عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 58 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
2067
3934
2067
113230
31150827
Your IP: 3.143.0.157

   به نام خدا، به یاد خدا، برای خدا، بیاد شهیدان و امام عزیز(ره)

آشنایی با مداح اهل بیت ع - علی اصغر مالکی نژاد

علی­ اصغر مالکی­ نژاد هستم. اردیبهشت ماه 1343 در محلّه دروازه کاشان شهر مقدّس قم به دنیا آمدم.

سال 1365 ازدواج نموده ام و دارای سه فرزند به نام­های حسین، زینب و مهدی می­باشم. تحصیلاتم را تا لیسانس مدیریت ادامه و پس از آن به دلیل ترکشی که در سرم به یادگار است و سردردهای شدیدی که هنگام مطالعه میگرفتم، قادر به ادامه تحصیل نشدم. درخصوص خانواده پدری نیز پدرم در سال 1381 دعوت حق را لبیک و برادرم حسین نیز پس از چهار سال حضور مستمر در جبهه­ های حق علیه باطل در سن 17 سالگی در عملیات کربلای هشت (سال 1366) در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد. برادر دیگرم حسن هم در جبهه فرهنگی مشغول خدمت می­باشد و افتخار داریم بنده و ایشان و دو خواهرم مدّاحی می­کنیم.

بسیجی شهید مداح اهل بیت (ع) حسین مالکی نژاد

دوران کودکی کنار درس مکتب و مدرسه از مادرم قرآن آموختم و برای ادامه آن پیش استاد مرحوم مهندس محمود دلپاک، شاعر اهل­بیت(علیهم السلام) مرحوم سیّدحسن حسن ­زاده (اُفق)، سیّدباقر طباطبایی و درنهایت محضر فخرالمادحین حضرت استاد مرحوم حاج ملاحسین مولوی(ره) رفتم که هرکدام به گردنم حق دارند.

به توصیه و تشویق مرحوم استاد حسن­ زاده (اُفق) مداحی را شروع و در جلسات استاد حاج محمود مولوی، استاد حاج ملاحسین مولوی و در ادامه جلسه نغمه سرایان آل محمد(ص) استاد حاج غلامرضا فلاح (امین) شرکت میکردم.

حاج علی مالکی نژاد در مجمع نغمه سرایان آل محمد ص استان قم

میدانستم که یک مداح، هم باید مدّاحی کند و هم بتواند به نحو اَحسن قرآن تلاوت و با آن مأنوس باشد تا موفق شود.

بعد از دوران ابتدایی، موقعیت خانوادگی ­ام طوری بود که نتوانستم ادامه تحصیل دهم و مجبور شدم سر کار بروم که در نهایت پس از تجربه ی چند شغل، در نجاری ماندم تا جایی که دیگر برای خودم کار می­کردم. دوران انقلاب اسلامی را هم کار می­کردم و هم به اقتضای سن خودم در تظاهرات شرکت می­کردم.

با پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، عضو بسیج شدم و در سال 1360، میخ و چکش را کنار گذاشته و حضور در جبهه مقاومت را مقدّم­تر دانسته و به عنوان یک بسیجی 16 – 17 ساله به جبهه اعزام شدم و در طول هشت سال دفاع مقدّس، هشتاد ماه در جبهه حضور داشتم.

آشنایی با مداح اهل بیت ع - علی اصغر مالکی نژاد

هفت بار مجروح شدم و امروز افتخار می­کنم به عنوان جانباز شصت درصد، با یک چشم، بدنی پُر از ترکش، حنجره ­ای که بیش از هفتاد درصد آن با مواد شیمیایی سوخته و بازمانده از قافله شهیدان و رفقای شهیدم ادامه حیات می­دهم.

بیمارستان لندن - حاج علی مالکی نژاد

پس از اینکه شیمیایی شدم، پزشکان به من گفتند: نخوان! گفتم من مدّاحم، من نوکر امام حسینم؛ چرا نخوانم؟ گفتند: شما 70% حنجره ات سوخته و اگر حتّی بلند صحبت کنی، دو سال دیگر خفه می شوی و نفست هم دیگر بالا نخواهد آمد. رو به آنها کردم و گفتم: میخوانم، نوکری امام حسین(علیه­السلام)     می­کنم تا بمیرم. اگر تا الآن نفسی میکشم به کَرم خود امام حسین(علیه السلام) هست. هرچند لایق شهادت نبودم ولی سعی کردم رسالتی که از شهیدان بر گردنم مانده را در حدّ توان ادا کنم. در طول سال کنار شرکت در محافل و مجالس اهل بیت(علیهم السلام) سراسر کشور و بیش از پنجاه سفر خارج از کشور، در یادواره­ های شهداء انجام وظیفه نموده و کنار مدّاحی به بیان خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدّس میپردازم و انشاالله اگر لایق باشم تا شهادت ادامه میدهم.

