عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 28 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
5260
6322
24862
115666
31021533
Your IP: 3.237.186.170

خبرگزاری فارس: دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم گفت: دوره آموزش مقدماتی مداحی ویژه جوانان به همت کانون شاعران و مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی استان قم آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، غلامرضا فلاح اظهار کرد: این دوره آموزشی در قالب سه سطح برنامه‌ریزی شده که سطح اول آن حدود دو ماه به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: 240 نفر از مداحان و شاعران جوان برای شرکت در این دوره آموزشی ثبت نام کردند که پس از انجام مصاحبه و آزمون، 105 نفر پذیرفته شدند و مابقی آن‌ها در دوره‌های بعدی شرکت خواهند کرد. ادامه ی خبر در ادامه مطلب

 


دبیر کانون شاعران و مداحان استان قم با اشاره به حضور جوانانی از سطوح مختلف تحصیلی در این دوره آموزشی اظهار کرد: در پایان هر سطح آموزشی از شرکت کنندگان آزمون تئوری و عملی گرفته می‌شود و قبول شدگان به مراحل بعدی راه می‌یابند.

فلاح به کیفیت برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی از استادان برجسته و متبحر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره آموزشی است و سعی شده علاوه بر آموزش‌های تئوری، برگزاری کارگاه‌های عملی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ارتقای علمی و عملی مداحان و شاعران از طریق نهادینه کردن آموزش را مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره‌ها ذکر کرد و افزود: با توجه به حضور استادان برجسته در استان قم و نقش مهمی که قم در شعر آیینی و مداحی ایفا می‌کند، این ظرفیت در کانون شاعران و مداحان استان وجود دارد که استادان مطرح را به سراسر کشور اعزام کند.

فلاح با تشریح عناوین دروس و موضوعات آموزشی این دوره‌ها اظهار کرد: در سطح یک به موضوعاتی همچون روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، احکام، آشنایی با نوحه و سرود، آداب دعا و تمرین دعاخوانی، شیوه‌های اجرا در مداحی، ادبیات فارسی، آشنایی با تاریخ مداحی در ایران، آشنایی با آواها و نواها، اخلاق و ادب مداحی پرداخته می‌شود.

وی گفت: تجوید قرآن کریم، شیوه‌های مجلس داری، مقتل شناسی، آشنایی با مناجات خوانی، شیوه‌های روضه خوانی، دوره تکمیلی آشنایی با نوحه‌ها و سرودها، آسیب شناسی در مداحی و... از جمله عناوین سطح دو است.

به گفته فلاح در سطح سه نیز مباحث تاریخ اسلام، آشنایی با زندگانی 14 معصوم، ادعیه و زیارات ، آشنایی با ادبیات آیینی کهن و معاصر،‌ شیوه‌های روضه خوانی، آشنایی با گریزهای مداحی، بصیرت دینی از نظر بزرگان دین و انقلاب اسلامی و ستایشگری اهل بیت(ع) ارائه خواهد شد.

دبیر کانون مداحان و شاعران استان قم تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد آموزش مداحان و شاعران، این دوره‌های آموزشی به صورت کاربردی برگزار می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است