عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 33 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
1226
4144
21718
132881
31170478
Your IP: 3.145.94.251

استاد محمد علی مجاهدیرییس کانون شاعران قم: سرودن اشعار انحرافی سوء استفاده وهابیت را در پی دارد

به گزارش سایت مداحان قم به نقل از ایرنا، ˈمحمد علی مجاهدیˈ شنبه شب در ششمین کنگره شعر عاشورایی استان قم در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: برخی شاعران آیینی اشعاری را می سرایند که در عین شرک آلود بودن هیچگونه مطابقتی با واقعیت های تاریخی ندارد.



وی با بیان اینکه این نوع سرودن اشعار نوعی آسیب برای شعر آیینی ما محسوب می شود، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد ناظر بر آثار و تولیدات فرهنگی مختلف باید نظارت کافی و دقیقی در خصوص اشعار و انتشار آنها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شعر آیینی در برگیرنده شعر عاشورا و شعر عاشورایی است، تصریح کرد: هر یک از این دو شعر با یکدیگر تفاوت دارند.

پدر شعر آینی کشور با بیان اینکه شعر عاشورا شعری است که به صورت روتین مطرح و مرتبط به زمان گریستن حضرت آدم برای شهادت امام حسین(ع) است، افزود: اینکه این شعر قابل استناد و دفاع است، محل بحث دارد.

مجاهدی در تبیین شعر عاشورایی، خاطر نشان کرد: این شعر نشات گرفته از عمق حادثه عاشورا و معارف زلال و فرهنگ گران سنگ و همچنین خطبه های ایراد شده از سوی امام حسین(ع) و سایر شهیدان این روز است.

وی با بیان اینکه شعر عاشورایی به خاطر بیش از 500 سال قرائت ماتمی صرف، مغفول مانده است، تصریح کرد: به برکت انقلاب و بویژه در یک دهه اخیر به خاطر توجهات و تذکرات رهبر معظم انقلاب و متفکران و اندیشمندان بزرگ حوزوی و دانشگاهی، رویکرد شاعران بیشتر در جهت ناگفته ها و ناشناخته های فرهنگ عاشورا به دور از هرگونه گزافه گویی و خرافه گویی حرکت کرده است.

وی انقلاب اسلامی را امانتی بزرگ در دست همه ملت ایران توصیف کرد و افزود: با توجه به دشمنان فراوان این انقلاب نباید شرایطی را بوجود آوریم که منجر به سوء استفاده آنها شود.

منبع:سایت مداحان قم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است