 مرکز اسلامی امام علی ع لندن - حاج علی مالکی نژادخاطره گویی حاج علی مالکی نژاد

حضرت امام خامنه­ ای(مدظله العالی) می­فرمایند: «آخرین حلقه رزم یک رزمنده نه تحویل سلاح به واحد تسلیحات، بلکه نوشتن خاطرات نبرد است. یک رزمنده تا زمانی که خاطراتش را ثبت نکرده، هنوز چیزهایی به تاریخ و آینده و آرمانش بدهکار است.» به همین جهت سعی می­کنم در طول سال، در حد و وسع خودم خاطراتی را محضر دوستان ارائه دهم تا هم انجام وظیفه کرده باشم و هم مخاطبی را در پایگاه اطلاع رسانی مجمع نغمه سرایان آل محمد (ص) اضافه کرده باشم.

بیت رهبری - حاج علی مالکی نژاد

حال برای تبرک و تیمن از اولین اعزام به جبهه چند سطری تقدیم می­کنم؛

دی ماه 1360 بود که برای اعزام به جبهه درخواست کردم. گفتند برو بعداً، چند روزی رفتم و آمدم و هر مرتبه به بهانه ای پاسخ منفی می­دادند. روزی گفتم اصلاً می­خواهم بروم جبهه مدّاحی کنم. گفتند جبهه جای جنگیدن است نه خواندن. برو تو مسجد بخوان. آنروز وادارم کردند در بسیج برایشان بخوانم و این شد مقدّمه اعزامم به جبهه. البته به شرطی که با همان اتوبوس­ هایی که نیروها را به جنوب می­ بردند بروم و با همان­ ها برگردم که من هم قبول کردم. اجازه و اثر انگشت پدرم را خواستند. آمدم منزل و دیدم پدر خدابیامرزم خواب است. انگشت پایش را به آرامی رنگی و به کاغذ چسباندم و کاغذ را تحویل بسیج دادم.

اولین بار از قم با نیروهای بسیج در قالب گردانی بنام «گردان تبوک» اعزام شدم و در روستای خالی از سکنه ابوذر غفاری شوش دانیال مستقر شدیم. پس از سازماندهی و آماده شدن گردان برای اعزام به خط مقدم جبهه مقاومت در منطقه شوش، متوجه شدم که قرار است مرا با اتوبوس به قم برگردانند. رفتم و در خانه­ ای مخفی شدم و فقط شهیدان علی ابراهیمی و محمد رجب­ غلامحسینی از من خبر داشتند که بعد از گشتن دنبال من، خیال کردند که با یکی از اتوبوس­ ها برگشتم و بی­خیالم شدند. من هم پس از حدود دو روز خودم را نشان دادم. خلاصه در گردان تبوک سازماندهی شدم و به همراه آنان به جبهه مقاومت اعزام شدم و در خط مقدّم جایگزین نیروهای قبلی شدیم. بخاطر عضویتم در ستاد مقاومت بسیج با اسلحه آشنایی داشتم اما جبهه بود و دشمن و تیر و ترکش و... . از آنجا که خواستن توانستن است، خیلی زود چگونه ماندن در جبهه را یاد گرفتم و بارها بجای دیگران نگهبانی دادم تا چگونگی شلیک خمپاره از طرف دشمن را یاد بگیرم و بدانم قرار است کجا فرود آید. در همین اوضاع، در مراسمات دعا می­خواندم و اگر از همسنگرانم شهید می­شدند برایشان مجلس می­گرفتیم و مداحی می­کردم.

مداحی در جبهه - حاج علی مالکی نژاد

پس از سه ماه حضور مستمر و آمادگی در منطقه، سرانجام برای اولین بار در عملیات (فتح المبین) شرکت کردم و این شروع جبهه­ ام بود که خدا توفیق داد تا پایان جنگ، هشتاد ماه جبهه بودم.

