عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 82 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
4571
5591
29764
120568
31026435
Your IP: 3.237.24.82


کاهش تعطیلات باید با حفظ اعتقادات مردم انجام شود/ انتقاد از طرح حذف تعطیلی تاسوعا و آخر صفر


به گزارش سایت مداحان قم : دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی با انتقاد از قرار گرفتن حذف تعطیلی تاسوعا و آخر صفر (شهادت امام رضا علیه السلام) در جدول کاهش تعطیلات سالانه کشور و ارائه این طرح در مجلس تأکید کرد: حذف تعطیلات مناسبتی که جزو باورهای مذهبی ملت به شمار می رود در واقع بازی کردن با احساسات مردم هست.


حجت الاسلام حسین روحانی نژاد دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از طرح حذف تعطیلی روز تاسوعا و 29 صفر در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره تعطیلات کشور گلایه داشتند و رهنمود فرمودند که تعطیلات کشور ما بیش از حد است و کشوری که می خواهد در افق 1404 در منطقه رتبه برتر را داشته باشد این تعطیلات زیاد، برایش مضر و مانع توسعه است.

وی افزود: بعد از گلایه مقام معظم رهبری در این مورد، حق این بود که مجلس شورای اسلامی به طور جد به این موضوع ورود پیدا می کرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی یک کار میدانی کرد و اظهار نظر کرد که تعطیلات کشور ما به نسبت دیگر کشورها زیاد نیست، بلکه کم نیز هست. به نظر می آمد اساسا شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید به این موضوع ورود پیدا می کرد و اگر هم می خواستند به این مسئله بپردازند باید با توجه به نقطه نظرات مقام معظم رهبری وارد می شدند، چون رهبر انقلاب می دانستند تعطیلات در کشور چقدر هست که گلایه کردند، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی استدلال کرد که تعطیلات در کشور زیاد نیست.

سایت مداحان قم : معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: الان در مجلس شورای اسلامی طرحی مبنی بر کاهش تعطیلات سالانه مطرح شده و حذف روز تاسوعا و 29 ماه صفر که مصادف با شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در جدول کاهش تعطیلات سالانه قرار گرفته است. همه ما می پذیریم که باید تعطیلات کاهش پیدا کند اما این به آن معنا نیست که تعطیلاتی که جزو فرهنگ دینی و مذهبی و اعتقادی این ملت است را ما کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: تاسوعا و فرهنگ عزاداری این روز با پوست و گوشت و تک تک سلول این ملت عجین شده و همه مردم می دانند که روز تاسوعا متعلق به حضرت سیدالشهدا(ع) است و اوج ارادت و عزاداری ملت ایران نسبت به اهل بیت علیهم السلام به ویژه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در تاسوعا و عاشورا صورت می گیرد و اساسا مجلس شورای اسلامی نباید حتی این موضوع را طرح کنند و حذف تعطیلات مناسبتی که جزو باورهای مذهبی این ملت به شمار می رود، در واقع بازی کردن با احساسات مردم است و لذا ما به عنوان ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بر مناسبات فرهنگی شدیدا از طرح چنین موضوعی انتقاد می کنیم.

حجت الاسلام روحانی نژاد در پایان افزود: اما در عین حال این ستاد، از نمایندگان مجلس نسبت به کاهش تعطیلات در برخی از مناسبتهایی که حذف آن به فرهنگ اعتقادی خدشه وارد نمی کند و احساسات مذهبی مردم را تحریک نمی کند، پشتیبانی می کند و امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در عین توجه به فرمایشان رهبری، نسبت به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.
منبع: سایت مداحان قم به نقل از مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است