عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 66 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3856
3934
3856
115019
31152616
Your IP: 18.191.223.123

سایت مداحان قم : محمد علی مجاهدی: شاعر بدون دسترسی به سرچشمه نمی تواند از دیگران رفع عطش كند / مداح در این مملكت به هیچ كس پاسخگو نیست

محمد علی مجاهدی در مراسم معرفی برگزیدگان اولین كنگره شعر آیینی شفق كه دوشنبه 20 آذر در حوزه هنری برگزار شد طی سخنانی انتقادی و دلسوزانه خطاب به مداحان و شاعران آیینی گفت: امیدوارم شاعران آیینی متوجه شوند كه بدون مراجعه به منابع صحیح و دسترسی به سرچشمه نمی توانند از دیگران رفع عطش كنند.

 


به گزارش روابط عمومی نخستین کنگره شعر آیینی شفق و سایت مداحان قم ، محمد علی مجاهدی –دبیر هنری این كنگره – با اشاره به جنبه های محتویی شعر آیینی اظهار كرد: در روزنامه ایی نوشته شده بود كه شخصی به عنوان مداحی معاصر، شعری را خوانده است كه این روزها دست به دست مردم می گردد و مایه مضحكه مجالس عزاداری شده است. شعر این گونه بود «نوار مغز سرم در محضر دكتر خط خطی و قاطی بود، طبیب توی مطب متحیر صدا زد این چه نوار مغزی بود، می دونی چی دادممحمد علی مجاهدی در مراسم معرفی برگزیدگان اولین كنگره شعر آیینی شفق،کنگره شعر آیینی شفق، محمد علی مجاهدی جواب دكتر؟ علت عیبش اینه آقای دكتر، من روانی ام، روانی!». واقعا انسان احساس شرم نمی كند كه خود را شیعه حسین (ع) بداند و این مزخرفات را تحویل شیعیان بدهد.
وی ادامه داد: نمی دانم كانون شاعران و مداحان استان تهران كه ظاهرا چندین كانون است چه كار می كنند. این ها روی برنامه های مذهبی و مداحی ها نظارتی دارند یا نه؟ و اگر ندارند چرا و اگر دارند چرا این گونه است؟ بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی این است شعر عاشورایی مان؟!
مجاهدی با اشاره به این كه با سخنانش برای خود دشمن تراشی می كند، عنوان كرد: دوست دارم چند سال آخر عمرم را برای این كار وقف كنم.
این شاعر پیشكسوت آیینی با قرائت شعر «خانه های قدیم را دیدی همچنان كه درش بزرگتر است، گر كه میخی به داخل در خورد، این سر از آن سرش بزرگتر است، حسنی (یعنی امام حسن (ع)!) كه كنار مادر خود هر قدر قد كشیده است به چشم، دیده دست كثیف آن ملعون از سر مادرش بزرگتر است» با ابراز تاسف و ناراحتی گفت: این شعر معاصر آیینی ما است! یا مسئله عروسی حضرت قاسم در شب عاشورا مسئله مجهولی است و هیچ پشتوانه روایی و تاریخی ندارد و مداحی اولین بار در مقتل روضه شهدا بدون هیچ پشتوانه و ارجاء دادن به منبع موثقی آورده است و بعد هم به آن شاخ و برگ داده اند.
وی با انتقاد از این كه نمونه های شعر آیینی سخیف روز به روز در تهران بیشتر می شود، افزود: این گونه شعرها نشان می دهند كه شاعر هیچ اشراف واژگانی ندارد و احترام و حرمت ائمه را نگه نمی دارد و به معصومین (ع) با اشعارش جسارت می كند. برای این كه شعر هیاتی است، باید چشم در چشم مخاطب بدوزد تا گریه كند ولو این گریه به ضرب چماق باشد.
او ادامه داد: كجای مقتل نوشته شده است كه از باقیمانده خیمه های سوخته بانوان حرم برای خودشان معجر درست كرده اند؟ این ادبیات را چه كسی در كشور رواج می دهد؟ از به ضرب چماق گریه گرفتن این ادبیات در می آید. وقتی هم بهشان تذكر می دهیم، می گویند شما دچار جنابت فكری هستید، خودتان را تطهیر كنید می فهمید.
مجاهدی اظهار داشت: امیدوارم شاعران آیینی متوجه شوند كه بدون مراجعه به منابع صحیح و دسترسی به سرچشمه نمی توانند از دیگران رفع عطش كنند.
وی همچنین گفت: مداح در این مملكت به هیچ كس پاسخگو نیست، از رییس جمهور گرفته تا پایین ترین شخص. واقعا متاسفم، بعد از 50 سال قلم زدن در این عرصه این گونه مسائل را كه می بینم شب ها خوابم نمی برد. دشمن و وهابیان این گونه وارد فرهنگمان نشده اند كه ما به عنوان خودی داریم به آن تبر می زنیم.

لازم به ذکراست که قبل از انتقاد دکتر مجاهدی پیرامون اشعار سخیف بعضی ازمداحان جناب استاد حاج غلامرضا فلاح دربرنامه سرچراغ که از شبکه نور روز یکشنبه مورخ12/آبان 91پخش شد اشارتی مستند داشتندکه مورد توجه ویژه مداحان وشاعران آیینی قرار گرفت بااین عبارت که ما استادان خود را مانند پدرانی دل سوز می پنداریم و فرمایشاتشان را آویزه گوش قرار می دهیم. تذکر لازم ، مداحان وشاعران ما عموماً آگاه ومتدین هستند و افراد مورد نقد انگشت شمارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است