عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 38 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
2883
5591
28076
118880
31024747
Your IP: 34.206.1.144

در آستانه اربعين حسيني پنجمین همایش پيرغلامان، نوغلامان و جوان غلامان حسيني در قم برگزار شد.آیت الله علوی گرگانی


به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حضرت آیت الله علوی گرگانی در پيامي به اين همايش اظهار داشت: «اينك كه پنجمين همايش تجليل از پيرغلامان به همت والاي مجمع حضرت محسن(ع) اولين شهيد ولايت منقعد گرديد، بر خود لازم مي‌دانم از حسن انتخاب شما عزيزان در شعار اين همايش كه همان «اني احب الصلاه» است تشكر نمايم چرا كه حقيقت شهادت امام حسين (ع) نماز همراه با ولايت بوده است.

اوج اهميت نماز آنجايي نمايان مي‌شود كه امام حسين(ع) در بحبوحه جهاد و جنگ به ياد نماز افتاده و آماده انجام فريضه نماز مي‌گردند و حاضر مي‌شوند كه چند تن از ياران خوب خود را براي اقامه نماز فدا نموده و به شهادت برسند و اما آنچه كه بايد به شما عزيزان اعم از مداحان وسخنرانان به عنوان متوليان مجالس اهل بيت(ع) به خصوص حضرت سيد الشهدا(ع) توصيه نمايم چند نكته است:

اولا مجالس را از نظر معرفتي پربارتر نمايند بيشتر از اشعار حماسي و معرفتي استفاده كنيد، از سبك هاي سبك و سخيف جدا بپرهيزيد،  مستمعين را طوري ترغيب نماييد كه هيچگاه راضي نباشند مجلس بدون جلسه وعظ و سخراني و تبيين معارف اهل بيت(ع) تشكيل شود. اگر اين كار رايج شود بدانيد دشمن به هدف خود رسيده است اگر مجالس فقط مجالس عزاداري و سينه زني بدون تبيين معارف باشد، كم كم جوانان را از معرفت تهي كرده و به مرور همان مجالس عزاداري را هم از شما خواهند گرفت.

ثانيا در مدايح و و مراثي و سخنراني ها از كلماتي استفاده كنيد كه از آن سوء استفاده نشود.

ثالثا توصيه مي شود كه مداحان و سخنرانان هميشه خود را به سلاح تقوا و اخلاص مجهز كنند چرا كه اگر تقوا و اخلاص در سخنان و اشعا ر و مداحي‌ها باشد بهتر در دل مي نشيند و موثر خواهد بود و ابلاغ رسالت به نحو بهتري انجام مي پذيرد.

در پايان براي تجليل از پيرغلامان و نوغلامان و سخنرانان و مداحان همان كلامي را عرض مي كنم كه امام صادق(ع) فرمودند: اي اباهارون به گونه اي بخوان كه در مجالس خود مي خوانيد يعني با صوت حزين بخوانيد، چون هر كسي يك شعر براي امام حسين بخواند و گريه نمايد و بگرياند بهشت بر او واجب مي‌شود.

انشاالله خداوند از همه عزيزاني كه اين مجالس باشكوه را ترتيب داده اند و به احسن وجه قبول نموده و ذخيره آخرت آنها قرار دهد.»

*شهردار قم: عاشورا جامعه اسلامی را بیمه کرده است

در ادامه محمد دلبری شهردارقم به ‌اقدامات خادمان اهل بیت(ع) در کسوت مداح و سخنران در دو ماه محرم و صفر اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) پرشورتر از سالهای قبل برگزار شد که البته این ویژگی عاشوراست.

او با بیان اینکه دشمن اذعان کرده که تنها راه ضربه زدن به ایران دورانداختن آنها از مکتب عاشورا و محرم است، بیان کرد:  دشمنان كور خوانده‌اند و هيچ گاه موفق نخواهند شد چرا که جوانان ما تا زماني كه نام حسين(ع) را زمزمه كرده و الگوي آنها حضرت اباعبدالله(ع) است اجازه تعرض به دشمن را نخواهند داد.

شهردار قم تاکید کرد: دشمن هيچ زمان موفق نمي‌شود كه نام حسين(ع) را از جوانان بگيرد چون به چشم دیده اند که چگونه جوانان در هيئت‌ها حاضر و به عزاداري پرداختند.

او با تاکید بر خودجوش و مردمی بودن هیئات، از برگزاری مراسم پیاده روی از حرم تا جمکران در روز اربعین خبر داد و گفت:  این کار برای اولین بار در کشور انجام می شود و امید است الگویی برای سراسر کشور باشد تا فضای جامعه عطرآگین شود.



*تقدیر از آیت الله علوی گرگانی در کسوت پیرغلام اهل بیت(ع)

در ادامه این همایش نرم افزاري شامل عكس‌هاي مداحان اهل بيت(ع) كه طي ساليان دراز جمع آوري شده بود، رونمایی شد. اين نرم افزار به گونه‌اي طراحي شده كه قابليت پخش بر روي كامپيوتر و همچنين گوشي تلفن‌همراه را دارد و از طريق آن مي‌توان به عكس مداحان جديد و قديم دسترسي داشت.

در پايان اين مراسم ضمن تجليل از شخصيت آيت‌الله علوي‌گرگاني به عنوان پيرغلام اهل بيت(ع) تنديس همايش به فرزند وی اهدا شد.

در همايش تجليل از خادمان اهل بيت(ع) همچنين از ذاكر اهل بيت(ع) شهيد محمد تقي زنگي هم تجليل به عمل آمد.

در پنجمين همايش تجليل از پيرغلامان اهل بيت(ع) در بخش سخنرانان از حجت‌الاسلام محمد حسين رجايي‌خراساني، حجت الاسلام سيد محمد چهل اختراني، حجت الاسلام دكتر رفيعي، حجت‌الاسلام سيد جعفر ماه رخسار و حجت الاسلام مهدي شاهرودي تجليل به عمل آمد.

همچنين در بخش پيرغلامان اهل بيت(ع) از مداحان محمد رضا نوروزي نيا، عباس يامولا، محمد خازني، سيد حسين سقازاده، محمد موحديان اميد، سيد احمد حسيني، عليرضا يزدي الاصل، عزيز بختياري، سيد جلال طباطبايي، علي ترابي، علي اكبر اوژن (حاج خان)، حسين رجايي پور و سيد حسين حسيني ثابت قدرداني شد.

در بخش نوغلامان اهل بيت هم از علي اميني نوغلام 9 ساله اهل بيت(ع) و محمد امين ابوالقاسمي نوغلام 7 ساله اهل بيت(ع) قدرداني شد.

در بخش جوان غلامان اهل بيت(ع) مسعود زماني و روح الله ذوقي احسان تنديس جشنواره را دريافت كردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است