گردان حضرت معصومه س -مداحی در جبهه - حاج علی مالکی نژاد

افتخارم این است و خدا را شکر می­کنم در کنار پدر و مادر عزیزی تربیت شدم که همه وجودشان، زندگی­شان وقف اهل­بیت(علیهم السلام) بود. این پدرم بود که مرا با زحمت از این جلسه به آن جلسه می­برد و مشوقم بود؛ در حالیکه خود ایشان بخاطر اینکه در کودکی پدر و مادرش را از دست داده بود، از همان کودکی دنبال کار کردن بوده و با آنکه حتی سواد هم نداشت، در تمام جلسات مذهبی شرکت میکرد و کنار سفره پُر نعمت قرآن و مداحی می­ نشست و فقط گوش میداد. ایشان با آوردن لقمه حلال در زندگی و خیلی وقت­ها گذشتن از خودشان و حفظ آبرویشان توانستن همراه مادر عزیزم فرزندانشان را خوب تربیت کنند.

 

آشنایی با مداح اهل بیت ع - علی اصغر مالکی نژاد

انشاالله حقیر بتوانم زحمات خالصانه پدر و مادر عزیزم را جبران و ادامه راه نورانی برادر شهیدم (مدّاح خوش صدا و سراسر اخلاص اهل بیت(علیهم السلام) بسیجی عارف، شهید حسین مالکی نژاد) و دیگر همسنگرانم را ادامه دهم و تا دم مرگ از خط امام عزیز(ره) و شهداء جدا نشوم و پُشت سر رهبرِ عزیزتر از جانم حرکت کنم و آرزو دارم که انتهای کارم به شهادت ختم بخیر شود.

 

مرا بالیست از پـرواز مانـده        قدم­هائیست در آغاز مانده

شهیدان دستهایـم را بگیریـد       منم همـراه از ره بـازمانده


برای مشاهده ی تصاویر دیگر روی تصاویر زیر کلیک کنید

 


دانلود صوت برخی از  مداحی و خاطره گویی های حاج علی مالکی نژاد
در مجمع نغمه سرایان آل محمد (ص) قم

دانلود مداحی و سرود حضرت مهدی (عج)و خاطره گویی 1392/4/9
---------
رمضان 91 - 28 جلسه شب بیست و هشتم
---------
رمضان 91 - 11 جلسه شب یازدهم
---------
بخشی از مجلس شب نهم ماه مبارک رمضان89
---------
دانلود روضه و مداحی شهادت حضرت زهرا 12/2/89
---------
رمضان 90 - جلسه شب دوازدهم
--------
دانلود روضه و مداحی حضرت امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر(ع)- رمضان 88

 


مطالب مرتبط با حاج علی مالکی نژاد و شهید حسین مالکی نژاد در سایت مداحان قم

دلم می خواد کبوتر بام حسین بشم من/گفتگو با حاج علی مالکی نژاد
-----------
حاجی ها لباس احرام میپوشند و ما لباس بسیجی - شهید حسین مالکی نژاد
-----------
وقتی می گویند : شهیدان زنده اند...!
------------

وصیت نامه صوتی ، شهید حسین مالکی نژاد
----------
خاطره ای شگفت از دو شهید !!
----------


 

 

نظرات  

 
+85 #1 احمد - ح 1392-04-18 14:35
درود بر حاج علی عزیزم، عمار حضرت امام خامنه ای حفظ الله تعالی
نقل قول
 
 
+61 #2 سیدمصطفی رشیدالاسلام 1392-04-18 14:58
فکر نکنم مداحی با این همه جان نثاری در کشور داشته باشیم که در متن جنگ حضور داشته و تاکنون سرباز امام و آقا مانده باشد. انشاالله شهادت نصیبشان و با دعای خیر ایشان ما هم قدم در راه شهداء گذاریم.
نقل قول
 
 
+59 #3 مهدی اسعدی 1392-04-18 15:41
حاجی یه دونه ای
کاش همه مث شما بودن
التماس دعا
نقل قول
 
 
+55 #4 سید علی حسینی 1392-04-18 19:35
تا الآن به حاجی خیلی ارادت داشتم اما از حالا به بعد ارادتم صدچندان شد. خدا حفظشون کنه
نقل قول
 
 
+10 #5 محسن دارابی 1392-04-19 15:07
سلام و خسته نباشی خدمت گردانندگان این پایگاه زیبا. حاج آقا هفته گذشته آستانه اشرفیه بودن/ واقعا از حضورشان استفاده کردیم و ما رو شرمنده خودشون کردن.
خدا توفیقشون بده
نقل قول
 
