عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 40 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
600
2321
23413
134576
31172173
Your IP: 3.144.77.71

صوفی در نشست خبری :
همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی (ع)، امسال در اهواز برگزار می‌شود.
خبرنگار سایت مداحان قم به نقل از خبرگزاری تسنیم: معاون صدای رسانه ملی از برگزاری دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در اهواز خبرداد و گفت: در این مراسم از ۱۵ مداح و پژوهشگر خارجی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست رسانه‌ای دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی امروز شنبه با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی و محمد زاهدی دبیر اجلاس در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

صوفی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: زمانی که نام محرم و روزهای عاشورا و تاسوعا به ذهن خطور می‌کند لاجرم با دو،سه‌ پدیده مواجه می‌شویم که یکی از آنها مظلومیت و ظلم و ستم و فشار و تهدیدی است که در ایام عاشورا و در صحرای کربلا متوجه خاندان اهل بیت و امام حسین (ع) شده است. ویژگی‌های شهادت، ایثار، فداکاری، خودباوری و اخلاص و بصیرت و ولایت‌پذیری نکات دیگر مهم انقلاب امام حسین (ع) بوده است.

صوفی با بیان اینکه در این بین نویسندگان و راویان بسیاری برای روایت عاشورا و تاسوعا وجود داشته است، گفت: یکی از گروه‌ها گروه‌های مداحی و مدیحه‌سرایی بود که توانستند در طول بیش از 1400 سال فرهنگ و پیام عاشورا، خودباوری، ایثار  و شهادت را به مردم منتقل کنند و به همین خاطر است که هر روزی که می‌گذرد نور عاشورا پرفروغ‌تر می‌شود و حضور مردم برای شرکت در این حماسه پرشورتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تاریخ 23 و 24 مهرماه در خوزستان برگزار می‌شود. در این مراسم 22 کشور از جمله افغانستان، کویت، عمان، آلمان، عراق، کلمبیا، ترکیه، تایلند، تونس، آلبانی، نیجریه، چین، کشمیر، پاکستان، الجزایر، آذربایجان و لبنان حضور دارند که از آنها تجلیل می‌شود.

معاون صدای رسانه ملی افزود:  در این مراسم از افرادی که سال‌ها در مدیحه‌سرایی، سخنرانی، مداحی، نویسندگی، هنرنمایی کرده‌اند تقدیر به عمل می‌آید.

صوفی در خصوص محل اجرای این مراسم گفت: به دلیل خدمات استان خوزستان در سال‌های اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین خدمات این استان در سال‌های دفاع مقدس تجلیل از پیرغلامان را در اهواز برگزار می‌کنیم.

وی گفت: مراسم افتتاحیه این همایش روز چهارشنبه با حضور بیش از هزاران مداح و پیرغلامان سراسر کشور و جهان اسلام برگزار می‌شود و در کنار مداحان و پیرغلامان کشور بیش از 90 نفر مبلغان، نویسندگان و پژوهشگران جهان اسلام حضور دارند.

معاون صدای رسانه ملی اضافه کرد: در همایش امسال از سبک مرثیه‌سرایی صادق آهنگران، پیشکسوت این عرصه ثبت جهانی می‌شود تا بتوانیم این سبک را در این عرصه ترویج دهیم.

صوفی یادآور شد: مراسم بدرقه مداحان و پیرغلامان حسینی (ع) روز دوشنبه ساعت 11 صبح از مهدیه امام حسن مجتبی (ع) در خیابان آزادی آغاز می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است