عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 24 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
155
5591
25348
116152
31022019
Your IP: 35.175.236.44

توصیه های حاج منصور ارضی به ذاکرین و شاعران

سایت مداحان قم: اجتماع بزرگ حسین جان (ع) ، جمعه شب با حضور صدها تن از شعرا ، ذاکرین ، خادمین و بانیان هیئات مذهبی در مسجد ارک تهران برگزار شد.

در این مراسم ، که در آستانه ماه عزای سرور و سالار شهیدان برگزار می شد ، حاج منصور ارضی ضمن تشکر از حضور پرشور برگزار کنندگان هیئات مذهبی در این اجتماع بزرگ ، تشکیل شدن چنین اجتماعی را فقط به یاری امام حسین(ع) دانست و گفت: از خدا بخواهیم برای برافراشتن پرچم عزای سیدالشهدا(ع) ، به گوش و چشم و قوت بدنی مان برکت دهد . چرا که می خواهیم دراین ایام روضه گوش کنیم ، روضه بخوانیم و اقامه عزا کنیم. و شرط حرکت همه ما اقامه عزاست نه عزاداری.

این مداح اهلبیت (ع) با بیان اینکه اقامه عزا جزو کارهای ائمه معصومین(ع) و دستورات حق تعالی به جبرئیل بوده گفت : این گوش و چشم و زبان و قوت بدنی در صورتی می تواند در خدمت عزای حسین(ع) باشد که بتوانی با او در شبی ، سحری خلوت کنی ، زمزمه داشته باشی و بخواهی که در خدمت روضه ی ارباب باشی.

چشم و گوش ما هم مسئولند

حاج منصور با یاد آوری اینکه در گذشته مداحان دارای مکنت مالی بودند و همه را خرج دستگاه امام حسین(ع) می کردند گفت:

نوکر امام حسین(ع) نباید با الگو گرفتن از غیر ،  معصیت زا بشود . چرا که با این حرکات و سبک ها به دستگاه امام حسین(ع) ضربه می زند. خود حضرت می توانند به ما سبک و خلاقیت بدهند . چطور می شود  این چشم و این گوش وارث ما  شود !؟ قدیمی ها 1000 سال پیش روضه گوش کردند و رفتند ، وارث دارند! بله !

آنها  گوش کردند! چون این گوش و چشم مسئولند!  مسئولیت هم استمرار دارد تا به قیامت! قطع هم نمیشود !  همین مکان 400 سال پیش تکیه بوده است ! این سنگ ها که در  مسجد ارک استفاده شده در  حرم امام حسین در کربلا بوده  و آنجا  مرحوم کاشانی گفته که این سنگ ها رگه دارد و این سنگ ها برگشته ایران و در مسجد ارک استفاده شده!

اینها هستند که وارث می شوند! این ها چشم و گوش دارند! مگر قرآن نمی گوید  چشم و گوش ما از بین نمی رود ؟ عده ایی در گذشته روضه ایی گوش کرده اند و رفته اند ! ولی این روضه در نسل آنها و در نطفه آنها تاثیر خودش را می گذارد !

نوکر نباید گناه کند!

این پیرغلام اهلبیت (ع) با بیان اینکه درست است که ما امام زمانمان را ندیده ایم ولی شک نداریم در هیئت ها کنار حضرت نشسته ایم و گریه کرده ایم ، افزود:

حالا وقتی می خواهی روضه بخوانی دیگر ناپاکی نباید باشد ! لذا برای من و تو غیبت کردن خطرناک است ! نوکری که معصیت کند  نمی تواند الگو باشد ! نوکران اباعبدالله باید طوری باشند که وقتی روضه می خوانند امام زمان (عج) پای منبرشان بشینند و گریه کنند نه اینکه باعث خجالت حضرت باشند  !

حاج منصور ارضی با تذکر این نکته که مداح باید ظاهر و باطنش درست باشد گفت :  نوکر امام حسین باید به روحانیت احترام بگذارد! دشمن اول کاری که می خواهد بکند این است که مداح را  از روحانیت جدا کند !

رابطه ات را با خدا درست کن !

توصیه دیگر حاج منصور به مداحان و ذاکرین خودسازی بود :  آقای نوکر امام حسین! سمت نوکری را خدا داده! نگذار آن را ازتو بگیرند! نصف شب کمی بلند شو و  با خدا راز و نیاز کن!  امام (ره) فرمود اگر رابطه ات را  با خدا درست کنی رابطه ات  با بنده خدا درست می شود.

یادم است 50 سال قبل ، وقتی یک مداح دهانش را باز می کرد و  با لرزش صدا می گفت: السلام علیک یا باعبدالله ... همه قلب ها می لرزید و سرشان را  به دیوار می زدند  و گریه می کردند. تاثیر کلام داشتند..تا  به خودت مسلط نشوی نمی توانی  به به مستمعت مسلط شوی ! تا شب دره خانه خدا و امام زمان (عج) نروی  نمی توانی ارائه طریق کنی! گناه کارها در این ماه  به در خانه  اهل بیت(ع) می آیند  تا توبه کنند! برای  آن ها چه داری؟  همه جوره باید خودتان را  خرج امام حسین کنید چون امام حسین همه چیزش را  خرج خدا کرده!

***

گرانی ، ما را از این دستگاه جدا نمی کند!

این مداح اهلبیت(ع) در پاایان  با توصیه به اینکه تا جان دارید برای امام حسین بخوانید افزود :  دشمن شناسی و دوست شناسی را به مردم یاد بدهید . وضعیت جامعه و بعضی مسئولینی که به مردم خیانت می کنند را تشریح کنید  .  بعد هم بگویید  که مسائل اقتصادی و معیشت آنقدر مهم نیست که ما را  از امام حسین دور کند! هیچ غصه هم نخورید! برای دستگاه امام حسین پول ها می رسد و نتیجه های عالی هم خواهد داشت! امسال هم به کوری چشم آنهایی که می خواهند با این مشکلات اقتصادی اول ضربه را به دستگاه امام حسین بزنند با جمع کردن پول برای خرج امام حسین برنامه ها رو خیلی خوب اجرا می کنیم.

و پایان بخش این محفل پرشور حسینی ، با این اشعار حاج منصور ارضی همراه بود :

آخر نسیم پرچم تو می کشد مرا

این روضه های ماتم  تو می کشد مرا

این روز ها به قافله ات فکر می کنم

دلشوره محرم تو می کشد مرا

کوفه برای آمدنت در تدارک است

اینگونه خیرمقدم تو می کشد مرا

شام مباهله است زکات رکوع ها

آن ماجرای خاتم تو می کشد مرا

چشم از تو بر نداشته یک لحظه دخترت

دلشوره های همدم تو می کشد مرا

زلفت مباد اسیر و بهار دست باد ها

وان گیسوان درهم تو می کشد مرا

دارد نگاه خواهرت تو حرف می زند

یعنی حسین ماتم تو می کشد مرا

بیا  نگار آشنا  - شب غمم سحر نما

مرا به نوکری خود شها تو مفتخر نما

ای گل وفا حسین – معنی سخا حسین

می کشی مرا حسین

تجلی ولایتی – سرشته با دل منی

تمام هستیم تویی تو صاحب دل منی

روح هر عبادتی -  معنی شهادتی –

شاه سر جدا حسین

می کشی مرا حسین

ز کودکی دلم شده – اسیر و مبتلای تو

خدا کند که جان دهم – به راه کربلای تو

ذکر تو عبادتم – تشنه ی شهادتم – نوکریت عبادتم

می کشی مرا حسین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است