 
+9 #6 سید علی موسوی 1392-04-20 01:53
با عرض سلام و تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان
حاج علی مالکی نژاد از مداحان با اخلاص اهلبیت علیهم السلام هستند و بنده افتخار آشنایی با ایشان را از مجلس استاد حاج رضا فلاح دارم. ان شاء الله خداوند به ایشان و اساتید ایشان به خصوص حاج آقای فلاح توفیق روز افزون عطا بفرماید
نقل قول
 
 
+53 #7 رضایی از کهک 1392-04-20 01:54
خدا حفظ کند شما را حاج آقای مالکی نژاد
نقل قول
 
 
+49 #8 حسین زاده 1392-04-20 01:55
حاج آقای مالکی نژاد شما بازمانده ی جنگ هستید و شهید زنده هستید، شما ما نسل سومی ها را به یاد شهدا می اندازد
نقل قول
 
 
+46 #9 قاسم زاده 1392-04-20 02:38
سلام، سایت خوبی دارید مخصوصا اینکه مداحان با اخلاصی چون آقای مالکی نژاد را در آن معرفی کرده اید
نقل قول
 
 
+49 #10 هیبری زاده از اهواز 1392-04-20 02:39
سلام
خسته نباشید
خدا قوت
برادر بسیجی حاج علی عزیز خیلی مخلصیم
نقل قول
 
 
+40 #11 دانشجو از مشهد 1392-04-20 02:40
لطفا مداحان مشهور و با اخلاصی چون آقای مالکی نژاد را بیشتر به مردم بشناسانید زیرا که برخی از مداح نماها عرصه ی مداحی را به ورطه ی نابودی میکشند
نقل قول
 
 
+53 #12 علیرضا صادقی 1392-04-20 02:45
حاج علی مالکی نژاد افتخار قم
نقل قول
 
 
+49 #13 احمد قربانی 1392-04-20 02:46
برای سلامتی تمام رزمندگان جان بر کف اسلام صلوات
نقل قول
 
 
+13 #14 حمید سالاری نژاد 1392-04-20 02:48
مسئول سایت مداحان ضمن تشکر و خسته نباشید، شماره تماس حاج علی مالکی نژاد را در صورت امکان میخواستم. میخوام بیشتر با شخصیت برجسته ی ایشان آشنا شوم
نقل قول
 
 
+31 #15 رضا ملکی 1392-04-20 02:49
جناب آقای امیرحسین فلاح خسته نباشید
خداوند به شما جزای خیر عنایت بفرماید
لطفا شخصیت هایی چون حاج علی آقای مالکی نژاد را بیشتر به مردم بشناسانید
با تشکر
نقل قول
 
 
+11 #16 مهدی بابایی 1392-04-20 02:51
سلام
فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به پیشگاه بقیه الله اعظم و نایب بر حق ایشان حضرت امام خامنه ای و تمام شیعیان جهان و همچنین سرور ارجمند جناب آقای مالکی نژاد تبریک عرض می نمایم
التماس دعا
نقل قول
 
 
+42 #17 محمد یزدیان 1392-04-20 19:02
باسلام و تشکر از آقای امیرحسین فلاح که این گزارش رو به این زیبایی پیاده و ما رو بیش از پیش با این عزیز دل آشنا نمود. برای شخص من که خیلی جالب بود. تصاویر هم خیلی گویا بود. خدا توفیقتون بده
در این شبهای پرفضیلت التماس دعا داریم
یا علی
نقل قول
 
 
+49 #18 غروی 1392-04-20 22:44
ان شاء الله به برکت حضرت ارباب نفستان مثل همیشه برای نوکری خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام گرم باشه
نقل قول
 
 
+47 #19 حسینی 1392-04-21 14:03
سلام/ ما مداحان جوان باید از ایثارگری و رشادتهای حاج علی آقا درس ازخودگذشتگی بگیریم و ادامه راه این عزیزان را ادامه دهیم و فقط در مسیر ولایت حرکت کنیم ولاغیر
نقل قول
 
 
+47 #20 سیدهاشم 1392-04-22 01:33
الحمدلله حاچ علی آقای مالکی الگوی خوبی در زندگی شخصی و کاریم بوده اند و از حالا به بعد که ایشان را بیشتر شناختم ارادتم بیشتر از گذشته شد. خدا ایشان را برای ما نگهدارد. انشاالله مود شفاعت شهداء قرار گیریم و در آخرت شرمنده آنها نباشیم
نقل قول
 
