عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 55 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
899
5444
17247
128410
31166007
Your IP: 18.221.146.223

آیةالله مکارم: عزاداری را تبدیل به تجارت نکنید

یکی از مراجع تقلید شیعیان با توصیه به هیئت‌های عزاداری و مداحان گفت: هیئت‌های عزاداری برای پرداختن رقم های بالا به مداحان مسابقه نگذارند، کار عزاداری را تبدیل به تجارت نکنید.



به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزارشد، با بیان این که کارهای خلاف وارد عزاداری حسینی(ع) نشود تاکید کرد: باید مراقب باشیم کارهای خلاف، بساط امام حسین(ع) را آلوده نکند.

وی با بیان این که پیامی به مداحان دارم تصریح کرد: مداحان پیشکسوت، مداحان جوان را آموزش دهند، و سبک های متین و سنگین و در شأن مجلس امام حسین (ع) را اجرا نمایند.

سبک‌های عیش و نوش را وارد مجالس حسینی(ع) نکنید

سایت مداحان قم ؛استاد برجسته حوزه تاکید کرد: مراقب باشید، سبک‌های مجالس عیش و نوش را وارد مجالس حسینی(ع) نکنند و هیئت‌های عزاداری نیز برای پرداختن رقم های بالا به مداحان مسابقه نگذارند و کار عزارادای را تبدیل به تجارت نکنند.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مداحان و هیئت‌ها باید قصدشان خالص باشد، وجوه کلان و رقم‌های بالا خدای ناکرده موجب بی اخلاصی می‌شود، باید مداحان پیشکوست آنها را نهی کنند.

بیان مسائل سیاسی و جناحی ممنوع

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی وارد مجالس حسینی نشود گفت: باید مراقب بود، مجالس حسینی تبدیل به مجالس سیاسی و جناحی خاص نشود، چرا که باید اهداف امام حسین(ع) برای همه مردم تبیین شود.

مداحان قم؛ این مرجع تقلید گفت: اساتید دانشگاه‌های ژاین برنامه‌های عزادارای را دیده بودند خیلی تحت تاثیر قرارگرفته بودند، عاشورا بعد از 1400 سال ظرفیت‌های زیادی دارد، مشروط بر این که وارد مسائل افراطی و آلوده نشود.

سرزمینی که دعا مستجاب است

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) اظهار داشت: سرزمین هایی وجود دارد که خدای متعال دعای بندگان را مستجاب می‌کند و یکی از سرزمین‌هایی که دعا در آنجا مستجاب می‌شود، کربلا است، زیرا مدفن شهیدان راه خدا و دارای شرافت خاصی است.

این مرجع تقلید با اشاره به واقعه کربلا، ابراز داشت: چیزی از رحلت پیامبر(ص) نگذشته بود که تفاله های جاهلیت، زمام امور مسلمین را به دست گرفتند و امام حسین(ع) برای رسوایی آنان و نشان دادن انحراف قیام کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فرارسیدن ماه صفر، اظهار داشت: ماه صفر ماهی است که حوادث دردناک، رحلت پیامبر(ص)، اربعین حسینی، شهادت امام مجتبی و امام رضا(ع) در آن واقع شده است.

وی با بیان این که زمینه تبلیغات دین در ماه صفر فراهم است، افزود: در مجالس حسینی (ع) باید مردم را با اهداف امام حسین(ع) آشنا کرد و نحوه عزادارای درست را به مردم تبیین کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به سجده زیارت عاشورا تصریح کرد اگر مفهوم سجده آخر زیارت عاشورا را تبیین کنیم، همه چیز درست می‌شود، خواستن شفاعت از امام حسین(ع) بدون ثبات قدم امکان پذیر نبوده، بلکه باید ثابت قدم بود و مانند کسانی که خون قلبشان را در راه دین ریخته‌اند، صادقانه همراه آنها حرکت کنیم و امر و به معروف و نهی از منکر انجام دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر محتوای زیارت عاشورا را بفهمیم و برای مردم تبیین کنیم، همه کارها درست می شود، چرا که زیارات و دعاهای اهل بیت(ع) درس نامه‌های اسلام هستند.

منبع: سایت مداحان قم >تابناک

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است