عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 27 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3208
5591
28401
119205
31025072
Your IP: 54.159.116.24

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعیسایت مداحان قم به نقل از فارس در دومین همایش شور آفرینان حسینی قم : استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نباید مداحان و منبری‌ها وارد مسائل سیاسی شوند، گفت: استفاده از رگه‌های سیاسی در منابر خوب است ولی باید در حد تذکر باشد، نباید افراد را تخریب کرده و لج‌بازی ایجاد کنیم.

 

وی افزود: دسته نخست کسانی هستند که اهل بیت را یاری کنند، دسته دوم آنهایی هستند که حوائج اهل بیت را برطرف کنند، دسته سوم کسانی هستند که از اهل بیت با زبان و دستشان دفاع کنند و دسته آخر کسانی هستند که اهل بیت را با قلب خود دوست داشته باشند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما موظف هستیم که با زبان، قلب و عمل خود اهل بیت را یاری کنیم اضافه کرد: نباید در دل ما نسبت به اهل بیت کینه، غش و ریا وجود داشته باشد.
سایت مداحان قمwww.maddahahn.com

*توصیه رهبری به شاعر جوان

وی بیان کرد: در روز اربعین خدمت مقام معظم رهبری منبر داشتم و بعد در سفره نهار مداح و شاعر آن مراسم خدمت معظم له رسیدند و شاعر جوان به مقام معظم رهبری گفت که صدا و سیما به جوانان میدان نمی‌دهد.

رفیعی اضافه کرد: حضرت آقا از این سخن ناراحت شدند و فرمودند «به دنبال این نباشید که در صدا و سیما بروید برای خدا شعر بگویید».

وی با اشاره به اینکه منبر بسیار عرصه خوبی بوده و از سوی دیگر عرصه آسیب‌پذیری است افزود: نصرت اهل بیت با زبان مسئله مهمی است چرا که اکثر مردم دین خود را از مداحان و هیئت‌های مذهبی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در جریان انتقال ضریح امام حسین(ع) هجمه‌های مختلفی مطرح شد اضافه کرد: 300 شبکه ماهواره‌ای علیه شیعه فعالیت کرده و در این زمینه بدعت‌گذاری کردند ولی دردآورتر این است که یک استاد سر کلاس دانشگاه می‌گوید مسئله تقدس ضریح قبل از اینکه بر روی قبر مبارک امام حسین(ع) نصب شود بدعت است، این افراد یا مغرض هستند یا جاهل.

*نباید با عقاید مردم بازی کرد

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها نسبت به عقاید و زیارت‌ها هجمه وارد می‌کنند اضافه کرد: این مسائل بحث‌های تخصصی است ولی نباید در بین مردم گفته شده و نباید با عقاید مردم بازی شود. نباید اعتقادات مردم را سست کرد و نباید با تکیه بر این سخنان روشنفکر زده شد.

رفیعی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی باید در کنار هیئت مدیره هیئت علمی داشته باشند تا برنامه‌های هیئت را نیازشناسی کرده و در این زمینه هدف‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مداحان و منبری‌ها وارد مسائل سیاسی شوند خاطرنشان کرد: استفاده از رگه‌های سیاسی در منابر خوب است ولی باید در حد تذکر باشد، نباید افراد را تخریب کرده و لج‌بازی ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی از مداحان و منبری‌ها تشبیه‌هایی به کار می‌برند که اصلا شایسته نیست. نباید به مسئولان در مداحی‌ها توهین شود البته هر کسی که بخواهد در این نظام مقابل رهبری بایستد از نظر ما مطرود است حتی اگر بالاترین رای را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ملاک برای ما رهبری ارزشمند انقلاب است گفت: تذکر خوب است ولی نباید در مجالس حسینی شاهد تخریب باشیم چرا که همه درون نظام هستیم و هیئت‌های مذهبی در خط اباعبدالله حرکت می‌کنند.

خاطر نشان می گردد که در دومین همایش شورآفرینان حسینی که به همت شهرداری قم برگزار گردید از نفرات برتر با عنوان شور آفرینان حسینی تجلیل گردید. از جمله شاعر ،محقق و پژوهشگر ادبیات آیینی دکتر محمدعلی مجاهدی (پروانه) ، شاعر اهلبیت (ع) استاد حاج غلامرضا فلاح (امین) ، مداح اهلبیت (ع) حاج سید احمد شمس الدین ، مداح اهلبیت (ع) حاج عباس حیدرزاده ، مداح اهلبیت (ع) حاج حسین باقری کفاش و تعدادی از خادمان هیئات مذهبی

سایت مداحان قمwww.maddahahn.com

منبع : فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است