عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 74 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4357
3934
4357
115520
31153117
Your IP: 3.149.250.1

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر نقش کم نظیر مداحان در معرفی اهل بیت(ع)، آموزه‌ها و معارف دینی گفت: مداحی آن هم در فضای دینی و اعتقادی باید از هر نوع مساله‌ای که هیچ ارتباطی با وظایف مداحان ندارد، مبرا باشد.


به گزارش خبرنگار سایت مداحان قم به نقل از پایگاه خبری شیعه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نکات و مباحثی که مداحان اهل بیت(ع) برای موفقیت در کارشان و معنویت بخشیدن به مسوولیتی که متوجه‌شان است باید رعایت کنند، افزود: در هر کاری به خصوص کارهایی که بعد دینی، اعتقادی و مذهبی دارند و با باورها و آیین مردم در ارتباط است اخلاص شرط کلیدی موفقیت در آن کار است.
سایت مداحان قم
وی خاطرنشان کرد: براین اساس مداحان نباید، مداحی را به عنوان یک حرفه شغلی برای خود قرار دهند بلکه باید آن را یک توفیق از ناحیه خداوند بدانند که می‌تواند با صدای رسا و حنجره‌ای که به آنها کمک می‌کند بهترین اشعار و مرثیه‌ها را نسبت به اهل بیت(ع)، صفات و ویژگی‌های آنها و اولیای الهی به مردم منتقل کنند.

امام جمعه موقت قم با بیان این‌که «برای موفقیت در امر مداحی توجه به این نکته خیلی مهم است که باید از روی یک منبع صحیح، درست و قابل اعتماد مطالب را مطرح کرد» افزود: اینکه از روی گفته‌ها و شنیده‌های بدون پایه و اساس مطلبی را مطرح کنیم و صرفا هدف‌مان این باشد که مردم اشک بیشتری بریزند قطعا این کار مورد هدف و رضایت اهل بیت(ع) نیست.

حسینی بوشهری تصریح کرد: آنچه مورد هدف و رضایت اهل بیت(ع) است بیان واقعیت‌ها از روی یک منبع صحیح، ‌مستند و قابل اعتماد است.

وی انتقال واقعیت‌ها درباره حادثه عاشورا و پیام قیام کربلا به مردم را از مهمترین ویژگی‌های مداحان عنوان کرد و گفت: هر وقت این توفیق برای یک شخص ایجاد شد باید واقعیت‌ها را به مردم منتقل کند و طبعا آنچه از حادثه عاشورا مطرح شده و باقی مانده تاثیرگذاری آن و رضایت اهل بیت(ع) در این زمینه خیلی بیشتر خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع)، شهادت و جانبازی آنها برای حفظ واقعیت‌های دینی بوده و ما نمی‌توانیم تحت عنوان تبلیغ راه آنها، از مسیری که آن بزرگواران انتخاب کرده بودند فاصله بگیریم و دور شویم.

حسینی‌بوشهری همچنین با اشاره به این‌که «مداحان بیان اشعاری که جنبه هدایت‌گری و نصیحت برای جامعه در مسیر خداباوری دارد را سرلوحه کار خود قرار دهند» اظهار کرد: در گذشته مداحان اشعاری با عنوان پند و موعظه قبل از ورود به ذکر مصیبت می‌خواندند و این بسیار اثرگذار بود. بنابراین مداحان ما اشعاری که جنبه هدایت‌گری برای جامعه و مردم دارد و آنها را به خدا و معاد نزدیک و باورمند می‌کند را سرلوحه مداحی‌شان قرار دهند.

وی در ادامه با توصیه‌ای دیگر به مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) گفت: مداحی آن هم در فضای دینی و اعتقادی باید از هر نوع مساله‌ای که هیچ ارتباطی با وظایف آنها ندارد مبرا باشد. گاهی شنیده می‌شود که افرادی برای ایجاد جاذبه بیشتر در بین مخاطبین از لحن و صوت‌ها و شیوه‌هایی که در زمینه‌های دیگر سروده شده استفاده می‌کنند که قطعا متناسب با راه و رسم اهل بیت(ع) نیست.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: وارد کردن ابزار موسیقی در عرصه مداحی‌ها که متاسفانه در برخی جاها اخیرا مرسوم شده است مناسب شأن یک مداح واقعی و البته مناسب شأن اهل بیت(ع) نیست. بنابراین نباید از ابزارآلات و وسایلی استفاده کنند که شائبه حرمت درباره آنها مطرح می‌شود. لذا نمی‌توان با استفاده از آنها مردم را با مسائل و معارف دین آشنا کرد.

حسینی بوشهری در پایان گفت: اگر مداحان به این نکات توجه کنند هم در امر مداحی توفیق پیدا خواهند کرد و هم در بین مردم محبوبیت دنیایی خواهند داشت و کلام و مداحی‌شان ذخیره‌ای برای آخرت آنها خواهد شد.

سایت مداحان قم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است