 
+44 #21 امیرحسین عسکری 1392-04-25 14:53
سلامتی و سربلندی روزافزون برای برادر عزیزم جانباز جان برکف ولایت حاج علی آقای مالکی نژاد را از درگاه ایزد منان خواستارم.
نقل قول
 
 
+45 #22 محسن عباسی 1392-04-25 14:54
امروز با دعای سحر حاجی که از تلوزیون پخش شد خیلی صفا کردیم.
نقل قول
 
 
+13 #23 Mohammad Reza 1392-04-31 02:40
سلام. منتظر حاجی در مرکز اسلامی امام علی(ع) وین - اتریش هستیم تا همچون گذشته شبهای قدر بیادماندنی ای را با حضور حاج علی آقا و حاج آقا راشد یزدی سحر کنیم و در کنار این دو بزرگوار توشه ای برای یکسال زندگیمان جمع کنیم و شبی را در مرکز بیاد شهدای عزیز داشته باشیم تا از دعای آنان محروم نباشیم.
التماس دعای خیر از همه شما عزیزان
نقل قول
 
 
+38 #24 محمدصادق 1392-05-05 18:23
خدا به سرور عزیزم حاج علی آقای عزیز سلامتی عطا فرماید و ایشان را جزو یاوران حضرت بقیة الله العظم روحی فداک قرار فرماید.
نقل قول
 
 
+15 #25 hosseini 1392-05-08 16:46
سلام
سایت بسیار زیبایی دارین
واقعا از شناخت بیشتر حاج آقا شگفت زده شدم
خدا به ایشان سلامتی عطا فرماید
ضمنا در سایت ذیل میتوان صوت شبهای رمضان 2013 حاج آقا مالکی نژاد در اتریش را شنید.
التماس دعا - حسینی از اتریش - وینhttp://www.i zia.at/index.ph p?include=gangi neLang-NEW&gang ineKleinID=5&Re dnerID=37#botto m
نقل قول
 
 
+40 #26 مؤمنی از شیراز 1392-08-20 16:18
خدا حفظشون کنه
کم مداحی پیدا میشه که این همه خصلت داشته باشه
به یاری حضرت دوست انشاالله سایه شهدای زنده همیشه بر سر ما مستدام باشد تا به برکت وجود اینها، حسینی باشیم و آن روزهای تیر و ترکش را فراموش نکنیم.
سلامتیشون صلوات
نقل قول
 
 
+38 #27 سیدعلی علوی 1392-11-05 11:37
خدا حفظشون کنه
نقل قول
 
 
+13 #28 S.M Tabatabaei 1392-11-14 18:29
سلام. خیلی جالب بود. لطفا تصاویر بیشتری رو روی این پیج بزارید.
نقل قول
 
 
+39 #29 نجفی از دماوند 1392-11-23 19:36
گذر تک تک این ثانیه های عمرم
به قدیمی شدن نوکریت می ارزد...
نقل قول
 
 
+14 #30 سبحانی 1392-12-01 23:42
یاد باد آن روزگاران یا دباد...
تصویر سوم که با پلاکارد هیهات منا الذله مزین شده، در محضر مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) است.
دلتنگ اون روزام...
دلتنگ حاج علی...
دلتنگ برادرش شهید حسین مالکی نژاد...
دلتنگ...
نقل قول
 
 
+16 #31 مهدي از قم 1392-12-27 10:37
حاج علي نفستان گرم باشه انشاالله، ياعلي
نقل قول
 
 
+3 #32 سلمان 1393-06-17 19:44
سلام
با عرض سلام خدمت مداح اهل بیت جناب آقای مالکی نژاد
ازشما درخواست دارم تا در مراسم یادبودشهدای نوبهار(درتاریخ 3مهرماه) شرکت نماییدواز صدای دلنشین شما بهره مندشویم.
منتظر پیامتان هستم.
یاحق
نقل قول
 
 
+1 #33 احمدي 1394-07-22 12:58
كم مداحي ديدم مثل ايشان كه هنوز گذشته خودش را فراموش نكرده باشه .هنوز خودش جبهه شهدا .خانواده شهدا،ووووو بيادشان هست وتغييري نكرده،خداحفظش كنه
نقل قول
 
 
0 #34 سیدمهدی محمدی طبایی 1394-08-08 20:06
سلامتی همه جانبازان و فرج امام زمان صلوات
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است