عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 47 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
1922
2321
24735
135898
31173495
Your IP: 18.188.252.23

دبير كانون شاعران و مداحان استان قم گفت: دوره آموزش مقدماتي مداحي ويژه جوانان به همت كانون شاعران و مداحان و سازمان تبليغات اسلامي استان قم آغاز به كار كرد.

حاج رضا فلاح - امین

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم، غلامرضا فلاح اظهار كرد: اين دوره آموزشي در قالب سه سطح برنامه‌ريزي شده كه سطح اول آن حدود دو ماه به طول مي‌انجامد.

وي ادامه داد: 240 نفر از مداحان و شاعران جوان براي شركت در اين دوره آموزشي ثبت نام كردند كه پس از انجام مصاحبه و آزمون، 105 نفر پذيرفته شدند و مابقي آنها در دوره‌هاي بعدي شركت خواهند كرد.

دبير كانون شاعران و مداحان استان با اشاره به حضور جواناني از سطوح مختلف تحصيلي در اين دوره آموزشي اظهار كرد: در پايان هر سطح آموزشي، از شركت كنندگان آزمون تئوري و عملي گرفته مي‌شود و قبول شدگان به مراحل بعدي راه مي‌يابند. ادامه در ادامه مطلب

 

فلاح به كيفيت برگزاري اين دوره آموزشي اشاره كرد و گفت: بهره‌مندي از استادان برجسته و متبحر يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين دوره آموزشي است و سعي شده علاوه بر آموزش‌هاي تئوري، برگزاري كارگاه‌هاي عملي نيز مورد توجه قرار گيرد.

وي ارتقاي علمي و عملي مداحان و شاعران از طريق نهادينه كردن آموزش را مهم‌ترين هدف برگزاري اين دوره‌ها ذكر كرد و افزود: با توجه به حضور استادان برجسته در استان قم و نقش مهمي كه قم در شعر آئيني و مداحي ايفا مي‌كند، اين ظرفيت در كانون شاعران و مداحان استان وجود دارد كه استادان مطرح را به سراسر كشور اعزام كند.

فلاح با تشريح عناوين دروس و موضوعات آموزشي اين دوره‌ها اظهار كرد: در سطح يك به موضوعاتي همچون روخواني و روان خواني قرآن كريم، احكام، آشنايي با نوحه و سرود، آداب دعا و تمرين دعاخواني، شيوه‌هاي اجرا در مداحي، ادبيات فارسي (آئيني)، آشنايي با تاريخ مداحي در ايران، آشنايي با آواها و نواها (نغمه‌هاي آئيني)، اخلاق و ادب مداحي پرداخته مي‌شود.

وي گفت: تجويد قرآن كريم، شيوه‌هاي مجلس داري، مقتل شناسي، آشنايي با مناجات خواني، شيوه‌هاي روضه خواني، دوره تكميلي آشنايي با نوحه‌ها و سرودها، آسيب شناسي در مداحي(بايدها و نبايدها)، آشنايي با بزرگاني(بيان تجربيات) و... از جمله عناوين سطح دو است.

به گفته فلاح در سطح سه نيز مباحث تاريخ اسلام، آشنايي با زندگاني 14 معصوم، ادعيه و زيارات (مباني و مفاهيم)، آشنايي با ادبيات آئيني كهن و معاصر،‌ شيوه‌هاي روضه خواني(تكميلي)، آشنايي با گريزهاي مداحي، بصيرت ديني از نظر بزرگان دين و انقلاب اسلامي و ستايشگري اهل بيت(ع) ارائه خواهد شد.

دبير كانون مداحان و شاعران استان قم تصريح كرد: با توجه به دغدغه‌ها و رهنمودهاي مقام معظم رهبري در مورد آموزش مداحان و شاعران، اين دوره‌هاي آموزشي به صورت كاربردي برگزار مي‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است