عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 159 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4187
6322
23789
114593
31020460
Your IP: 3.85.211.2

نایب‌رئیس خانه مداحان از توسعه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی مداحان در‌سال جاری خبر داده و گفته است: دانشکده علمی – کاربردی راه‌اندازی می‌شود و دانشجو می‌پذیرد.  

به گزارش ایلنا، زمستان پارسال زمانی که نخستین خبرها درباره راه‌اندازی دانشگاه مداحی و تاسیس رشته دانشگاهی مداحی منتشر شد، خیلی‌ها فکر نمی‌کردند این دانشگاه به این زودی‌ها فعال شود اما حالا «حسن آهی»، نایب‌رئیس خانه مداحان گفته در‌سال ۹۳ این دانشگاه فعالیتش را آغاز می‌کند و از نیمه دوم امسال هم پذیرش دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در حوزه مداحی را جذب خواهد کرد.

«آهی» درباره جزییات بیشتر فعالیت‌های این دانشگاه گفت: «دانشکده علمی -کاربردی علوم و فنون مداحی برای خواهران و برادران مداح راه‌اندازی خواهد شد. برای چگونگی پذیرش دانشجو در دانشکده علمی- کاربردی علوم و فنون مداحی هم افرادی پذیرش می‌شوند که مقدمات مداحی را بدانند.» او گفته که این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

به گفته «آهی»، دانشجویان از طریق خانه مداحان به دانشگاه معرفی می‌شوند. نایب‌رئیس خانه مداحان تاکید می‌‎کند: «راه‌اندازی دانشگاه علمی – کاربردی در‌سال ۹۳ محوری‌ترین برنامه ماست.»  او در پاسخ به این پرسش که این دانشکده از چه زمانی راه‌اندازی می‌شود، گفته: «مقدمات کار انجام و مجوز دانشکده از وزارت علوم نیز اخذ شده است بنابراین به نظر می‌رسد از نیمه دوم‌ سال جاری راه‌اندازی شود و دانشجو بپذیرد.»

«آهی»، شناسایی خواهران مداح را از دیگر برنامه‌های ‌سال ۹۳ خانه مداحان کشور ذکر کرد و ادامه داد: «امسال به‌طور جدی دنبال آن هستیم تا خواهران مداح شناسایی و تعیین سطح شوند و همچنین ارتقای سطح یابند.»

در ایران تعداد زیادی از مداحان مشغول به کار هستند اما آمار رسمی دراین‌باره اعلام نشده است. پیش از این خانه مداحان ایران تعداد مداحان فعال در کشور را ۲۲‌هزار نفر اعلام کرده و گفته بود با در نظر گرفتن مداحانی که مقطعی کار می‌کنند و هنوز شناسایی نشده‌اند، می‌توان گفت حدود ۱۰۰‌هزار مداح در کشور داریم. خانه مداحان ایران و اعضایی که در آن فعالیت می‌کنند پیش از اینها درباره آموزش مداحان می‌گفتند و حالا هم به گفته آنها مداحانی که در مساجد فعال هستند هم باید آموزش ببینند.  آنطور که خانه مداحان ایران پیش از این اعلام کرده بود به‌طور متوسط در هر مسجد بین ۱۲ تا ۱۵ مداح فعالند اما فعالیت آنها مطابق انتظارات و استانداردهای مورد نظر خانه مداحان نیست.  پیش از این، حسین پناهیان، عضو هیأت‌مدیره خانه مداحان ایران، درباره این‌که چرا قرار است دانشگاهی برای آموزش مداحی راه‌اندازی شود، به دو نکته و هدف اصلی از راه‌اندازی این دانشگاه اشاره کرده بود. یکی آموزش افرادی که الان مداح هستند و علاقه‌مندند در این حوزه آموزش‌هایی تخصصی ببینند و دیگر جذب نوجوانان و جوانان زیادی که مشتاق‌اند مداح شوند و به گفته او «چه بهتر که به آنها شیوه‌ علمی و آکادمیک، رموز و فنون مداحی را آموزش دهیم.» چندی پیش، خانه مداحان ایران اعلام کرده بود برنامه‌هایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی در محلات را هم در دستور کار دارد.

 صدور کارت شناسایی برای خواهران مداح


انجمن مداحان ایران که‌ سال ۱۳۹۰ یعنی در دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد تشکیل شد علاوه بر راه‌اندازی دانشگاه علمی – کاربردی برنامه‌های دیگری هم دارد.  یکی از آنها شناسایی زنانی است که به شغل مداحی مشغولند.  نایب‌رئیس خانه مداحان، دیروز گفته که قرار است برای خواهران مداح کلاس‌ها و دوره‌های آموزش مداحی برگزار و همچنین کارت شناسایی صادر شود.  او ادامه داد: «خواهران مداح حداقل باید یک‌سال دوره ببینند و بعد از آن کارت شناسایی برای آنها صادر خواهد شد چنانچه برای آقایان مداح نیز از دو‌ سال پیش این کار انجام شده است.»

 ورود مداحان به فعالیت‌های اقتصادی


جدا از دانشگاه و برگزاری کلاس‌های آموزشی، آنطور که «آهی»، گفته خانه مداحان قرار است از امسال فعالیت‌های اقتصادی را برای درآمدزایی آغاز کند. بخشی از این برنامه‌ها راه‌اندازی شرکت تعاونی مصرف و نیز شرکت تعاونی اقتصادی است و بخش دیگر ورود به فعالیت‌های اقتصادی که درآمدزا باشد. «آهی»، گفته است: «از آنجایی که بودجه‌ای نداریم و در قالب ان. جی. او فعالیت می‌کنیم به‌دنبال این هستیم کارهای اقتصادی انجام بدهیم، تا درآمدزایی داشته باشیم.»
نایب‌رئیس خانه مداحان با اشاره به این‌که خانه مداحان ۱۷۰۰ عضو دارد، افزود: با اعضای خود کارهای اقتصادی انجام خواهیم داد. ۱۷۰۰ نفر عضو با مبلغی شروع خواهندکرد و شرکت تعاونی را تشکیل می‌دهند و از بانک هم وام خواهیم گرفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است