عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 217 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
9894
4495
28835
95288
31132885
Your IP: 18.191.216.163

استاد محمد علی مجاهدی «پروانه»رئیس كانون شاعران و مداحان استان قم:

شعر آیینی هشتاد درصد ادبیات فارسی را تشکیل می‌دهد

رئیس كانون شاعران و مداحان استان قم و دبیر شعر آیینی کشور گفت: بیش از 80 درصد اشعار و ادبیات فارسی در قلمرو شعر آیینی می‌گنجد.

به گزارش سایت مداحان قم به نقل از روابط عمومی اداره كل تبلیغات اسلامی استان قم، محمدعلی مجاهدی در شب شعر مهدوی که در بوستان شهید بنیادی قم برگزار شد اظهار کرد: برخی پژوهشگران از روی عمد یا نادانسته سعی کرده‌اند قلمرو شعر آیینی را محدود کنند در حالی که می‌توان هر مقوله‌ای را که از آموزه‌های دینی الهام گرفته باشد یا برگرفته از روایات و فرهنگ اهل بیت(ع) هستند به عنوان ادبیات و شعر آیینی پذیرفت.

وی افزود: نگاهی به ادبیات فارسی و دیوان شعرای بزرگ در سده‌های مختلف نشان می‌دهد حداقل 80 درصد ادبیات و اشعار فارسی در قلمرو شعر آیینی می‌گنجند.

مداحان قم: دبیر شعر آیینی کشور با اشاره به وجود اشعار آیینی در دیوان شعرها و حکمایی چون ناصرخسرو، عطار، سنایی و مولوی عنوان داشت: همه این شاعران و بزرگان وامدار فرهنگ اصیل دینی و اسلامی هستند.

رئیس كانون شاعران و مداحان استان قم ادامه داد: اشعار توحیدی بخش مهمی از شعر آیینی هستند و می‌توان مباحثی چون اخلاق، حکمت‌ها، اندرزها و بسیاری از مقولات مجرد ذهنی مانند کمال و عدالت را در این وادی یافت.

سایت مداحان قم:مجاهدی شعر ولایی را بخش مهم دیگری از شعر آیینی دانست و اظهار کرد: شعرهای نبوی، علوی، عاشورایی، فاطمی و مهدوی از جمله اشعار ولایی هستند ضمن اینکه شعر مهدوی نیز خود شامل اشعار مربوط به غیبت، فرج، ظهور و دیدار می‌شود.

دبیر شعر آیینی کشور افزود: در شرایط کنونی بسیاری از افراد مدعی دیدار با امام عصر(عج) یا نیابت خاص از ایشان هستند اما باید دانست همان‌گونه که قرآن فرموده است کف‌ها و آلودگی‌ها سرانجام از بین رفته و گوهرهای ناب که در اعماق هستند ظاهر می‌شوند.

 

منبع:سایت مداحان قم

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است