عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 40 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3565
6596
39632
106085
31143682
Your IP: 3.138.122.195

نادر بختیاری، شاعر، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان  این كه شعرهایی كه مرتبط با موضوع عاشورا به طور خاص و موضوعات مذهبی در خیل وسیع تر می شود در دو تقسیم بندی كلی قرار می گیرد؛ یك دسته نوحه است كه از سطح متوسط كیفیت برخوردارند و دسته دوم نوحه هایی است كه نه تنها در شأن اهل بیت (ع) نیستند بلكه باعث كسر شأن آن بزرگان اند.

 

وی ادامه داد: معتقدم تنها 5 درصد از اشعاری كه مداحان كشور برای امام حسین (ع) می سرایند و یا می خوانند كیفیت لازم را دارند و در حوزه كتاب هم امروز شرایط به همین شكل است. كتاب های چاپ شده شعرای جوان، مشق هایی است كه آن ها در عرصه ادبیات پشت سر می گذارند و تبدیل به كتاب شده است و نمی توان به این گونه آثار استناد كرد.
بختیاری تاكید كرد: شاعری كه حدود 25 سال سابقه فعالیت ادبی و سرایش شعر نداشته باشد، شاعر حرفه ای محسوب نمی شود.
وی ادامه داد: در آثار قدما، آثار شخصیت هایی همچون صائب تبریزی، محتشم كاشانی و در شعرای معاصر هم آثار عاشورایی سید حسن حسینی، سید علی موسوی گرمارودی و علیرضا قزوه می توانند برای جوان ترها الگو باشند.
این شاعر با بیان این كه مضامین عاشورای حتی در آثار شاعران نوگرا و شاعرانی كه در قالب های غیر كلاسیك شعر می سرایند هم دیده می شود، گفت: شاعرانی كه در فضاهای پست مدرن فعالیت می كنند آثاری در مدح اهل بیت (ع) دارند و نشان می دهد كه فضای اهل بیت(ع) فراگیر شده است.

منبع : حوزه هنری

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است