باید آزاد باشد و حق مطلب را در جلسات ادا کند، چرا که درصورت بیان مطلب نقص و اشتباه و ترویج آن در جامعه، گناه هر شخصی که آن را می‌شنود و عملی کند بر گردن ذاکر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است