عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 18 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
1753
4144
22245
133408
31171005
Your IP: 13.59.136.170

همزمان با سالروز ولادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبی (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ديدار تعدادی از استادان زبان و ادب فارسی و شاعران جوان با اشاره به اينكه كاروان شعر در كشور با سرعت، دقت و جهت گيری درست به پيش می رود خاطرنشان كردند: با استمرار اين حركت، كشورِ عزيزِ ايران بار ديگر هديه ای ارزشمند به تمدن و فرهنگ جهانی و خصوصاً اين منطقه، اهدا خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: شعر علاوه بر اينكه ظرفی برای بيان احساس شاعرانه است بايد در خدمت ارزشها باشد و شاعر در عمل به وظيفه و مسئوليت خود، اين نعمت بزرگ الهی را در خدمت به دين، اخلاق، انقلاب و معرفت افزايی قرار دهد.

ادامه ی خبر در ادامه ی مطلب



ايشان مضمون آفرينی و در پی آن، جوششهای ذوقی را در اين زمينه ضروری دانستند و تصريح كردند: شعر می تواند به "معرفت دينی و اخلاق مردم" و "حركت انقلابی ملت" خدمت كند و اين كار حتی با يك يا دو بيت شعر انقلابی،‌اخلاقی و معرفتی در يك غزل محقق می شود و تأثير می گذارد.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به اهميت سه ركن "لفظ مناسب"، "مضمون سازی و مضمون يابی" و "احساسات لطيف شاعرانه" افزودند: قالب شعر نمی تواند نسبت به مسائل موجود كشور بی تفاوت باشد يا از آن صرف نظر كند.
رهبر انقلاب اسلامی ظلم بزرگ هسته ای در حق ايران و ترور دانشمندان را نمونه ای از واقعيات و مسائل موجود كشور برشمردند و تصريح كردند: جبهه استكبار با همه قدرتِ تبليغاتی و تشكيلاتِ سياسی خود و با خباثت تمام در مقابل ملت ايران ايستاده است و ملت ما هم مقاومت می كند و اين حادثه ملی نبايد از نظر شاعر متعهد دور بماند، چرا كه در مصاف حق و باطل نمی شود بدون موضع باقی ماند.
رهبر انقلاب اسلامی با يادآوری بی تفاوتی برخی مدعيان ميهن دوستی نسبت به مسائل جنگ تحميلی و اشغالگری دشمن خاطرنشان كردند: همين افراد، پوچ گرايی، اهمال گرايی و بی تعهدی به دين، اخلاق و مسائل اساسی كشور و انقلاب را تبليغ می كنند در حالی كه هيچ واكنشی درباره تعهد به بيگانه و دشمن از خود نشان نمی دهند.
حضرت آيت الله خامنه ای در پايان توصيه كردند: كسانيكه در جبهه حق و معنويت، سرمايه هنری خود را خرج می كنند، دائم مراقب خود باشند و در مسير حق استقامت به خرج دهند.
در ابتدای اين ديدار تعدادی از شاعران، سروده های خود را با مضامين دينی، انقلابی، اجتماعی آيينی و بيداری اسلامی قرائت كردند.

 

نظرات  

 
0 #1 عباس پناه 1392-04-28 07:29
سلام
طاعات و عباتتان قبول درگاه احدیت ،
سایت مداحان قم را بصورت اتفاقی دسترسی پیدا کردم و بسیار خوشحال و خرسندم که با مجموعه مداحان قم بصورت مجازی و فراگیر ارتباط برقرار نمودم ،
اینجانب اهل و ساکن قم هستم و سروده هائی شعرگونه دارم و اکثرا مذهبی می باشد که تعدادی از آنها را در سایت و لینک معرفی شده منتشر کردم خوشحال خواهم شد که در جلسات مداحان حضور یابم .
ضمنا آقای حاج عباس حیدرزاده ، حاج رحیم ابراهیمی ، حاج احمد ولی و بسیاری از مداحان مرا بخوبی می شناسند.
شماره تلفن همراه خودم در ذیل آمده ، لطفا جلسات را اطلاع رسانی فرمائید .
ضمنا تعدادی شعر در خصوص ماه مبارک رمضان و شب قدر دارم که در پیام بعدی برایتان ارسال می نمایم.
سرافراز باشید
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است