عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 120 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3927
5444
20275
131438
31169035
Your IP: 18.188.61.223

بسم رب الشهداء و الصدیقین

این حقیر به نام سید مهدی ذوشرافتین در سال 1346 در شهر قم و در خانواده ای مذهبی متولد شدم.

از کودکی اشتیاق فراوانی نسبت به شرکت  در مجالس روضه خوانی و سینه زنی داشتم و در مراسم مساجد و تکیه های محل شرکت می کردم.

 

البته مشوق اصلی من در این زمینه عموی عزیزم سید محمد ذوشرافتین بود که از مداحان به نام کشور بودند که به سه زبان فارسی ، عربی و ترکی تسلّط کامل داشتند و استاد و مدرس قرآن بودند. و اواخر عمرشان در تبریز به سر می بردند.

ابتدا در مراسم قرائت قرآن و دعای توسل و زیارت عاشورا شرکت کرده و تحت نظر بزرگواران و اساتید مداحی می کردم.

زمان دفاع مقدس ، 16 سال داشتم که به جبهه رفتم و سالهای 65 تا 68 برای دفاع از کشور افتخار خدمت داشتم.

و در واحد تبلیغات لشکر 17  علی ابن ابیطالب  (ع) با مسئولیت جناب آقای عبدالهی و سپس در گردانهای امام سجاد (ع) و گردان حضرت معصومه (س) و همچنین در حسینیه لشکر 17 علی ابن ابیطالب  (ع)  مراسم دعا و سینه زنی با مداحی برادر بزرگوارم آقای حاج علی مالکی نژاد برگزار می کردیم. که در اینجا شایسته می دانم یادی هم از مداح جبهه ها برادر شهید حسین مالکی نژاد بکنم. روحش شاد و یادش گرامی .

بعد از دوران دفاع مقدس افتخار داشتم که در مجمع نغمه سرایان آل محمد (ص) به مدیریت جناب حاج رضا فلاح و در جلسات جامعه مداحان به مسئولیت آقایان حاج محمد نعیمی و حاج حسین باقری و در جلسات دوشنبه شب ها با مسئولیت حاج محمدعلی ستایشگر شرکت کنم.

 

 

لازم به ذکر است در کلاس های آئین نامه آموزشی دانش افزایی و ارتقاء سطح علمی مداحان و شاعران زیر نظر استادان  بزرگوار شرکت داشتم.  و زمینه ی آشنایی با نظم و نثر تحت نظر استاد مجاهدی و سید مهدی حسینی و کلاس های مخاطب شناسی استاد زینتی ، مقتل شناسی استاد واضحی ، اخلاق استاد مشایخی، تاریخ و سیره پیامبر اکرم (ص) استاد نجفی ، احکام استاد هوشیاری ، موسیقی و آواز سنتی استاد چاووشی کسب فیض کرده ام. که البته در این زمینه خود را مدیون مسئولین بزرگواری کانون مداحان و شاعران می دانم که بستر را برای آموزش مداحان مهیا نموده اند.

انجام خدمت در مراسم ویژه مناسبت های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و صداوسیمای قم و بیوت علمای عظام و هیئات مذهبی شهر قم و همچنین سایر شهرها و اجرا (مجری گری) در دانشگاه های استان قم و سایر شهرها و یادواره شهدا و مولودی خوانی در مراسم ازدواج زوجهای جوان از جمله افتخارات بنده قابل ذکر است.

در پایان وظیفه ی خود می دانم تا از کلیه ی اساتید بزرگوار که در امر مداحی زحمات فراوانی را متحمّل می شوند سپاسگزاری کنم. خصوصا از آقایان : دکتر محمدعلی مجاهدی، حاج رضا فلاح ، حاج محمد نعیمی، حاج محمدعلی ستایشگر، حاج حسین باقری و حاج عباس حیدرزاده .

از خداوند متعال خواهانم که ان اشاء الله فردای قیامت مدیون خون شهدای انقلاب نباشیم.

منبع :     سایت مداحان قم    www.maddahan.ir

هرگونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است