عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 94 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
927
6596
36994
103447
31141044
Your IP: 3.142.36.183

يازدهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره صبح شنبه 26 مرداد92 در پرديس سينمايي بهمن سنندج با حضور شهبازي استاندار کردستان، عليرضا قزوه، مدير مرکز آفرينش‌هاي حوزه هنري و جمع کثيري از شاعران و نويسندگان جوان کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت مداحان قم به نقل از روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، در مراسم افتتاحيه اين جشنواره امين مرادي، رئيس حوزه هنري استان کردستان ضمن خير مقدم به حاضران، کردستان را سرزمين مجاهدت‌هاي خاموش ناميد که براي ميزباني اين جشنواره بر خود مي‌بالد.

وي اظهار داشت: کردستان بنابه فرموده مقام معظم رهبري، سرزمين فرهنگ و هنر است؛ سرزمين مردمان شريف و مرزدار و سرزمين شعر لطيف، ادب والا که هنرمنداني فرامنطقه‌اي را به جهان معرفي کرده است.

مرادي ادامه داد: اين جشنواره جداي از آنکه معرف فرهنگي بودن استان و نيز جلوه‌اي از حضور جوانان ايران در فعاليت‌هاي ادبي است، توانمندي حوزه هنري را در حضور شاعران و نويسندگان جوان و اساتيد در کنار هم نشان مي‌دهد و امکاني را فراهم مي‌کند تا آنها بتوانند بدون واسطه با همديگر به تبادل نظر بپردازند.

در ادامه اين مراسم عليرضا قزوه، مدير مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري به سخنراني پرداخت. وي در ابتدا به يادکردي از شاعران و اديبان درگذشته کردستان پرداخت و گفت: مرحوم اورامي با اينکه اهل سنت بود، اما دلي شيعي داشت و محب اهل بيت (ع) بود.

وي همچنين به شيرکو بي‌کس اشاره کرد: ما 22 سال پيش از اين شعر سوزناک او را در روزنامه اطلاعات و در صفحه «بشنو از ني» ثبت کرديم و بعدها خود من هم به تاثير آن شعري نوشتم و آن را به 50 کرد شهيد تقديم کردم که در آن شعر از شاعراني چون شيرکو، بوران و عبدالله تشيو ياد کردم.

قزوه ادامه داد: من خودم معناي شعر کردي را نمي‌فهمم، اما بسياري از اشعار کردي را حفظ مي‌کنم و حتي در تهران زماني که براي خريد ميوه مي‌روم و با کردها مواجه مي‌شوم براي آنها شعر کردي مي‌خوانم تا با من با انصاف برخورد کنند.

مدير مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري در ادامه گفت: يک شاعر کرد براي ما به اندازه يک قله کوه ارزشمند است. به همين خاطر بايد تلاش کنيم تا انجمن‌هاي ادبي بيش از پيش اينجا پا بگيرد. کردستان مال وطن است. اين قوم و سرزمينشان مانند تاجيکان خدمت‌هاي بسياري به ما کردند و تاريخ ما را ساختند و اميدوارم که ادبيات ما در آينده شاهد رويش اديبان کرد مانند ابراهيم يونسي و شاهرخ اورامي باشد.

وي همچنين به جشنواره شعر و داستان جوان سوره اشاره کرد و گفت: امسال از ميان 31 شاعري که در محضر مقام معظم رهبري شرکت داشتند 20 شاعر از شعراي جوان کشور بودند و ايشان نيز همواره در سخنانشان به شعر جوان تاکيد داشته و البته از آن اظهار رضايت نيز کرده‌اند. شعر جوان به جريان ادبيات ما همواره حرکت و پويايي داده، اما اين جريان ادبي بايد در سايه بزرگان رشد کند و تفکرش را از آ‌نها بگيرد. البته نبايد فکر کنيم يک شاعر براي موفقيت بايد سنش از 30 يا 40 سال بگذرد، چرا که بسياري از شاعران موفق انقلاب اسلامي در جواني بودند که درخشيدند و خود را کشف کردند.

در پايان اين مراسم با حضور استاندار کردستان از مقام سه شاعر و اديب کرد با عنوان عبدالرحمن شرفکندي، شاهرخ اورامي و عمر صالحي صاحب با اهداي هدايايي به اعضاي خانواده‌شان تجليل شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است