عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 22 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
3227
3934
3227
114390
31151987
Your IP: 3.133.144.197

آسیب های رفتاری در حوزه ی عزاداری ها حجت الاسلام والمسلمين دکتر عبدالحسين خسروپناه ، استاد حوزه و دانشگاه و مدير گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامى در گفتگویی با بیان اینکه همیشه رفتارها و کنش‌های انسان‌ها باید با اندیشه آنها هماهنگی داشته باشد.

 

خسرو پناه درباره عزاداری های محرم گفت: اگر اندیشه ارزشمند و متعالی باشد رفتارها و کنش‌ها نیز تعالی پیدا می‌کند. قصه عاشورا و حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) یک موضوع متعالی است پس باید اندیشه ما نسبت به آن نیز از تعالی ویژه‌ای برخوردار باشد.


وی با اشاره به اینکه اگر عزاداران امام حسین و نوحه سرایان و سخنرانان عاشورا این بینش متعالی را پیدا کنند، بدون شک رفتارها و کنش‌های آن‌ها نیز سبک و بی‌ارزش نخواهد بود، افزود: یکی از مهمترین عوامل آسیب‌های رفتاری در حوزه عزاداری‌های دهه محرم به همین نکته بر‌می‌گردد. بسیاری شخصیت متعالی امام حسین و ابوالفضل العباس را در انسان‌های شجاعی که جمع زیادی از دشمنان را به هلاکت رسانده‌اند، می‌بینند. لذا تمام همت آنان در این است که علم‌هایی را بلند کنند و در معرض نمایش قرار دهند. حال اگر مقام ولایت و انسان کامل بودن اولیاء الهی را بشناسند تلاش می‌کنند تا با شعور و معرفت خود را به آن مقام و منزلت نزدیک کنند.
سایت مداحان قم :
این استاد دانشگاه همچنین ادامه داد: شاعرانی هم که از این شعور و‌ آگاهی برخوردار باشند به جای شعرهای غلوآمیز به ظهور اشعار واقع گرایانه و ارزشمند اقدام می‌کنند. چنین شعر و شعاری با شعور توام است و منشأ بالندگی فردی و اجتماعی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر عبدالحسين خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه و مدير گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامى در پایان با اشاره به فعالیت های صدا و سیما در زمینه عزاداری های محرم گفت: به صدا و سیما توصیه می شود که در نمایش مداحان از مجالس سنگین و باوقار و توام با معرفت استفاده کنند. از سخنران‌هایی که معرفت حسینی، عقلانیت حسینی و معنویت حسینی را به مردم معرفی می‌کنند، استفاده نمایند. حتی از محافل و مجالس عزاداری که مذاهب و ادیان دیگر نسبت به قصه عاشورا دارند نیز استفاده شود. البته در این سال‌های اخیر صدا و سیما مسیر صحیح‌تری را دنبال می‌کند که امیدوارم این مسیر در تقویت معرفت حسینی مردم افزایش و ادامه پیدا کند.

سایت مداحان قم

منبع : گلچین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است