عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 148 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4187
3934
4187
115350
31152947
Your IP: 3.12.161.77

محمدرضا سنگری، رئيس هيئت علمی بنياد دعبل خزايی وابسته به سازمان تبليغات اسلامی در گفت‌و‌گویی با بيان اين مطلب اظهار كرد: در اولين نشست هم‌انديشی كه روز گذشته با موضوع راه‌اندازی دانشگاه مداحی برگزار شد اساتيد و صاحب‌نظران اين امر كه همگی از بزرگان عرصه مداحی هستند حضور داشته و به بررسی و تحليل موضوع راه‌اندازی دانشگاه مداحی پرداختند.

 

وی افزود: علاقه‌مندی خود مداحان يكی از مهم‌ترين دلايلی است كه اغلب صاحب‌نظران را به دنبال راه‌اندازی نهادی سوق داده است كه نيازمندی‌های آموزشی اين قشر از جامعه را پاسخگو باشد.

رئيس هيئت علمی بنياد دعبل خزاعی، با اشاره به اينكه موضوع دانشگاه و يا دانشكده و پژوهشكده مداحی، كمی بيش از يك دهه است كه در جامعه مداحی مطرح شده، بيان كرد: بررسی و نحوه اجرای و راه‌اندازی دانشگاه مداحی جای بررسی و مدافعه بيشتری دارد كه در صورت اجرا با مشكل روبرو نشده و كار ابتر نماند.

وی با بيان اينكه در حال حاضر نهادهای مختلفی روی اين موضوع كار می‌كنند يادآور شد: برای راه‌اندازی اين دانشگاه مسائل مهمی مد نظر است اول اينكه به‌طور كل مداحی را چگونه بايد آموزش داد و سپس اساتيد اين حوزه چگونه شناسايی و بايد چه مهيارهايی را داشته باشند و از همه موضوعات مهم‌تر اينكه متون آموزشی مداحی ابتدا بايد تاليف و تدوين شود تا از نظر محتوايی مورد كاستی نبوده و كمبودی نداشته باشد.

سنگری اشاره كرد: برای آنكه در اين زمينه صاحب دانشگاه شد بايد توجه زيادی بر لزوم ورود آهسته و آرام در اين بحث و بررسی ابعاد مختلف آن تأكيد كرد زيرا كه راه‌اندازی شتاب‌زده اين امكان را خواهد داشت تا مشكلات فراوانی را بر سر راه اشاعه و احيای مداحی ايجاد كند.

وی تصريح كرد: در اين جلسه كه همه صاحب‌نظران به ارائه نظرات و راه‌كارهای تخصصی پرداختند اين نتيجه حاصل شد كه در حال حاضر به علت نبود منابع علمی و اساتيد دارای مدارك بالا برای تدريس در دانشگاه اين امر كماكان اجرايی نشده و تنها با راه‌اندازی فضايی پژوهشی اين رشته دينی را مورد ارزيابی و پژوهش قرار دهيم.

طبق اظهارات رئيس هيئت علمی بنياد دعبل خزاعی از 17 نفر شركت كننده در مجموع 10 نفر از حضار كه در نشست هم‌انديشی درباره موضوع تاسيس رشته، دانشكده، دانشگاه و يا پژوشكده مداحی در راستای احيای و ارتقای سطح علمی اين قشر مذهبی، با تأسيس دانشگاه مخالف بوده و از هفت نفر اساتيدی كه اعلام موافقت برای تاسيس دانشگاه را داشتند سه نفر كاملا موافق و چهار نفر از اين افراد راه‌اندازی دانشگاه را مشروط به رعايت برخی موضوعات بسيار دقيق و موشكافانه عنوان كردند.

در اين نشست كه علی آهی، رئيس خانه مداحان اهل‌بيت(ع)، مصطفی خورسندی، رئيس كانون مداحان و شاعران آيينی، رضا معممی مقدم نماينده سازمان تبليغات اسلامی غلامرضا سازگار از شاعران آيينی و مداحان اهل‌بيت(ع)، مهدی امين‌فروغی نويسنده و پژوهشگر موسيقی و نغمات مذهبی و عضو هيئت علمی بنياد دعبل خزاعی و محمد فراهانی مسئول آموزش سازمان بسيج مداحان حضور داشتند هشت نفر از كارشناسان و استادان بر لزوم يك نظرخواهی از جامعة مداحان و ذاكران درباره اين موضوع اشاره كردند و همگی تأكيد بر لزوم آموزش و وجود نهادی به عنوان متولی آن بودند.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است