عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 22 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
2788
4709
43564
110017
31147614
Your IP: 18.221.187.121

حاج علی آهیرئیس هیئت‌مدیره خانه مداحان ضمن انتقاد از سبک‌های سخیف مداحی گفت: اکنون اگر از ‌مداحان جدید بپرسید استادتان چه کسی است، پاسخی ندارند! چون سبک آن‌ها «من در آوردی» است و طوری می‌خوانند که رضای خداوند در آن نیست.

به گزارش نامه به نقل از فارس، حاج علی آهی پیرغلام اهل‌بیت(ع) و رئیس هیئت‌مدیره خانه مداحان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار آیین و اندیشه فارس، در خصوص تفاوت سبک اصیل و قدیم مداحی با شبه‌مداحی‌های امروز اظهار داشت: تغییر خیلی زیادی در مداحی رخ داده است، این شیوه‌های جدیدی که بعضی‌ها  می‌خوانند، مورد رضای خدا نیست، چون هم شعرشان، هم روضه‌شان و حتی خواند‌شان غیر شرعی است.

* سبک‌های «من در آوردی» خداپسندانه نیست

وی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از مداحان بر اساس سبک‌های سنتی قدیم نوحه‌سرایی می‌کنند، این شیوه اصیل را خداپسندانه توصیف کرد و افزود: نوآوری در هر کاری خوب است، اما بین کار «من در ‌آوردی» و نوآوری تفاوت وجود دارد، همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، مداح باید در این زمینه توجه داشته باشد.

*مداحان جوان از علما درس بگیرند/ مراجع تقلید استادم بودند

آهی با اشاره به اینکه اکثر مداحان جوان استاد ندیده‌اند و شاگرد نشده، استاد شده‌اند، خاطرنشان کرد: مداح باید استاد ببیند، من ـ که اکنون 87 سال سن دارم ـ نزد مراجع تقلید ‌[از جمله مرحوم آیت‌الله سید محمدهادی میلانی] شاگردی کردم. اکنون از این جدیدی‌ها بپرسید «استادتان چه کسی است یا کدام مجتهداستادتان هست؟» پاسخی ندارند، بلکه سبک خودشان را در می‌آورند و می‌خوانند، این کار غیر رضای خداست.

 

| سایت مداحان قم |

*برخی مداحان به جای اینکه حافظ اصول و فروع دین باشند، حافظ فروع صوفیه هستند!

این پیرغلام اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه مداح باید حافظ اصول و فروع دین باشد، به خبرگزاری فارس گفت: مداحانی که سخیف می‌خوانند نمی‌دانند که مداح حافظ اصول و فروع دین است. وقتی که مداح از توحید، نبوت و امامت می‌گوید، یعنی از اصول دین می‌گوید. وقتی مناجات می‌خواند، وقتی از نماز و روزه، جهاد، حج، خمس و زکات، امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید، این‌ها فروع دین است، منتها بعضی‌ از این مداحان حافظ اصول و فروع مکتب تشیع نیستند، حافظ فروع و اصول مکتب تصوف و صوفیه هستند!

*مداح نباید در کار سیاست دخالت کند، مگر اینکه ...

این پیرغلام اباعبدالله الحسین(ع) در پاسخ به این سؤال که آیا مداح مجاز است درباره مسائل اجتماعی یا سیاسی در مداحی سخن به میان آورد، ابراز داشت: مداح نباید در کار سیاست دخالت کند، مگر سیاستی که مقام معظم رهبری آن را هدایت می‌کنند. مداح اهل سیاست نیست، بلکه مراد از اهل سیاست این است که بتواند منبر را خوب تحویل دهد، مطالعات داشته باشد، تاریخ بخواند و مقاتل صحیح را حفظ کند، نه اینکه از برخی نوارها و سی‌دی‌ها کپی بر دارد و مصیبت و مرثیه بخواند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس، در توصیه‌ای به مداحان جوان گفت: مداحان جوان استاد ببینند و پیرو نوار و سی‌دی نباشند! اگر می‌خواهند مداحی کنند به معانی و مسائلی که ویژه دیدگاه‌های صوفیانه است (مانند می و شراب و قائل‌شدن مقام الوهیت برای انسان) در اشعار خود دقت کنند.

| سایت مداحان قم |

منبع : نامه نیوز

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است